Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Av pur nysgjerrighet: Hva spurte du om? :whistle:

 

Livshistorien min og om hvordan jeg trengte lasere for og holde gang i minn pacemaker med ny høyteknologisk laserteknologi? O.o

 

nei forklarte hva som er problemet og hva jeg har prøvd. mistenker fortsatt at det kan være enten fukt på insiden av linsa eller bare ass batteri men har prøvd nye så *shrug*

 

har nettop også laga DLL boarded mitt til den nye BL laseren min :3 venter nå på kjøleriba og modulen bare så er alt bra <3.

 

Noen som vet hvor jeg kan få fatt på et par "små" galvo motorer eller step motorer btw? :p

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar
Det var en av dere som postet en side der man kunne kjøpe alt mulig tull, inkludert motorer, potentiometere, små lasermoduler osv. Siden var svensk tror jeg. Noen som husker hva den het?

 

 

Elfa.se =)

 

det du ikke finner av dubeditt dingser osv der er svært lite =)

Lenke til kommentar
Har bare en liten advarsel til dere laser fans. ALDRI ALDRI! Lys med en laser på Kiss konseret. http://www.youtube.com/watch?v=bwXi02hdTJk...re=channel_page

Hahaha, for en idiot! Han ble eid da.

 

Tickets to Kiss consert: 200$

 

Cheap Laser from random shop: 10$

 

Taking the laser and annoying Kiss having the embarass you infront of the whole audience: Pricless

 

Theres some things money can't buy

 

For everything else, theres mastercard.

 

 

 

 

 

den bare datt inn i hode mitt når jeg så den xD han ble eid :3

Lenke til kommentar
Har bare en liten advarsel til dere laser fans. ALDRI ALDRI! Lys med en laser på Kiss konseret. http://www.youtube.com/watch?v=bwXi02hdTJk...re=channel_page

Hahaha, for en idiot! Han ble eid da.

 

Tickets to Kiss consert: 200$

 

Cheap Laser from random shop: 10$

 

Taking the laser and annoying Kiss having the embarass you infront of the whole audience: Pricless

 

Theres some things money can't buy

 

For everything else, theres mastercard.

 

 

 

 

 

den bare datt inn i hode mitt når jeg så den xD han ble eid :3

Haha. For å være helt erlig trur jeg at jeg hadde driti på meg hvis Kiss sto å pekte på meg på den måten. Spessielt Gene. han er skummel han :dontgetit:

Lenke til kommentar
HAHAHA, I lol'd!

 

 

Ser ut som at jeg får en ny laser av Laserglow btw :p virka ikke helt som om de var interessert i og ta tilbake den gamle O.o sa han iallefall :p skulle sende ham ordrenummeret og ta kontakt med meg igjen hehe.

 

Nei som min første håndholdte laser så tror jeg og velge laserglow til slutt var bra o.o my god for en service :O

Lenke til kommentar
Tror nok jeg går for rød. Blir på litt over 300kr tilsammen. Billig :D

 

EDIT: Faktisk like billig som dilda! Og enda kraftigere!

 

Vis du ikke har så god peil på kretser osv og heller aldri har laga laser før ville jeg quote han ene fra lserpointer forums :p "Train on normal leds first" de tåler mer en laser dioder, er billigere og du kommer garantert til og ødelege et par får du får det skikkeligt til :p

 

sidenote: Diffracton Gratingen jeg laga nettop og filma er på vei til youtube =)

Lenke til kommentar
Tror nok jeg går for rød. Blir på litt over 300kr tilsammen. Billig :D

 

EDIT: Faktisk like billig som dilda! Og enda kraftigere!

 

Vis du ikke har så god peil på kretser osv og heller aldri har laga laser før ville jeg quote han ene fra lserpointer forums :p "Train on normal leds first" de tåler mer en laser dioder, er billigere og du kommer garantert til og ødelege et par får du får det skikkeligt til :p

 

sidenote: Diffracton Gratingen jeg laga nettop og filma er på vei til youtube =)

 

Jeg har tenkt å få full oversikt over hva jeg skal gjøre før jeg prøver. Jeg kjøper en diode allerede installert i aixiz modulen, og får vite hvor mye mA og volt jeg skal kjøre. Det eneste som kan gå galt er at jeg forstår feil.. :/

 

Gi link til videoen da!

Lenke til kommentar
Tror nok jeg går for rød. Blir på litt over 300kr tilsammen. Billig :D

 

EDIT: Faktisk like billig som dilda! Og enda kraftigere!

 

Vis du ikke har så god peil på kretser osv og heller aldri har laga laser før ville jeg quote han ene fra lserpointer forums :p "Train on normal leds first" de tåler mer en laser dioder, er billigere og du kommer garantert til og ødelege et par får du får det skikkeligt til :p

 

sidenote: Diffracton Gratingen jeg laga nettop og filma er på vei til youtube =)

 

Jeg har tenkt å få full oversikt over hva jeg skal gjøre før jeg prøver. Jeg kjøper en diode allerede installert i aixiz modulen, og får vite hvor mye mA og volt jeg skal kjøre. Det eneste som kan gå galt er at jeg forstår feil.. :/

 

Gi link til videoen da!

 

 

jeg er litt som ei jente med slike ting :p fant ut at "HAH! jeg må lade kameraet først før jeg kan laste fiklmer fra det til pcen" :p

 

btw du burde lese http://www.allaboutcircuits.com/

 

generell nice info om basic elektronik :p siden jeg selv skal bygge en laser og aldri har helt forstått elektronikk slik leser jeg igjennom alt det der :p skal selv installere dioden i modulen osv =) så si alt fra scratch hehe men så skal jo jeg lage en "lab" laser også ikke en hånd hold i første omgang :p

 

du burde også kanskje tenkt på og fått tak i en heatsink slik at du ikke får lengre levetid og mer effekt av dioden =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...