Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Jeg ville heller ha bygd min egen - men designet på de du linka til er rett og slett fantastisk! Eneste som ikke er bra, er at man ikke kan fokusere. Men er det 5mW? Eller leste jeg feil? Uansett, de så fine ut. Jeg ville fortsatt ha bygd min egen - erfaringen man får fra det er noe ikke enhver har. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Den var opprinnelig 5mw men den bruker phr dioden, så han skal modde den opp til ~100mA for meg. Prøvde å lage en selv for en stund siden, loddet helt feil og ødelagte både diode og driver Kunne kanskje klart det nå med litt mer erfaring, men tar ikke sjangsen. Dessuten selger han fyren de blu-rayene til ~65 dollar, som nesten billigere enn å lage selv Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ja, mod den opp til ~100-120mA Så funker den flott! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Nå er min 200mW True Laser kommet I fullt solskinn er prikken fortsatt ganske synlig, gleder meg til det blir mørkt Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Nå er min 200mW True Laser kommet I fullt solskinn er prikken fortsatt ganske synlig, gleder meg til det blir mørkt Gratulerer, lurer på om jeg skal kjøpe en slik selv. Om du hadde tatt bilder når det var mørkt hadde vi satt stor pris på det (må ikke). Men du har noe å glede deg til - uten tvil! Måtte du betale noe i fortolling/mva? Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Nå er min 200mW True Laser kommet I fullt solskinn er prikken fortsatt ganske synlig, gleder meg til det blir mørkt Gratulerer, lurer på om jeg skal kjøpe en slik selv. Om du hadde tatt bilder når det var mørkt hadde vi satt stor pris på det (må ikke). Men du har noe å glede deg til - uten tvil! Måtte du betale noe i fortolling/mva? 196 i fortolling Kan laseren overopphetes etter lengre bruk? Altså, sålenge omgivelsene har riktig temperatur (20oc-35oc) Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Ja, den kan bli overoppheta hvis du bruker den alvorlig mye, konstant på kort tid. Når den føles varm ut, rundt dioden, så er det et tegn på at du burde ha gitt den en pause for lenge siden. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Hvor lenge er "lang tid"? 1 minutt? 3 timer? 30 minutter? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 Tja, jeg pleier å følge regelen 1 minutt on, 30 seconds off. Men du kan også holde den opp til 2 minutter. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 6. juni 2009 Del Skrevet 6. juni 2009 Angående brillene jeg også har bestilt, de som beskytter mot grønt, kan jeg se strålen i det hele tatt gjennom disse? eller blir bare strålen/refleksjonen mot øynene sterkt redusert? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2009 (endret) Du vil ikke se strålen, men du vil fortsatt se dotten. Endret 6. juni 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg fikk en liten idé idag, kanskje det finnes alt? Med billige røde lasere kan man få slike filtre som lager et bilde istedenfor den vanlige prikken. Finnes dette til kraftige grønne lasere? Batman-symbolet på en sky hadde vært rått Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor har jeg ikke tenkt på det før? Det var jo genialt! Prøvde nå med filterene fra en rød billiglaser. To av dem var nesten bare grums, både med billigrød og grønn laser. Men to andre - stjerner og en lyspære med "idea" inni - funket som bare det med min grønne 30mw true. Lyspære syntest utrolig godt på veggen til naboen! Lenke til kommentar
Grix Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Blurayen ble noen uker forsinket Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 9. juni 2009 Del Skrevet 9. juni 2009 Nå nettopp fikk de inn billig blå laser på DX! 20mW Blue Laser Flashlight (2*CR2 Included) ( kr 325.37 - $49.99 ) Bilde: Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 9. juni 2009 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2009 Det står 405nm som bølgelengde på warning-labelen, så det er en blu-ray, dessverre... $50 for en 473nm blå laser hadde vært himmelsk! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Har noen av dere med 200 mW grønn TRUE laser fra DX klart å tenne fyrstikker med strålen? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 11. juni 2009 Del Skrevet 11. juni 2009 Jeg har ikke den, men jeg kan tenke meg til at det går an så lenge den virkelig er over ~80mw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå