Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lightshop har ikke gratis frakt nei, men jeg liker bedre å betale via postoppkrav, noe som DX ikke gjør.

Jaja da har du to valg, men du må velge selv. Lykke til uansett.

Hentet nettopp min 100mW røde laser, den er helt vill! :) Den sees ca dobbelt så dårlig som min 50mW grønne laser, men det er jo fordi denne røde laseren (650nm) er bare 50nm fra å gå over til infrarød (700nm+) mens den grønne er på 532nm, så den sees mye bedre.

Jaja, godt kjøp fra DX nok en gang!

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på de laserne på 100mW og 200mW?

Hvor mye sterkere er strålen, og hvor mye mer kan den brenne?

EDIT: Går det an og modde den DX 100mW laseren til å bli sterkere, uten å bruke så risky metoder? Vil ikke ødelegge den..

Endret av Grix
Lenke til kommentar
Hva er egentlig forskjellen på de laserne på 100mW og 200mW?

Hvor mye sterkere er strålen, og hvor mye mer kan den brenne?

EDIT: Går det an og modde den DX 100mW laseren til å bli sterkere, uten å bruke så risky metoder? Vil ikke ødelegge den..

Som det sies selv, 200mW er dobbelt så sterk som 100mW. La oss si at man sprekker en svart ballong på 2 sekunder med en 100mW laser. Da vil det sprekkes en ballong på 0.5-1 sekunder med en 200mW. 200mW kan brenne mye rart, og raskt. Mye innen plastikk og mye. Se på youtube for mange fine videoer.

Ja det går ann å pot modde den DX 100mW, det er bare en måte å gjøre det på, se på youtube. Men den vil få redusert kvaliteten og levetiden drastisk mye, så anbefaller ikke å gjøre det. En 30mW kan bli pot modded til 100mW eller mer. Men fraråder deg sterkt dette.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Fant tre forksjellige måter å gjøre det på, hvilken er den riktige? Ene var å bruke lighter til å varme en komponent, ene var å stramme en skrue, siste var å smelte dioden og forme den på en annen måte(?).. Hvis det er den skrue-greien, kan jeg ikke bare stramme litt og få den opp på, la oss si 125 mW uten å miste mye kvalitet?

EDIT: Sorry hvis det blir for mye spørsmål :p

Endret av Grix
Lenke til kommentar
Fant tre forksjellige måter å gjøre det på, hvilken er den riktige? Ene var å bruke lighter til å varme en komponent, ene var å stramme en skrue, siste var å smelte dioden og forme den på en annen måte(?).. Hvis det er den skrue-greien, kan jeg ikke bare stramme litt og få den opp på, la oss si 125 mW uten å miste mye kvalitet?

EDIT: Sorry hvis det blir for mye spørsmål :p

Du kan jo prøve andre måter også, men jeg har ikke hørt om noen av de. Lykke til uansett.

Neida, blir ikke mye spørsmål, det er jo det denne tråden er for.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Lightshop har ikke gratis frakt nei, men jeg liker bedre å betale via postoppkrav, noe som DX ikke gjør.

Nei, så klart, om du ønsker den ubetydelige sikkerheten postoppkrav gir, kontra verdens beste lover når det kommer til å beskytte forbrukere, så for all del. Betaler du for noe med f.eks Visa eller Mastercard over nett, og varen er mangelfull, aldri dukker opp, eller du blir svindlet, så har du krav på å få tilbakeført ditt tap, fra banken.

Nå virker kanskje innlegget mitt litt krasst og lite respektfullt, men det er ikke ment sånn. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...