Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville ikke stolt på noen av de grønne laserne fra DX, de er så og si alltid underspec.

Men på 5mW så er det motsatt, har hørt de har peaket på 15mW.

 

Jepp, kan godt snakke mer om det via MSN.

Det er fordi det ikke er lov med 5mW+ lasere i USA.

Jo det er det men de må være godkjent og ha de sikkerhets funksjonene som er påkrevd.. cni har dette.

Lenke til kommentar

True = ekte

 

True 5mw = Ekte 5mw

 

True 30mw = Ekte 30mw

 

30mw = ikke ekte 30 mw

 

5mw = ikke ekte 5 mw

 

 

enkel måte og forklare det på :p

 

de heter TRUE pga at de skal yte det som er sagt eller mer. ikke mindre

 

de som ikek er true (altså ekte) kan derfor ofte og er ofte random.

 

idag så knuste jeg faktiskt en laserpen til et par unger som holdt på og leke.

bor nærme sola flyplass og dem lyste mot et fly. sa de skulle stoppe, nytt fly letta og dem fortsatte så jeg nappa den og kasta den ut på et jorde slik at den traff en steni =D

Lenke til kommentar
Hahah! FLOTT Lapampo. Lær de drittungene at slikt kan man ikke gjøre!

Var det en grønn eller rød laser?

 

Grønn Novalasers til en godt 300$ =D

 

Beset var at da jeg gikk kom purken, spurte meg om jeg hadde sett noen somlekte med laser så jeg pekte på de som løp utover jorde for og hente laseren sin xD

 

purken tok aldri kontakt med meg så vet ikke om de fikk bot i tilleg til en knust laser til et par tusen :p helvetes idioter

 

EDIT: http://www.novalasers.com/NOVAstore/pc/vie...mp;idproduct=53

 

Den var det

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar
14-16 vil jeg anta så ut som skikkelige skater fags med masse voks i håret og "faen jeg er så fuckings kull ass" attitude xD

Hehe okei. Håper de får bot eller fengselsstraff hvis de er over 15 år (selv om jeg tviler på det).

I USA er det inntil 20 års fengsel og $300k i bot hvis man gjør det, som du vet :p

Skulle vært slike lover her i Norge også. Kjempebot og lang tid i fengsel.

Forbanna fjortissfags som aldri burde hatt lasere.

Lenke til kommentar
14-16 vil jeg anta så ut som skikkelige skater fags med masse voks i håret og "faen jeg er så fuckings kull ass" attitude xD

Hehe okei. Håper de får bot eller fengselsstraff hvis de er over 15 år (selv om jeg tviler på det).

I USA er det inntil 20 års fengsel og $300k i bot hvis man gjør det, som du vet :p

Skulle vært slike lover her i Norge også. Kjempebot og lang tid i fengsel.

Forbanna fjortissfags som aldri burde hatt lasere.

 

 

helt ærlig syns ejg det burde vært sertifikat på alt av lasere. ta lappen på dette koster rundt iallefall 4 tusen slik at ikke ALLE får dette, man må ah det for og bruke en laser som er over 5mW.

 

sammen med oversaftige kraftige bøter og fengselstraff.. noe som aldri vil skje i dette drittlandet med verdens mest idiotiske lovsystem. hadde fritzl vært norks hadde han fått 10 år fengsel bot\erstatnnigskrav på 500 000.

 

etter 2 år hadde han havna på institut og 1 år etterpå vært fri...

Lenke til kommentar

Har tenkt på det med laserserfikat selv, men det hadde vært uhyre vanskelig å styre på hvem som har ditt og datt da, fordi mange har allerede >5mW lasere her til lands.

Men regjeringen trenger uten tvil å straffe lovbryterne som lyser på fly HARDT! Og ikke mildt. Det er tross alt minst 100 menneskers liv på spill. En saftig fengselsstaff og bot bør vel skremme bort folk som ønsker å gjøre dette.

 

Og lol @ fritzl greiene :p

Lenke til kommentar
Har tenkt på det med laserserfikat selv, men det hadde vært uhyre vanskelig å styre på hvem som har ditt og datt da, fordi mange har allerede >5mW lasere her til lands.

Men regjeringen trenger uten tvil å straffe lovbryterne som lyser på fly HARDT! Og ikke mildt. Det er tross alt minst 100 menneskers liv på spill. En saftig fengselsstaff og bot bør vel skremme bort folk som ønsker å gjøre dette.

 

Og lol @ fritzl greiene :p

 

 

heeh ja som sagt er Lov-Norge helt på trynet :p

 

apropos sertifikat. vet det ikke er lov med mer en 500mW

 

jeg som har planer om og kanskje staret show etc og diverse til store raves partys osv. 1w er jo stort sett emst vanlig har jeg funnet ut :p trenger man noe form for "lov" til dette? av politiet for eksempel?

Lenke til kommentar

Nå må du ta det jeg sier med en klype salt, men jeg har lest et sted at man trenger tillatelse av Strålevernet for å bruke lasere mer enn 500mW eller noe sånt.

Sjekk nettsidene dems, mulig det står mer der, og evt. så kan du kontakte dem :)

 

EDIT: Mulig jeg leste litt for raskt, men er faktisk ikke sikker på om du trenger tillatelse av politiet... hm.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...