Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nysgjerrig på freddys o-like.

Hva er maks avstand den kan fyre up en fyrstikk uten hjelp?

------------> Jeg mente selvfølgelig freddys CNI.

Så hvis du bestiller den laseren for 985usd får man en 500 mw det er jeg nesten bombesikkert også en laser som er godkjent for salg i usa. min 300mw oppleves minst dobbel så sterk som 200mw rød ifra dx så at det er 300mw er jeg ikke i tvil om brenner mye fortere og det blir også mye større hull, pga ikke fokuserbar som den røde men gjevn tynn stråle

Hvor får du en 500mW til 985usd?!?

Den er tvilsom.

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig på freddys o-like.

Hva er maks avstand den kan fyre up en fyrstikk uten hjelp?

------------> Jeg mente selvfølgelig freddys CNI.

Så hvis du bestiller den laseren for 985usd får man en 500 mw det er jeg nesten bombesikkert også en laser som er godkjent for salg i usa. min 300mw oppleves minst dobbel så sterk som 200mw rød ifra dx så at det er 300mw er jeg ikke i tvil om brenner mye fortere og det blir også mye større hull, pga ikke fokuserbar som den røde men gjevn tynn stråle

Hvor får du en 500mW til 985usd?!?

Den er tvilsom.

herifra

http://www.cnilaser.com/

PGL-III-C-532nm-300mW/Unit USD480.00

PGL-III-C-532nm-400mW/Unit USD730.00

PGL-III-C-532nm-500mW/Unit USD900.00

+ 85 for huset of alt det dere

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Igor på laserpointerforums har denne "500mW" modellen.

Han testet den, og fant ut at den lyser 500mW i bare noen sekunder.

Så faller styrken brutalt med tiden.

Etter noen minutter med kontinuerlig bruk, var den nede på 20mW.

En definisjonssak, men få anser peak-verdien som et godt mål på styrken.

Lenke til kommentar

ja, det pga spare dioden for varme slik at den får en lang levetid,, dessuten er det utrolig påkjenning på batteri.. men med en "lab" laser kan man uten problemer får maaaaange ganger høyere effekt med stabil strømkilde og mere kjøling.

Men når det kommer til mange w må også de å vike for varme for å spare elektronikken.

Jeg veit ikke hvor mye varme din produserer men hvis du kjenner at mettallet under kjøleribba blir bare litt varm bare så man kjenner det, burdte den skru ned styrken. Da mettall tuben er kjukk og varmen er betraktelig varmere ved dioden hvis ikke får dioden er kortere liv

Lenke til kommentar
ja, det pga spare dioden for varme slik at den får en lang levetid,, dessuten er det utrolig påkjenning på batteri.. men med en "lab" laser kan man uten problemer får maaaaange ganger høyere effekt med stabil strømkilde og mere kjøling.

Men når det kommer til mange w må også de å vike for varme for å spare elektronikken.

Jeg veit ikke hvor mye varme din produserer men hvis du kjenner at mettallet under kjøleribba blir bare litt varm bare så man kjenner det, burdte den skru ned styrken. Da mettall tuben er kjukk og varmen er betraktelig varmere ved dioden hvis ikke får dioden er kortere liv

Alle RPL har et sikkerhetsmekanisme. Hvis det blir faretruende varmt for dioden, slår laseren seg av automatisk.

Det tar mange minutter før RPL blir varm nok til dette.

Dessuten har RPL en 2,5W N-light pump-diode med en gjennomsnittelig livstid på 80.000 timer.

Det betyr 13 år med kontinuerlig bruk.

Jeg er ikke beskymret i det hele tatt. :cool:

Lenke til kommentar

Ja, ville ikke ha bekymret meg jeg heller. min skrur ned styrken etter noen minutter og tar litt tid for å komme i "job tempratur",, enkelte ganger hvis f.eks kald inne så er den på maks hele tiden..

Men batteriet varer bare 10-30 min (har ikke målt nøyaktig) så er hard på batteriet så skjønner hvorfor 500mw skrur ned styrken fort..

Har hatt den 200mw på dx: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12341 dog var den mye svakere enn 200mw skulle tilsi men batteriet varte "evig" så er tydelig at det er forskjell på de forskjellige merkene(men knappen fikk dårlig kontakt så skulle demontere for se om jeg kunne fikse den så da ble den seff helt kaputt)

Lenke til kommentar

Blått er Rått!

har nettop så forsiktig jeg kunne åpna en semi gammal DVD spiller til en pc som lå på roteloftet :p kom meg inn til Laserdioden som virker til og være død, noen som har prøvd og grave ut dioden for og lage en laser selv? :p

også kom jeg over ei sie som selger iallefall det man trenger til og, ja som nettstededts link sier, Bygg en blå laser.

de selger http://build-a-blue-laser.com/index_files/Page606.htm

jeg er veldig tempted til og anskaffe det for og lage min egen blå laser isteden for og kjøpe en :p lage den statsjonær med en ganske grei kjøler så passer den nok greit sammen med Scanneren jeg holder på og bygge ^^

Slikt som med Kjling etc for at den skal funke kunne jo gått og drilla ut et hull i en CPU Kjøleribbe slik at modulen pasa inni der, lage "boksen" alt kommer til og være i til slut rundt dette vifte fra toppen og ei til vivfte for "utsug"?

Jeg tror kanskje dette hadde gått an :p men koster jo endel og prøve det og så faile <.< hmm

noen som har prøvd? :p

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...