Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Når blir den regelen tatt i bruk? Ingen har sagt at det blir slik, men strålevernet har bestemt at de skal stramme på regelverket ang. lasere. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 ok. Får vel kanskje kjøpe en 100mV snart da, mens det fortsatt går an.. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 mW* Men skaff deg beskyttelsesbriller til slik kraft. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Ops sorry, ble feil type V Vet godt at det heter mW ^^.. Gjør det vettu Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 mV = millivolt... antar jeg :!: Lenke til kommentar
Manken Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Det hadde blitt no rare greier Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Tror vi får noen flere varsku før noe slikt trer i kraft ja. Lenke til kommentar
Manken Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva er generelt sterkest av Grønne og Røde lasere? Er det noe forskjell? I så fall, Hvem lyser sterkest, lyser lengst og hvem lyser "varmest"? Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Ikke prøv dere mot min 1 TW laser. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva er generelt sterkest av Grønne og Røde lasere? Er det noe forskjell? I så fall, Hvem lyser sterkest, lyser lengst og hvem lyser "varmest"? Grønn = lengst mest synlig (Lyser sterkest) på grunn av dens nM (Bølgelengde) Rød: Sterkest som i brennekraft, stråle mye mindre synlig. og er varmest. men at lasere lyser langt har ingen mening med mindre der er militære lasere som skal utslete mål. eller om du skal drepe folk og få folk til og styrte. jeg bekymrer meg over alle som lurer på hvilke lasere som lyser lengst, satt og tenkte igår men vil ike peke fingrer. VIS det er tilfeller hvor fly blir belyst, kan admins tracke IP'er her og se om det er noen i område som har lurt på lengder lasere lyser? tror isåfall det kan komme mange hits av folk som selv har lyst, eller venner som har lyst på fly. eneste annet man kan lyse langt for er stjernehimmelen men en svak 15mW er mer mer mer en nok til det Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) jeg bekymrer meg over alle som lurer på hvilke lasere som lyser lengst, satt og tenkte igår men vil ike peke fingrer. Personlig synes jeg allerede det er vel mange pekefingre i denne tråden. Den ligger tross alt under Teknologi og vitenskap (flyttet etter ønske), og innholdet burde være deretter. Jeg tror de fleste som leser tråden har fått med seg at misbruk av laser er farlig. De aller fleste (inkl meg) kjøper laser for å bruke den som et leketøy, og jeg kan skjønne at folk lurer på hvor langt laseren lyser. Det hadde ikke vært like kult med en stråle på 200 meter som en "uendelig" lang, og det er jo ikke gitt at folk vet slike ting på forhånd. Man må jo ikke nødvendigvis ha terrorhensikter selv om man spør om laserens egenskaper. Endret 20. april 2009 av Rikky Lenke til kommentar
Manken Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Hva er generelt sterkest av Grønne og Røde lasere? Er det noe forskjell? I så fall, Hvem lyser sterkest, lyser lengst og hvem lyser "varmest"? Grønn = lengst mest synlig (Lyser sterkest) på grunn av dens nM (Bølgelengde) Rød: Sterkest som i brennekraft, stråle mye mindre synlig. og er varmest. men at lasere lyser langt har ingen mening med mindre der er militære lasere som skal utslete mål. eller om du skal drepe folk og få folk til og styrte. jeg bekymrer meg over alle som lurer på hvilke lasere som lyser lengst, satt og tenkte igår men vil ike peke fingrer. VIS det er tilfeller hvor fly blir belyst, kan admins tracke IP'er her og se om det er noen i område som har lurt på lengder lasere lyser? tror isåfall det kan komme mange hits av folk som selv har lyst, eller venner som har lyst på fly. eneste annet man kan lyse langt for er stjernehimmelen men en svak 15mW er mer mer mer en nok til det Vil bare si at jeg IKKE vil ha laser for å lyse på biler og fly o.l. Men hvis det er grønn man ser strålen best på så blir det vel grønn ^^ Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 20. april 2009 Forfatter Del Skrevet 20. april 2009 På samme styrke så lyser vel grønn 3x bedre, sammenlignet med rød. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) Ikke prøv dere mot min 1 TW laser. Pøh! Min 1 GW er bedre! Den er nemlig Svart! Sexy farge vs Styrke... Endret 20. april 2009 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Manken Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Min 2 GW er enda bedre. I beige. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 (endret) jeg bekymrer meg over alle som lurer på hvilke lasere som lyser lengst, satt og tenkte igår men vil ike peke fingrer. Personlig synes jeg allerede det er vel mange pekefingre i denne tråden. Den ligger tross alt under Teknologi og vitenskap (flyttet etter ønske), og innholdet burde være deretter. Jeg tror de fleste som leser tråden har fått med seg at misbruk av laser er farlig. De aller fleste (inkl meg) kjøper laser for å bruke den som et leketøy, og jeg kan skjønne at folk lurer på hvor langt laseren lyser. Det hadde ikke vært like kult med en stråle på 200 meter som en "uendelig" lang, og det er jo ikke gitt at folk vet slike ting på forhånd. Man må jo ikke nødvendigvis ha terrorhensikter selv om man spør om laserens egenskaper. hehe tror d jeg sa ble tolka litt feil er bare at lasere ikke er leketøy ^^; folk som skal ha de som leketøy bør tenke seg om syns jeg og heller kjøpe noe mindre farlig som ikke er kan vare massemordervåpen xP Stråle på 200 meter funker igjen en 10mW - 15mW grønn en 30 - 50 fra DX lyser med sylighet optill 6km min på 70mW lyser og er har en synlig dot så langt som 9km borte hehe den som holder laseren, eller de inne 100 meter vil ikke kunne se hvor langt stråla lyser mer en at du klarer tyde prikken for og se stråla i sin lengde må du sette laseren fra deg eller få noen til og holde den, reise til midten og langt ut på siden og se der ifra vis man bare skal leke ville jeg heller kjøpt en greit sterk 100mw rød, ser stråla slik at det er digg, og den brenner ting lettere så man kan leke med en litt "tryggere" mtp omgivelser ^^ Endret 20. april 2009 av Lapompo Lenke til kommentar
Manken Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva mener du at med en 100mW rød så ser du stråla digg? Og hva er bra med at den brenner ting litt lettere? Hvorfor ville du tatt en 100mW Rød isteden for Grønn hvis du bare skal leke med den? Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 Hva mener du at med en 100mW rød så ser du stråla digg? Og hva er bra med at den brenner ting litt lettere?Hvorfor ville du tatt en 100mW Rød isteden for Grønn hvis du bare skal leke med den? Fordi psyken av en svakere stråle vil ikek få folk til og leke aper og lyse på diverse med den og leke starwars med den Stråla viser mindre en grønn men greit nok. og den er mye kraftigere IE brenne fyrstikker svart plastikk osv Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 21. april 2009 Del Skrevet 21. april 2009 jeg bekymrer meg over alle som lurer på hvilke lasere som lyser lengst, satt og tenkte igår men vil ike peke fingrer. Personlig synes jeg allerede det er vel mange pekefingre i denne tråden. Den ligger tross alt under Teknologi og vitenskap (flyttet etter ønske), og innholdet burde være deretter. Jeg tror de fleste som leser tråden har fått med seg at misbruk av laser er farlig. De aller fleste (inkl meg) kjøper laser for å bruke den som et leketøy, og jeg kan skjønne at folk lurer på hvor langt laseren lyser. Det hadde ikke vært like kult med en stråle på 200 meter som en "uendelig" lang, og det er jo ikke gitt at folk vet slike ting på forhånd. Man må jo ikke nødvendigvis ha terrorhensikter selv om man spør om laserens egenskaper. hehe tror d jeg sa ble tolka litt feil er bare at lasere ikke er leketøy ^^; folk som skal ha de som leketøy bør tenke seg om syns jeg og heller kjøpe noe mindre farlig som ikke er kan vare massemordervåpen xP Stråle på 200 meter funker igjen en 10mW - 15mW grønn en 30 - 50 fra DX lyser med sylighet optill 6km min på 70mW lyser og er har en synlig dot så langt som 9km borte hehe den som holder laseren, eller de inne 100 meter vil ikke kunne se hvor langt stråla lyser mer en at du klarer tyde prikken for og se stråla i sin lengde må du sette laseren fra deg eller få noen til og holde den, reise til midten og langt ut på siden og se der ifra vis man bare skal leke ville jeg heller kjøpt en greit sterk 100mw rød, ser stråla slik at det er digg, og den brenner ting lettere så man kan leke med en litt "tryggere" mtp omgivelser ^^ Lyser en på 50mW fra DX 6km? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå