Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet ikke om det har blitt sagt før, men en laser uten IR filter kan være ekstremt farlig, selv om du har beskyttelse briller.

De fleste beskyttelse briller beskytter ikke mot infrarød, men bare den (synlige) bølgelengden laseren din har.

I tillegg vil en 30mW laser med IR filter virke mye (synlig) kraftigere enn en 30mW uten IR filter.

Dette er på grunn av at av de 30mW på den uten IR filter så er endel av de mW som er IR(og derfor ikke synlig for øyet)

Billige 30mW er ofte bare en 5mW som de har fjernet IR filteret og skrudd opp strømstyrken. Ettersom de ikke er beregnet for så høy styrke, vil den bare a peak 30mW i et 1-2sekunder før styrken dropper veldig drastisk

 

Denne videoen forklarer alt dette veldig bra (kilde: posted av executer i en gammel laser tråd)

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

 

De fleste i denne tråden vet det nå :)

DX-laserene under 50mw er som oftest up-to-spec, btw

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Ok,men da er det jo greit :)(ble bare litt bekymret iløpet av de første sidene) 59 sider med poster blir litt vel mye å lese seg gjennom.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Herlig tåke ikveld! Kjempegøy med grønt lasersverd! :D

 

Btw, går strålen kortere i tåke, eller bare ser det sånn ut?

F.eks. jeg lyser mot ett objekt jeg ville sett tydelig hvis det ikke var tåke, men ser hverken objektet eller dotten i tåka. Treffer strålen objektet selv om jeg ikke ser det i tåka?

Lenke til kommentar

Tåka stopper laseren :p

 

eller ikek som f.eks en vegg. men hver enkelt liten vanndråpe sender litt av stråla "i en annen retning"

 

min laser viste ikke på en hvit vegg ca 200 meter nedi gata :p klar sikt utenom at tåka er tykk som F*** xD

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar
Tåka stopper laseren :p

 

eller ikek som f.eks en vegg. men hver enkelt liten vanndråpe sender litt av stråla "i en annen retning"

 

min laser viste ikke på en hvit vegg ca 200 meter nedi gata :p klar sikt utenom at tåka er tykk som F*** xD

Åja :p

 

Håper Laseren min kommer nå snart, greier nesten ikke vente :p Bestile på tirsdag. Pleier det ikke ta rundt 2-5 arbeidsdager?

Nei, tar ca 2 uker for lasere (for meg iallefall, alle gangene)

Lenke til kommentar

Noen blir også bare produsert på bestilling. Dette betyr da at man må vente lenger fordi de faktisk må produserer hos de som lager lasere, så må dealextreme få de(n) på lageret sitt, sende over til pakkeavdelingen og så må Hong kong post få de hit, overlevere de til tollen, så må posten få de, sende de til riktig destinasjon her i Norge, deretter havner en hentelapp i din kasse og du må dra deg ned på det gudsforlatte fukkings postkontoret i steden for at de har vett til å levere i postkassa.

Lenke til kommentar
Noen blir også bare produsert på bestilling. Dette betyr da at man må vente lenger fordi de faktisk må produserer hos de som lager lasere, så må dealextreme få de(n) på lageret sitt, sende over til pakkeavdelingen og så må Hong kong post få de hit, overlevere de til tollen, så må posten få de, sende de til riktig destinasjon her i Norge, deretter havner en hentelapp i din kasse og du må dra deg ned på det gudsforlatte fukkings postkontoret i steden for at de har vett til å levere i postkassa.

 

hehe som om jeg skulle sagt det selv :p

 

nå kommer tåka krypende innover igjen.. eller ligger som et iltykt teppe akkurat nå <.<, på tide og leke med "diffraction" gratingen min :D ser rimelig digg ut om jeg får si det :p alle "strekene" blir til store vifter ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...