Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Hva er det dere pleier å bruke laserne til?

Tenkte å kjøpe en 50 mw grønn laser fra DX.. Vil jeg kunne se strålen om natta? :p

 

personlig for lys show på strømhusveggen 100 meter nedi gata :p

 

dette er innendørs på en veg ca 5 meter Borte:

 

 

Venter på tåke igjen slik at jeg kan leke med det i tåka :p ser ørten ganger kulere ut ;)

 

utenom det så har jeg bestilt en "Scanner" som vil kunne lage ala slike shows som dette:

(ikke like råe, er ikke så veldig rik >:> men i den gata :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Wow, imponerende! En slik scanner ser virkelig tøff ut.

 

 

tenkte kanskje og kjøpe denne http://www.lazershop.co.uk/shop/product_in...products_id=860

 

bare tenk den med tåke (!)

 

SOlid virker den men har ikke funnet nok info enda :p lage en selv er ikke noe som frister meg og lage med det første, lage laseren er greit i segselv men alt av andre ting du trenger for og koble den til PC'en eller lyd... er liksom 19 ganger værre en det igjen :p der er alt i en boks.

 

det som er kult og er at jeg har funnet ut hvordan den effekten på videon jeg pasta kan anskaffes :p eller jo ja ganske sikker

 

..

 

hmm skal teste tror jeg

 

ok testa, enten kan man ta glass som ikke reflekterer så mye av bølgelengden slik at den ikke lyser bakover igjen. vis ikke går det med ei stor tynn klarplast-plate (som nok ville vært best)

 

slike ting som vanlige vinduer er ofte to lag og reflekterer 2 stråler:

 

 

http://i41.tinypic.com/mrbg1v.jpg

 

Når jeg prøvde fikk jeg det slik:

 

http://i40.tinypic.com/11kwghh.jpg

 

 

Bildet forklarer nok mest, prøvde også bare kjapt og filme men viste for lite til at kameraet makta få det med seg :p men du forstår hva jeg mener ^^ lurer på om det er det de har gjort i den videoen

 

 

EDIT: bruker for mange smilies O.o

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si; wow! Utrolig. Bildene forklarte seg selv godt.

 

Imponerende :D

 

--

 

Alt er klar til å installeres i min blu-ray host :p Tok en stund å få vekk all innmaten og gjøre om mye rart, men det gikk til slutt. Success! Mangler bare aixiz modul, heatsink og driver. De to første kommer vel i morgen/fredag og driveren kommer vel på lørdag/mandag tenker jeg meg. Håper jeg ikke driter meg skikklig ut med loddingen nå da, men pappa hjelper meg vel... han har iallefall mye mer erfaring når det gjelder sånt.

Lenke til kommentar
Hei, profeten :) Hva vil denne klare å produsere når den er ferdigstilt?

Hei! Hm, hva mener du eksakt? Vel, den vil gi ut 405nm lys (lilla) og 90-100mW :)

 

Noen som har en laser å anbefale for en nybegynner? Tenkte meg denne. Noen som har erfaringer med den? hvor lenge kan jeg regne med at den vil leve? Noen andre å anbefale til maks 200 kr? ^^

Den du linket til der ser fin ut. Vær forsiktig, en slik kan gjøre deg blind faktisk. Den "lever" i flere år, så det trenger du ikke bekymre deg for :)

Lenke til kommentar

LAge selv kommer helt an på hvor mye du kan og hva du vil ha.

 

man kan lage en selv for rundt pfffft 20£ uten frakt som kan yte en iallefall rundt 300mW ~~

 

den vil da være rød.

 

Lage Selv er litt dyrere en DX men du får og kan få mye kulere og kraftigere lasere. ville egentli ikke sagt en nybegynner burde rørt dem :p

 

1. de er evldig mye kraftigere

2. en "Nybegynner" Har ikke behov for dem :p (Nybegynner med "" mtp at en nybegynner ikke trenger være helt færsk, bare uvitende)

 

også for ferskinger ville jeg anbefallt 30mW Grønn enkel grei, "svak" og du ser stråla.

 

en "kraftigere" Rød går også all ettersom laser ser du ikke stråla noe spesielt men den bernner ting mye lettere.

 

og proph jeg kjeda meg igår og tenkte jeg skulle utsette megselv for fare for varige mèn :P3d briller, og laseren.

 

enkelt og greit, funka ikke lol.

det som sjer er at laseren bare starter og smelte hull i plastikken, vis du lyser mot en overflate og så får du en lignende effekt sopm og smelte plastikk med laseren, bare mye mindre <.<

 

arghh usikker på den scanneren.. 25kpps er ikke så enormt mye :|

Lenke til kommentar
Noen idioter i klassen har fått tak i 50MW laser, da jeg vet at disse er farlige har jeg prøvd å advare de. Bør jeg informere skolen om hvor kraftige disse er og hva slags helseskader man kan pådra seg uten riktig beskyttelse?

 

jepp. Man kan ble blind bare den streifer øyet. er ikke leketøy.

 

OG de har adlersgrense på 18 år. di kan også betraktes som "våpen" rektor eller lærer burde ta det fra dem umidelbart :p

selv hadde jeg bare knust den og nektet for og ha gjort noe :p

 

slike idioter som dem vis de lyser på alt og alle som fororsaker flystyrter og blnider fly samt ødelegger for alle andre i sammfunnet som liker lasere på vennlig hobbynivå

 

 

EDIT: Er utrolig at barn får fatt i slike lasere. mien barn skal ALDRI få leke med lasere uten at jeg er der, heller skal dem ikke få kjøpe. det uansett om de er 18 eller 87, den normalle nordmann idag er helt stokk dum. kall meg gjerne grinebitter men jeg kunne sprengt og død smo en sint lemmen om jeg hadde kunne sagt ut alt det som irriterer meg idag alt fra idioter som ikke burde hatt laser til miljøaktivister som ikke har en snøring om hva dem prater om utenom at "jeg leste det på VG.no! MÅ JO VÆRE SANT!"

 

så ta heller og "Lån laseren dems" og knus den i bakken :p er vel verdt en snaut 200 spenn og gjøre det mot dem, jeg knuset jo tross alt en til et par tusen ;) som ikke var min egen :D

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar
Er det billigere å lage selv eller dyrere?

Generelt dyrere.

 

Blu-Ray er veldig billig å lage.

Tja, både ja og nei. Phr-803t dioden er veldig billig i seg selv, men skal man lage en med liten host, trenger man en flexdrive v4, som i seg selv koster $30. Heatsink trenger du også, som er vel rundt $23-27.

 

Totalt vil min blu-ray koste nærmere/rundt 70$, og jeg får 90-100mW blu-ray lys.

 

og proph jeg kjeda meg igår og tenkte jeg skulle utsette megselv for fare for varige mèn :P3d briller, og laseren.

 

enkelt og greit, funka ikke lol.

det som sjer er at laseren bare starter og smelte hull i plastikken, vis du lyser mot en overflate og så får du en lignende effekt sopm og smelte plastikk med laseren, bare mye mindre <.<

 

arghh usikker på den scanneren.. 25kpps er ikke så enormt mye :|

Hehe, skjønner.

Var det disse du brukte? Funka flott med min 50mW grønne, men jeg ville aldri brukt de som beskyttelsesbriller i seg selv, men for 10-20mW så funker de flott antar jeg.

 

Noen idioter i klassen har fått tak i 50MW laser, da jeg vet at disse er farlige har jeg prøvd å advare de. Bør jeg informere skolen om hvor kraftige disse er og hva slags helseskader man kan pådra seg uten riktig beskyttelse?

Hvis de misbruker laseren og lyser på folk, snakk med lærer/rektor med en gang så bør de ta saken i sine egne hender om de bryr seg om folk rundt seg. 50mW er ikke leketøy.

 

jepp. Man kan ble blind bare den streifer øyet. er ikke leketøy.

 

OG de har adlersgrense på 18 år. di kan også betraktes som "våpen" rektor eller lærer burde ta det fra dem umidelbart :p

selv hadde jeg bare knust den og nektet for og ha gjort noe :p

 

slike idioter som dem vis de lyser på alt og alle som fororsaker flystyrter og blnider fly samt ødelegger for alle andre i sammfunnet som liker lasere på vennlig hobbynivå

 

 

EDIT: Er utrolig at barn får fatt i slike lasere. mien barn skal ALDRI få leke med lasere uten at jeg er der, heller skal dem ikke få kjøpe. det uansett om de er 18 eller 87, den normalle nordmann idag er helt stokk dum. kall meg gjerne grinebitter men jeg kunne sprengt og død smo en sint lemmen om jeg hadde kunne sagt ut alt det som irriterer meg idag alt fra idioter som ikke burde hatt laser til miljøaktivister som ikke har en snøring om hva dem prater om utenom at "jeg leste det på VG.no! MÅ JO VÆRE SANT!"

 

så ta heller og "Lån laseren dems" og knus den i bakken :p er vel verdt en snaut 200 spenn og gjøre det mot dem, jeg knuset jo tross alt en til et par tusen ;) som ikke var min egen :D

Enig i alt du sier!

 

Ser jeg de bringes med igjen så ber jeg fyren kjøpe seg beskyttelsesbrilller. Er visstnok en laser fra Thailand som ser ut som en fra DX.

Det er iallefall bedre enn ingenting, men kommer ann på hvor godt han håndterer laseren rundt folk. Vi får håpe han ikke streifer strålen i ett uskyldig menneskes øye.

 

EDIT: Phr-803t i aixiz modul kom i dag, yey. :)

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vet ikke om det har blitt sagt før, men en laser uten IR filter kan være ekstremt farlig, selv om du har beskyttelse briller.

De fleste beskyttelse briller beskytter ikke mot infrarød, men bare den (synlige) bølgelengden laseren din har.

I tillegg vil en 30mW laser med IR filter virke mye (synlig) kraftigere enn en 30mW uten IR filter.

Dette er på grunn av at av de 30mW på den uten IR filter så er endel av de mW som er IR(og derfor ikke synlig for øyet)

Billige 30mW er ofte bare en 5mW som de har fjernet IR filteret og skrudd opp strømstyrken. Ettersom de ikke er beregnet for så høy styrke, vil den bare a peak 30mW i et 1-2sekunder før styrken dropper veldig drastisk

 

Denne videoen forklarer alt dette veldig bra (kilde: posted av executer i en gammel laser tråd)

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350">

Se filmen hos Youtube

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...