Inaktivbruker_101125 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Velkommen etter EDIT: Ja, dette har blitt forklart flere hundre ganger i denne tråden. Men takk skal du ha uansett, kan hende det er noen som ikke har fått det med seg ennå Endret 2. april 2009 av The Prophet Lenke til kommentar
Grix Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Vet ikke om det har blitt sagt før, men en laser uten IR filter kan være ekstremt farlig, selv om du har beskyttelse briller.De fleste beskyttelse briller beskytter ikke mot infrarød, men bare den (synlige) bølgelengden laseren din har. I tillegg vil en 30mW laser med IR filter virke mye (synlig) kraftigere enn en 30mW uten IR filter. Dette er på grunn av at av de 30mW på den uten IR filter så er endel av de mW som er IR(og derfor ikke synlig for øyet) Billige 30mW er ofte bare en 5mW som de har fjernet IR filteret og skrudd opp strømstyrken. Ettersom de ikke er beregnet for så høy styrke, vil den bare a peak 30mW i et 1-2sekunder før styrken dropper veldig drastisk Denne videoen forklarer alt dette veldig bra (kilde: posted av executer i en gammel laser tråd) name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>"> name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src=" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">Se filmen hos Youtube De fleste i denne tråden vet det nå DX-laserene under 50mw er som oftest up-to-spec, btw Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 (endret) Ok,men da er det jo greit (ble bare litt bekymret iløpet av de første sidene) 59 sider med poster blir litt vel mye å lese seg gjennom. Endret 2. april 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Ok,men da er det jo greit (ble bare litt bekymret iløpet av de første sidene) 59 sider med poster blir litt vel mye å lese seg gjennom. Det kan stå litt av hvert på de første sidene... Men ja, nesten 60 sider er vel kanskje litt i det meste laget... Lenke til kommentar
deathshot Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Vil faktisk skaffe meg en slik en? Vet du om en skikkelig KRAFTIG EN? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Vil faktisk skaffe meg en slik en? Vet du om en skikkelig KRAFTIG EN? Uhm, har du lest førsteposten? Det står hvilke lasere man kan kjøpe. Kraftige også. Er ikke helt sikker på hva du mener, skjønner du. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 2. april 2009 Del Skrevet 2. april 2009 Herlig tåke ikveld! Kjempegøy med grønt lasersverd! Btw, går strålen kortere i tåke, eller bare ser det sånn ut? F.eks. jeg lyser mot ett objekt jeg ville sett tydelig hvis det ikke var tåke, men ser hverken objektet eller dotten i tåka. Treffer strålen objektet selv om jeg ikke ser det i tåka? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 2. april 2009 Forfatter Del Skrevet 2. april 2009 Mye tåke her også Om strålen går kortere i tåke... vet jeg faktisk ikke. Ser slik ut iallefall. Men jeg tror ikke det, det ser bare slik ut. Ja, jeg tror den bare "går gjennom tåka" selv om jeg ikke er helt sikker. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 (endret) Tåka stopper laseren eller ikek som f.eks en vegg. men hver enkelt liten vanndråpe sender litt av stråla "i en annen retning" min laser viste ikke på en hvit vegg ca 200 meter nedi gata klar sikt utenom at tåka er tykk som F*** xD Endret 3. april 2009 av Lapompo Lenke til kommentar
Manken Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Håper Laseren min kommer nå snart, greier nesten ikke vente Bestile på tirsdag. Pleier det ikke ta rundt 2-5 arbeidsdager? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Tåka stopper laseren eller ikek som f.eks en vegg. men hver enkelt liten vanndråpe sender litt av stråla "i en annen retning" min laser viste ikke på en hvit vegg ca 200 meter nedi gata klar sikt utenom at tåka er tykk som F*** xD Åja Håper Laseren min kommer nå snart, greier nesten ikke vente Bestile på tirsdag. Pleier det ikke ta rundt 2-5 arbeidsdager? Nei, tar ca 2 uker for lasere (for meg iallefall, alle gangene) Lenke til kommentar
Manken Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 hm.. hvorfor skal det ta ekstra lang tid for lasere : Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 hm.. hvorfor skal det ta ekstra lang tid for lasere : Det er veldig mange som kjøper det, er vel en av de mest populære tingene man kan få kjøpt på DealExtreme. Lenke til kommentar
SpecialForce Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Noen blir også bare produsert på bestilling. Dette betyr da at man må vente lenger fordi de faktisk må produserer hos de som lager lasere, så må dealextreme få de(n) på lageret sitt, sende over til pakkeavdelingen og så må Hong kong post få de hit, overlevere de til tollen, så må posten få de, sende de til riktig destinasjon her i Norge, deretter havner en hentelapp i din kasse og du må dra deg ned på det gudsforlatte fukkings postkontoret i steden for at de har vett til å levere i postkassa. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 3. april 2009 Del Skrevet 3. april 2009 Noen blir også bare produsert på bestilling. Dette betyr da at man må vente lenger fordi de faktisk må produserer hos de som lager lasere, så må dealextreme få de(n) på lageret sitt, sende over til pakkeavdelingen og så må Hong kong post få de hit, overlevere de til tollen, så må posten få de, sende de til riktig destinasjon her i Norge, deretter havner en hentelapp i din kasse og du må dra deg ned på det gudsforlatte fukkings postkontoret i steden for at de har vett til å levere i postkassa. hehe som om jeg skulle sagt det selv nå kommer tåka krypende innover igjen.. eller ligger som et iltykt teppe akkurat nå <.<, på tide og leke med "diffraction" gratingen min ser rimelig digg ut om jeg får si det alle "strekene" blir til store vifter ^^ Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 3. april 2009 Forfatter Del Skrevet 3. april 2009 Ah, kult. Må nesten lage/kjøpe en diffraction grating, har ingenting av effekter... men jeg skal studere phr-803t sled'en min, er visst mange optics der Heatsink kom i dag, please, flexdrive i morgen... Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Flexdrive kom i dag! Skal lage laseren i kveld Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. april 2009 Forfatter Del Skrevet 4. april 2009 Hold oss oppdatert, da Jepp, skal det! Livestream? Haha, blir nok litt vanskelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå