Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Gratulerer! True eller ikke? Gled deg, den er veldig morsom å bruke. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 11. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 "Its actual output power is not verified yet" Untrue Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 Ok, digger den Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 11. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 Hva pleier du å bruke den til da? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 Hm la meg se! 1) Lyse rundt på nettene med strålen (du vil DIGGE det når det er tåke, blir så ekstremt synelig) 2) Imponere venner, familie og bekjente 3) Sprekke ballonger (ja min 50mW untrue kan det ) 4) Peke ut planeter på kvelden for folk som ikke vet hvor Venus, Jupiter, Mars osv kan sees (ja jeg elsker astronomi) 5) Artig å ha noe mange andre ikke har! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 11. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 Bare synd du ikke kan lyse på folk da. Må den være maks 5mW da? Snakker om fra en ti meters distanse, og ikke i trynet. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 Bare synd du ikke kan lyse på folk da. Må den være maks 5mW da? Snakker om fra en ti meters distanse, og ikke i trynet. Ikke lys på noen uansett hvilken laser og styrke du har. En 5mW kan faktisk ødelegge retinaen din om du har en tripod og sikter på ètt besemt punkt over flere sekunder. Da vil all kraften fra laseren legges "i ett punkt" så du vil faktisk brenne retinaen. Vanligvis er dette ikke farlig med en 5mW fordi du vil ikke holde laserpunktet helt stille så du vil ikke brenne retinaen. Men en huskeregel er å ALDRI lyse lasere på ansiktet til folk (eller folk generelt)! Folk som gjør dette er grunnen til at lasere blir ulovelig å importere i flere og flere land. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 11. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 Men det er altså lovelig i Norge? Jøss. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Men det er altså lovelig i Norge? Jøss. Jepp, alt under 500mW mener jeg å ha lest. Alt over det må du kontakte strålevernet (eller hva det heter, husker ikke helt) og få tillatelse. Mener jeg. Ta det med en klype salt. MEN om idioter med grønne lasere spesielt fortsetter å lyse på piloter som tar av fra flyplassen etc, så blir det nok ulovelig i Norge snart. Men det skjer ikke så ofte her i Norge da. Det skjer ca 1 gang pr. dag i USA. Men jeg antar at folka her på diskusjon.no har litt mer mellom øra så de ikke gjør slike dumme ting! Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 11. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 aldri anta at folk på internet har noe spes mellom øra. grei huskeregel men anyway så er jeg av de som går løs på kompisene mine om de begynner å lyse mot folk når de en skjelden gang får låne lasern. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) aldri anta at folk på internet har noe spes mellom øra. grei huskeregel men anyway så er jeg av de som går løs på kompisene mine om de begynner å lyse mot folk når de en skjelden gang får låne lasern. Egentlig sant det... Hehe, fint å høre! Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
_Adler_ Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 MEN om idioter med grønne lasere spesielt fortsetter å lyse på piloter som tar av fra flyplassen etc, så blir det nok ulovelig i Norge snart. Men det skjer ikke så ofte her i Norge da. Det skjer ca 1 gang pr. dag i USA. Ehh, wtf er poenget med det da?! Fritidsproblemer ass Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 http://dealextreme.com/details.dx/sku.2390 Hva bør man være veldig obs på når det gjelder denne her? Og kan den sprekke ballonger? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Som andre lasere generelt, ikke lyse på folk, bruk briller når du skal lyse inne. Pass på ir. Ja, den kan sprekke sorte ballonger eller ballonger med et sort felt. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) MEN om idioter med grønne lasere spesielt fortsetter å lyse på piloter som tar av fra flyplassen etc, så blir det nok ulovelig i Norge snart. Men det skjer ikke så ofte her i Norge da. Det skjer ca 1 gang pr. dag i USA. Ehh, wtf er poenget med det da?! Fritidsproblemer ass Ja, helt enig, det er alt for mange idioter som har grønne lasere (spesielt). Det skal behandles som et ladet våpen. http://dealextreme.com/details.dx/sku.2390Hva bør man være veldig obs på når det gjelder denne her? Og kan den sprekke ballonger? Den har jeg selv, den kan sprekke svarte ballonger eller som TomHel sier, andre fargede ballonger med svart punkt. Vær obs på refleksjoner! Anbefaller deg å bruke beskyttende briller (linker tidligere i tråden) til denne, ellers setter du øynene dine på fare. Vær obs på små mengder IR også, men vi snakker ikke om så mye, alt over 70mW begynner å bli farlig uten IR-filter. Men vær obs! Som andre lasere generelt, ikke lyse på folk, bruk briller når du skal lyse inne. Pass på ir. Ja, den kan sprekke sorte ballonger eller ballonger med et sort felt. Helt riktig. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Grix Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 DX 100mW laseren, har den IR filter eller ikke? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 DX 100mW laseren, har den IR filter eller ikke? Er ikke helt sikker, men der 90% sikker på at det ikke er det. Som sagt, er ikke sikker. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 Jeg er fornøyd med den uansett Det er det som er bra. Har bare hørt at pot modded lasere har mye mindre levetid Får 100mW Rød på torsdag tenker jeg meg Har også bestilt mye annet rart fra DX jippi ^^, Alle mine pot modded lasere har left lenge, muligens pga den er brei og har mye kjøing.Mine 200mW Røde lasere derimot (rl) lever ikke serlig lenge Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. desember 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. desember 2008 (endret) Alle mine pot modded lasere har left lenge, muligens pga den er brei og har mye kjøing.Mine 200mW Røde lasere derimot (rl) lever ikke serlig lenge Det er jo bra! Kjølesystem på de tenker jeg meg? De laserpennene har iallefall ikke det, kanskje det er de som er "farlige" å pot modde. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 13. desember 2008 Rapporter Del Skrevet 13. desember 2008 Kan noen forklare hvorfor noen ville ha betalt 10000 kroner for en laser så noen ville priser her. Hva kan man bruke slikt til annet en for fun? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå