Zeorsd Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 (endret) Noen som vet hvor skadelig en laser klasse 2 er? Fikk en lyst i øyet et par ganger, varte ikke lenge noen av gangene. (snudde meg vekk/blunka raskt, snakker under 1 sekund) beskrivelse av pekeren: 630-680nm klasse 2 max output < 1mw Kan ikke si jeg merker noen "skader" gjør litt vondt til høyre/venstre for øyet (altså ikke på puillen når jeg blunker men tror dette ikke er relatert (merka dette da jeg våknet dagen etter jeg fikk lyset i øynene) har det dessuten litt på det øyet jeg men her jeg ikke fikk noe lys på. Tror det kan shyldes at jeg har gnidd meg litt-. Er litt paranoid av meg i forhold til sånt. Endret 9. juli 2009 av Heavenly Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 En slik laser kan skade øyene, men da må den stå stille og være konsentert. Tror ikke du har så mye å frykte, egentlig. :9 Lenke til kommentar
Grix Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Jeg hadde en slik laser rettet mot øynene i sånn 5 sek i strekk når jeg var barn Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Haha, samme her. Tok de alltid i øyene mine Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. juli 2009 Del Skrevet 9. juli 2009 Politiet blei ringt mtp. at andre som også kjørte kunne risikere å dra av veien ++ Bilen til han som lyste meg i øya blei ransakt (så det selv) men når politiet dro, så bøyde han seg inn i bilen, kom ut med noe i handa og spurte alle de andre "tøffingane" om det var "denne" de leita etter også lo alle sammen.. Tenkte å melde han i tilfelle de "matte" områdene ikke forsvinner.. Hva om disse blir værende? Kjennes fortsatt ut som det brenner på begge øynene... Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2009 Ser ikke helt for meg "matte" områder på øynene, men uansett, så får du de aller beste rådene hos en øyelege. Det er synet ditt som står på spill, så jeg ville ikke tatt noen sjanser og håpet på at det helbredet seg selv. Hvilken farge var laserne? Rød? Grønn? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Hvilken spenning er din PHR på, prophet? Min døde etter 1 time på 110mA Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 12. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2009 Wtf Min står på 100mA, og sikkerhetsgrensen går helt til 120mA Lenke til kommentar
Grix Skrevet 12. juli 2009 Del Skrevet 12. juli 2009 Var nok en dritt-diode. Heldigvis får jeg gratis reparasjon av han jeg kjøpte den fra Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Har kjøpt meg en untrue 50mw grønn laser fra DX. Noen tips om hvordan jeg skal bruke den (eks ikke lys i mer enn ti sek om gangen elns)? Har DX laservernebriller? Er redd for øynene mine. Kommer ikke til å bruke den inne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ikke mer en ca et minutt om gangen. Jeg har ikke briller, tror strengt tatt ikke at du trenger det om du bruker fornuft. Jeg har lyst litt inne, uten å ha tatt skade av det. Morsom ting til 150kr Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Du trenger neppe være forsiktig inne. Jeg har 200mW og bruker den inne, og jeg har synet i like god stand. Men pass på å ikke lyse på noe som reflekterer. Helst ikke hvitt materiale heller. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Ta den frem neste gang du har stekt speilegg Lenke til kommentar
Looke Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 Lurer på om jeg skal kjøpe en grønn laserpenn til å lyse over fjorden med og ut på fjorden. Det jeg da lurer på er at om jeg treffer folk som er på stranden på andre siden der så vil vel ikke de kunne få redusert synet av å bli truffet av en grønn laser på la oss si 50 mW over en avstand på 1-2 km ? Takk for svar. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 18. juli 2009 Del Skrevet 18. juli 2009 På så lang avstand vil laseren surre rundt og hvis du treffer noen da blir de bare blendet raskt, men synet blir ikke svekket. Jeg har fått en grønn og rød 200 milliwatter kjapt innom øyet, det blir bare et kraftig blink, så er synet fint igjen etter 3-5 sekunder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Du klarer ikke holde den i ro med hendene så lenge at det blir farlig. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 På 1-2km er jo prikken større enn 1 meter i diameter uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå