Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Lykke til og husk å være forsiktig og ha det morsomt! Min røde 100mW 650nm laser pointer ankom postkontoret i dag. Må bare hente den nå! Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Folkens, er denne (http://www.lightshop.mystore.no/ds_product...;products_id=58) laseren et godt kjøp? Kan den virkelig sprekke ballonger så raskt som den videoen viser? Endret 5. desember 2008 av Grix Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Ja det tror jeg. I forhold til 50 mw'en jeg har testa. Den brukte noe mer tid. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Takk for svar! Enda et spørsmål, dette med IR.. De laserene som ikke har IR filter, kommer det IR stråler over alt rundt dem, eller bare rundt omkring dotten? Lenke til kommentar
EB_Veyron Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 IR-strålene sendes ut fra laseren som treffer for det meste der strålen treffer. Dvs. at dotten er den du må passe deg for mtp. IR. Det er jo elektromagnetisk stråling slik som "vanlig" lys. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Lightshop sine lasere er helt like de på DX? Da kan det jo kanskje lønne seg å kjøpe fra DX. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 Ville heller kjøpt fra DX ja Kan hende at Lightshop sine er pot modded, aner ikke jeg, men DX er nok billigere & gratis frakt (vet ikke om Lightshop har gratis frakt?) Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Lightshop har ikke gratis frakt nei, men jeg liker bedre å betale via postoppkrav, noe som DX ikke gjør. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Lightshop har ikke gratis frakt nei, men jeg liker bedre å betale via postoppkrav, noe som DX ikke gjør. Jaja da har du to valg, men du må velge selv. Lykke til uansett. Hentet nettopp min 100mW røde laser, den er helt vill! Den sees ca dobbelt så dårlig som min 50mW grønne laser, men det er jo fordi denne røde laseren (650nm) er bare 50nm fra å gå over til infrarød (700nm+) mens den grønne er på 532nm, så den sees mye bedre. Jaja, godt kjøp fra DX nok en gang! Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Hva er egentlig forskjellen på de laserne på 100mW og 200mW? Hvor mye sterkere er strålen, og hvor mye mer kan den brenne? EDIT: Går det an og modde den DX 100mW laseren til å bli sterkere, uten å bruke så risky metoder? Vil ikke ødelegge den.. Endret 5. desember 2008 av Grix Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Hva er egentlig forskjellen på de laserne på 100mW og 200mW?Hvor mye sterkere er strålen, og hvor mye mer kan den brenne? EDIT: Går det an og modde den DX 100mW laseren til å bli sterkere, uten å bruke så risky metoder? Vil ikke ødelegge den.. Som det sies selv, 200mW er dobbelt så sterk som 100mW. La oss si at man sprekker en svart ballong på 2 sekunder med en 100mW laser. Da vil det sprekkes en ballong på 0.5-1 sekunder med en 200mW. 200mW kan brenne mye rart, og raskt. Mye innen plastikk og mye. Se på youtube for mange fine videoer. Ja det går ann å pot modde den DX 100mW, det er bare en måte å gjøre det på, se på youtube. Men den vil få redusert kvaliteten og levetiden drastisk mye, så anbefaller ikke å gjøre det. En 30mW kan bli pot modded til 100mW eller mer. Men fraråder deg sterkt dette. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Fant tre forksjellige måter å gjøre det på, hvilken er den riktige? Ene var å bruke lighter til å varme en komponent, ene var å stramme en skrue, siste var å smelte dioden og forme den på en annen måte(?).. Hvis det er den skrue-greien, kan jeg ikke bare stramme litt og få den opp på, la oss si 125 mW uten å miste mye kvalitet? EDIT: Sorry hvis det blir for mye spørsmål Endret 5. desember 2008 av Grix Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 (endret) Fant tre forksjellige måter å gjøre det på, hvilken er den riktige? Ene var å bruke lighter til å varme en komponent, ene var å stramme en skrue, siste var å smelte dioden og forme den på en annen måte(?).. Hvis det er den skrue-greien, kan jeg ikke bare stramme litt og få den opp på, la oss si 125 mW uten å miste mye kvalitet? EDIT: Sorry hvis det blir for mye spørsmål Du kan jo prøve andre måter også, men jeg har ikke hørt om noen av de. Lykke til uansett. Neida, blir ikke mye spørsmål, det er jo det denne tråden er for. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 5. desember 2008 Del Skrevet 5. desember 2008 Lightshop har ikke gratis frakt nei, men jeg liker bedre å betale via postoppkrav, noe som DX ikke gjør. Nei, så klart, om du ønsker den ubetydelige sikkerheten postoppkrav gir, kontra verdens beste lover når det kommer til å beskytte forbrukere, så for all del. Betaler du for noe med f.eks Visa eller Mastercard over nett, og varen er mangelfull, aldri dukker opp, eller du blir svindlet, så har du krav på å få tilbakeført ditt tap, fra banken. Nå virker kanskje innlegget mitt litt krasst og lite respektfullt, men det er ikke ment sånn. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Tenk dere denne laseren i håndholdt form: Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hadde blitt et top selgende drapvåpen. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Wow. Syke greier! Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Hvor mange mW har den grønne laseren på det første bilde i førstepost? Synlig stråle i lyset! Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 7. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Min 50mW Grønne laserstråle er synelig innendørs så vidt, så jeg tenker meg den i førstepost er 150mW+ men den er nok ikke China-produsert, er nok veldig god kvalitet og så videre på den. Endret 5. april 2010 av The Prophet Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Tror jeg skal bestille samme laser som fredrik og trådstarter, grønn 50mW til 22$. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå