Inaktivbruker_101125 Skrevet 30. april 2009 Forfatter Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Ah, kult Gleder meg til vids! Endret 30. april 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Lapompo: Please do tell me about this new laser of yours! The preparations for my exams are keeping me away from lasers Is it the one Mohrenberg built? Or am I mixing you with someone else? The power? The host? Waiting for the video Cheers Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 Lapompo:Please do tell me about this new laser of yours! The preparations for my exams are keeping me away from lasers Is it the one Mohrenberg built? Or am I mixing you with someone else? The power? The host? Waiting for the video Cheers It's the one Mohren built ye. lapompo here is same as lapompo on LPF The host, power etc is the same as the one he sells in his kit, only its prebuilt I will make a new video soon instead of the old one, more burning, more action!! <.< and more about it Lenke til kommentar
1ronaldnho10 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 jeg har lyst på denne http://www.morobutikken.no/index.php?main_...;products_id=32 er det nok med 30 mW til å se strålen klart ute når det er litt halvmørkt? jeg lurer også på om jeg kan sprekke ballonger (uten å gjøre noe med dem) og kutte elektriker teip (svart teip) kan jeg det??? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 (endret) jeg har lyst på denne http://www.morobutikken.no/index.php?main_...;products_id=32 er det nok med 30 mW til å se strålen klart ute når det er litt halvmørkt? jeg lurer også på om jeg kan sprekke ballonger (uten å gjøre noe med dem) og kutte elektriker teip (svart teip) kan jeg det??? Du kan få den der for 100kr på dealextreme.com eller ledshoppe.com. Du kan ikke brenne noe særlig med 30mW. Endret 3. mai 2009 av Grix Lenke til kommentar
1ronaldnho10 Skrevet 3. mai 2009 Del Skrevet 3. mai 2009 kan man kutte teip og sprekke ballonger med 50mW da??? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2009 Hvis fokusert ordentlig, ja. Ellers kan det være vanskelig. Spørs hvor stor punktet er. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 5. mai 2009 Del Skrevet 5. mai 2009 Fikk til en ganske kul effekt med min grønne laser nå.. Drev å lyste rundt i rommet, og merket plutselig at strålen ble oransje. Og gjett hvilket spillcover det var på? The orange box Lenke til kommentar
Grix Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Hah, nice, det må jeg prøve. Har orange box selv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg fikk det også til på Orange Box, fant ut at det også funket på prislapper. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 (endret) Har sykt lyst på denne: http://www.o-like.com/b2b_cpinfo.asp?id=1002 Too bad at den er så dyr, selv om den er veldig billig i forhold til kraften EDIT: Eller denne: http://www.o-like.com/b2b_cpinfo.asp?id=923 Endret 6. mai 2009 av Grix Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Flourencing (eller hvordan det staves. Har aldri fått det ordet helt til) er utrolig morsomt! Har et rødt teppe og den grønne laseren blir gul når jeg lyser på den. Blu-rayen min blir helt lyseblå når eg lyser på hvitt papir og annet materiale. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 For dere med Blu-ray lasere. noe som også er moro er at etter at du har vært på dass og gjort det naturen må, fremfra, ikke bomelom. Lys ned i dass med laseren Yer piss will turn nuclear! dundund anna ting er at vis du har brusflasker som er "gammle" aka vært tomme en dag eller to, lys mot tuten på dem mens du er i et mørkt rom de vill også lyse Grønnligt =) ganske nasty men science ftw? =) PS: ja urin blir svakt radioaktiv grønn når du lyser på det, så nei det var ikke en joke xD og ja jeg har prøvd <.< Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2009 Awesome, det skal jeg prøve! Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 Jeg prøver med grønn også, sånn for erfaringens skyld. Lenke til kommentar
Construction Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Hei! Tenker å kjøpe grønn laser fra dx. Tenker å kjøpe to stykker. En på 30 mW og en på 50 mW. Men det er noe som plager meg litt. Og det er øyeskader. Har hørt at det er nok å lyse i 1 sekund med en 50 mW til å bli blind. Skal Selfølgelig ikke bruk laseren inne. Men jeg vil likevel høre hva dere anbefaller (hvor mange mW) Og trenger jeg IR-briller hvis jeg skal bruke 50 mW ute? Når de sier hvor fort man blir blind av disse laserene overdriver de veldig på dette forumet det er jeg ganske sikker på Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Jeg klarer meg fint uten beskyttelse.. Bare tenk litt på refleksjonsvinkel osv.. Husk at innfallsvinkel = refleksjonsvinkel. Altså, den vil reflektere i samme vinkel som du lyser fra, så lenge det er en rett overflate. Ellers så bør du prøve å unngå å lyse på flasker, glass, og ting som du tror vil reflektere. Og ja, folk overdriver mye når de sier at man blir blind på 1 sekund. Men vær forsiktig uansett. Hvis du bruker den ute så ser jeg i hvert fall ingen grunn til bruke beskyttelsesbriller. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Noen som har peil om DX sender ting i helgene? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 spør heller i dx tråden, men tror de gjør det på lørdag og ikke søndag Lenke til kommentar
Munty Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Hallois! Har tenkt til å kjøpe meg en laser. Jeg har en veldig svak rød laser allerede så jeg tenkte jeg skulle kjøpe en grønn laser på 100-200mW. Jeg fant en fin en på finn.no som er på 100mW. Den koster 550,-. Det er også en 200mW som koster 700,-. Hvilken burde jeg kjøpe? Kravene mine er at den skal synes i vanlig dagslys og kunne sprekke ballonger. Takk for alle svar! 100mW 200mW Er det noe poeng for meg å bruke noen kroner mer for 100mW ekstra? Hva kan jeg gjøre med de ekstra 100mW'ene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå