Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan du gi meg linken til den farge-skalaen igjenn?

Skjekk førsteposten.

 

Steike, kjøpte nettopp en 200mW rød laserpenn fra DX.

 

Vel, ok, batteriene kostet hendre spenn, men det var veldig verdt det når jeg fyrte opp en fyrstikk med den :D

http://dealextreme.com/details.dx/sku.2031

http://dealextreme.com/details.dx/sku.932

 

Har du de?

 

Uhm.. nei :(

 

Kjøpte batteriene på biltema, så det kan bli dyrt hvis jeg leker for mye med den.. ^^

Lenke til kommentar
Er det mye forskjell på en 30mW grønn laser og en 50mW grønn laser(begge TRUE)mtp styrke, hvor langt den lyser og om noen av de greier å brenne hull i f.eks blader på trær, sprekke ballonger ?

 

Balonger nja jo mjew 50mW vil. begge to lyser langt nok.

 

 

lurer på hvorfor folk skal lyse langt egentli?

 

er bare en god grunn "for at man vil lyse langt"

 

 

man har ting som kjører fort på hjul så sier dem FOOOOOOSH så flyr dem, lyse langt lyse på dem.. skal du bare playe for moro skaff deg en 30mW true fra DX. ser stråla du har overhodet ikke behov for og lyse langt det har ingen egentli ettersom vis man skal bruke det til og brenne ut mønster osv er man nær. raves lyse en maks 200 meter for displays over publikum osv..

 

 

 

til alle som sier dere skal lyse langt. langt = kilometer. alt under 1km er ikke langt men langt nok. alt over 1km klarer du heller ikke se uten kikkert\teleskop.

 

noen som kan gi en god forklaring på hvorfor man vil lyse langt utenom og styrte fly som er helt sprengt idiotiskt?

 

i norge må man inn i fjell og daler og lyse fra top til top for og kunne lyse så langt som de faktiskt lyser, ja de lyser rundt 5km +. min 75mW har jeg lyst 8km med alt jeg så var en stor grønn dot som en lomelykt, ikke noe fancy i det hele tatt :p brenne ting osv = moro. grønn lommelykt. lage en egen og lyse på naboveggen <.<

Lenke til kommentar
Kjøper for det meste for å ha det gøy med . Så nå har jeg bestilt en 30mW true green laser og en liten 2-1 LED og RED laser fra DX

 

Gleder meg til de kommer :D

 

nice nice :p i all sin teori skal den kunne lyse\være synlig alt etter hvordan du putter det i krystall klart vær, ca 4km

Lenke til kommentar

Enig Lapompo, tror ikke du vil bli skuffet Daggis.

 

Forøvrig så har jeg begynt å få delene jeg trenger til blu-rayen min. Har fått warning-label, printet på "sølvark" (sånne her, bare at det står <100mW isteden).

Har også fått housingen :)

 

Mangler bare phr-803t i aixiz og flexdrive nå, så er jeg klar! Gleder meg skikkelig. Resten kommer vel i morgen eller på torsdag, antar jeg.

 

EDIT: Visste det var noe jeg hadde glemt... heatsink venter jeg også på.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...