Grix Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 200mW laser til 330kr er IKKE 200mW. De vil som oftest være under 100mW, noen ganger nede i 50mW, og de vil være av dårlig kvalitet. Hvis du vil ha en skikkelig 200mW grønn laser, er de billigste her: http://rayfoss.com/pro_list.asp?catid=592 Lenke til kommentar
Niks Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Sikker på det? Sett den samme laseren flere steder, dyrere vel og merke, og det står 200mW på alle stedene. Jeg sikter til denne laseren, siden virker seriøs og troverdig nok... Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Dessverre, den laseren er akkurat slik som jeg mener, ingen sjangs for at den er virkelig 200mW. Her er en video som forklarer det fint: Kjøp fra O-like.com eller Rayfoss.com hvis du vil ha ekte kraft. Hvis du vil ha billiglaser, er det ikke vits i å kjøpe sterkere enn ca 30-50mW. Jeg anbefaler denne: http://www.ledshoppe.com/Product/ledp/LP1076.htm Lenke til kommentar
Niks Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Ok, takk holdt på å gå på en smell der Lenke til kommentar
0rjanLarsen Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Hei Er det noen som har noen erfaringer med denne? lightshop.no Har lyst og kjøpe en laserpenn fra en norsk leverandør. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. september 2009 Del Skrevet 5. september 2009 Norsk eller ikke, det var grisedyrt for en 200mW grønn laser Lenke til kommentar
Grix Skrevet 6. september 2009 Del Skrevet 6. september 2009 Alle norske leverandører er nok grisedyre, ja. Nøyaktig de samme laserene selger fra Kina for ca. halv pris. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Tilbake til hvorfor laser lyset er kornete, http://www.youtube.com/watch?v=48WkYbkhJO4...feature=related Lenke til kommentar
Sondre34 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Kjempe fin tråd, har lært mye her. Jeg tenker jeg slenger meg på og tester en 30mW grønn laser: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.469 jeg tror 30 mW holder, har bare tenkt til å lyse litt ute av og til. Men hvis det er veldig morro så slår jeg nok til med en 200mW rød en gang Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Husk at 532nm 50mW vil ha en større stråle og mer merkverdig enn 650nm 200mW. Jeg ville gått for 532nm 50mW først. Lenke til kommentar
CypheroN Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Husk at 532nm 50mW vil ha en større stråle og mer merkverdig enn 650nm 200mW. Jeg ville gått for 532nm 50mW først. Aha...... Lenke til kommentar
Sondre34 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Tenkte å teste en 200 mW rød til å tenne på ting, sprekke balonger osv. Da er vel en rød bedre enn en grønn? Må teste alt Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Grønn har vell mer energi enn rød, ergo så vil en grønn være bedre. Jo flere nm det er jo sterkere er den (om jeg ikke husker feil) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Det er rødt best egna til ja. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 Bølgelengder som er nærere infrarødt (580nm+) er mer egnet til å brenne mørkere stoffer, enn bølgelengder som er nærmere ultraviolett (500nm-). Det er en grunn at røde lasere ikke kan brenne hvitt papir, mens blu-ray lasere kan. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Ja stemmer, jeg som tenkte feil om hva som var størst av grønn og rød. Lenke til kommentar
Sondre34 Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Så det er altså blå som brenner best. dumt det er så dyrt i forhold til rød. kanskje en samenheng http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.28907 100mW blå laser, hvor mye er den den klarer å brenne da? kan den brenne hvit papir, eller er det snakk om 400mW ++ ? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Jeg vil bare sitere noe fra Scientific American Magazine som kunne passe fint for denne tråden: What about green laser pointers? The green lasers that have long been availible employ acomplicated two-step process to generate light. Semiconductor lasers inside these devices emit infrared radiation with a wavelength around 1060 nanometers. This radiation then pumps a crystal that oscillates at half this wavelength - about 530 nanometers, solidly in the green. The process is costly, inefficient and imprecise - the second crystal can heat up, altering the wavelength of the resultant green light. Laser diodes that generate green light directly would avoid these problems. Hva jeg legger merke til her er at teknologien bak dagens grønne lasere er dyr, ineffektiv og upresis. Finnes det ikke enda metoder som er billigere og bedre? edit: Her kan dere lese noe av den fullstendige artikkelen Endret 8. september 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 14. september 2009 Del Skrevet 14. september 2009 bruker grønne lasere generelt mye strøm ? bruker nå en 10mW grønn laser, og det virker som den sluker batteri, den bruker AAA batteri og ofte må jeg riste på lasern for å få den til å lyse sterkere, er det en feil i laser dioden, eller bare en batteri til kretskort feil ? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 14. september 2009 Forfatter Del Skrevet 14. september 2009 Ja, de sluker batterier dessverre... Derfor er det smart å bruke batterier med så mye mAh som mulig. Det riste-greiene høres rart ut... Høres ut som den ikke får nok strøm egentlig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå