Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg har tenkt å kjøpe en laserpenn som har en veldig klar ståle. som denne:

 

http://www.youtube.com/watch?v=aLyxiOVIC0s...PL&index=16

 

jeg tenkte på å kjøpe en med 100 - 150 mw

 

er det en som strålen lyser så bra som på youtube videoen? så er jeg glad for svar:)

 

jeg tenkte å kjøpe en fra http://www.dealextreme.com/ (en ting jeg lurer på- er det gratis frakt fra den siden??)

 

er det 18 års adersgrense på alle sider som selger laserpenner?

Lenke til kommentar

de fleste butikker i norge oppererer med 18 års grense for alt over 5mW

 

Politiet anser dem ofte som våpen (du kan tros alt drepe... og blende)

 

så en la det være en vekker for dere udner 18 som vil ha laser. blir du tatt med en som du veiver med offentlig tar de den, er du under 18 ser du den aldrig igjen, er du over 18 får du en fin bot som garantert er et par ganger større en hva du en gang ga for den på DX ;)

 

bestille fra nettet er det ingen aldersgrenser, det er helt på tryne regelverk rundt lasere og idioter som får lasere i neven ødelegger mer en noe annet og gjør ting enda værre en hva de er.

 

tenk dere om 2 ganger før dere kjøper.

 

Lasere er IKKE leketøy

Lenke til kommentar
så en la det være en vekker for dere udner 18 som vil ha laser. blir du tatt med en som du veiver med offentlig tar de den, er du under 18 ser du den aldrig igjen, er du over 18 får du en fin bot som garantert er et par ganger større en hva du en gang ga for den på DX ;)

Er det ulovlig å bruke lasere på offentlig sted? Kilde på dette?

Lenke til kommentar
så en la det være en vekker for dere udner 18 som vil ha laser. blir du tatt med en som du veiver med offentlig tar de den, er du under 18 ser du den aldrig igjen, er du over 18 får du en fin bot som garantert er et par ganger større en hva du en gang ga for den på DX ;)

Er det ulovlig å bruke lasere på offentlig sted? Kilde på dette?

 

 

ingen kilder bare personlige erfaringer av idioter som drar det med seg på by'n, fotballkamper, store festivaler etc

 

og enig med at lasere burde gå under våpenloven helt klart. da vil ingen randomly kjøpe det for "moro" vi som elsker det kan elske det, de som vil holde et hel**** får straff ^^

 

aldersgrense kommer aldri til og funke :p bare se på airsoft, luftvåpen, øl, røyk, snus and it goes on :p

Lenke til kommentar

Å ta med laser på byen eller fotballkamp er jo selvfølgelig en dårlig idé. Det er vel til og med som oftest for å være idiot, lyse på spillere eller andre folk. Er enig i at du burde få straff for uvettig bruk, lyse på personer, fly, o.l. Men det er jo ikke ulovlig å ta seg en tur ut og lyse på stjernene?

 

Klassifisering som våpen tror jeg ikke er en god løsning. "Lasersertifikat" som jeg mener ble nevnt tidligere virker mye smartere. F.eks. for å kjøpe lasere over en viss styrke må du ha gjennomført et lite kurs og være over 18.

 

:wallbash:

Jeg skjønner virkelig ikke attraksjonen i dette. Du får ikke se noe resultat akkurat, flyet detter jo heldigvis ikke ned.

Endret av Überadri
Lenke til kommentar

Kunne forsåvidt hatt en aldergrense på 16 óg. Ihvertfall opp til en viss styrke.

Skulle vel ikke være så vanskelig å gjennomføre heller. Du melder deg på et kurs og når du har gjennomført det legges du inn i ett register og får ett bevis. Tollerne sjekker alle som importerer opp mot registeret og butikkene er pålagt å få se "laserlappen" din.

Problemer kunne vel være at kurset kunne bli dyrt og med lang venteliste.

Lenke til kommentar
Kunne forsåvidt hatt en aldergrense på 16 óg. Ihvertfall opp til en viss styrke.

Skulle vel ikke være så vanskelig å gjennomføre heller. Du melder deg på et kurs og når du har gjennomført det legges du inn i ett register og får ett bevis. Tollerne sjekker alle som importerer opp mot registeret og butikkene er pålagt å få se "laserlappen" din.

Problemer kunne vel være at kurset kunne bli dyrt og med lang venteliste.

 

 

Offentlige steder = for mye lys som oftest til at det er vits og beglo stjernene :p

 

da drar man litt lengre ut mot landet, helst der det ikke er noe lys som kan ødelegge utsikkten opp mot jesus og vennene hans xD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...