Kezha Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Sykt. Hvor mye kostet den da? Trodde maks lovlig mW til personlig eie var 400mW i norge? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Sykt. Hvor mye kostet den da? Trodde maks lovlig mW til personlig eie var 400mW i norge? Det er 500 Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 For en digg RPL! Fine bilder, Lapompo Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Den kostet over 1500$. Jeg syns den er altfor sterk. Det er veldig vondt å se på belysningspunktet. Jeg er nødt til å bruke vernebrillerne hele tiden. Jeg lurer på om jeg skal selge monsteret for å kjøpe en svakere blå laserpenn. Blå er favorittfargen min. PS! Siden den til tider går over 500mW (jf graf), er den i teorien beregnet som klasse 4 laserpeker. Den er egentlig ulovlig sterk. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Mye har du tenkt å selge den for da Meh, jeg må vel kjøpe deler til å lage meg en svak ~100mW blu-ray Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ikke sikker på om jeg vil selge den. Det er umulig å få denne styrken inn i Norge uten at Toll-vesenet legger merke til det. Jeg bestilte den via Universitetet (NTNU). Med universitetets navn, kom den igjennom tollvesenet. Det var en i Los Angeles som tilbød meg 900$. Men jeg risikerte ikke å sende den ut av Norge. Innad i Norge er det trygt Ikke minst må eieren av 475mW være kvalifisert. Hvis jeg selger den, kommer jeg til å angre fryktelig mye. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 17. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2009 Hvis jeg selger den, kommer jeg til å angre fryktelig mye.Så sant, så sant. Lenke til kommentar
Kezha Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 Ikke minst må eieren av 475mW være kvalifisert. På hvilken måte? og hvordan kan man bli det? Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 17. februar 2009 Del Skrevet 17. februar 2009 (endret) Ikke sikker på om jeg vil selge den.Det er umulig å få denne styrken inn i Norge uten at Toll-vesenet legger merke til det. Jeg bestilte den via Universitetet (NTNU). Med universitetets navn, kom den igjennom tollvesenet. Det var en i Los Angeles som tilbød meg 900$. Men jeg risikerte ikke å sende den ut av Norge. Innad i Norge er det trygt Ikke minst må eieren av 475mW være kvalifisert. Hvis jeg selger den, kommer jeg til å angre fryktelig mye. ikke for å disse deg, men den toll historien din er tvilsom. klart man kan få 500 mw igjennom tollen. og er det ulovelig så er det ulovelig uansett om det er ntnu eller d toska edit, og hvis du vet at du kommer til å angre hvorfor selge? Endret 17. februar 2009 av freddy85 Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Det er selvsagt mulig å hente inn kraftige lasere i Norge. Du har rett. Men det er risikabelt. Oppdager tollvesenet det, må man punge ut penger for å frigjøre den. Du skjønner, det er en grense på hvor dyre ting man kan bestille fra utlandet uten å betale toll. Og siden 500mW i teorien er ulovlig, kan man risikere å ikke få den i det hele tatt. Trur neppe de tester laserpekere, da Når tollvesenet ser at NTNU har kjøpt noe, blir risikoen for gransking mindre. Jeg vurderer å selge den pga jeg kunne trengt penger til en ny sykkel + en svak blå laserpeker (473nm, 20mW). Fint at du spør! Endret 18. februar 2009 av doclazer Lenke til kommentar
Grix Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Nesten 500mW grønn må jo være mye fetere enn 20mW blå :/ Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Kult med mye kraft, ja. Men medaljens bakside: - man må være ekstremt forsiktig - når man lyser ute, vet alle hvor strålen kommer fra (siden den er så sterk og klar) -> ikke alltid kult å avsløre seg Du har nok rett. 475mW > 20mW. Trur jeg beholder den Sommerjobben får fikse en ny sykkel. Edit: 2 fine videoer! RPL 425 (464mW average, trur jeg): Eieren heter Mike Allergini, og selger den for 1700$. Hercules 500 (550mW average!!!): Herc 500 koster over 4000$. Men så sterk den er! Endret 18. februar 2009 av doclazer Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 Hercules 500 er rett og slett syk! 2.5 Watt IR diode. Helt vilt. Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 hei må man ikke betale toll for laser? har hørt om endel som ikke har betalt noe som faktisk merket som tollpliktig på sporing men kom av likevel uten noe fortolling. Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 Hva kostet laserpekeren hans? Hvis den var dyr, var han heldig som slapp unna. Jeg trur det er sjeldent at tollvesenet gidder å kreve toll på varer som koster under 10.000kr. Alt som er tollpliktig skal i teorien fortolles. Og det er kjipt å måtte betale ekstra for å frigjøre dyre laserpekere. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 O-like skal lansere 400mW dilda snart Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 18. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2009 O-like skal lansere 400mW dilda snart Du kødder?! DEN skal jeg kjøpe meg ^^ Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 18. februar 2009 Del Skrevet 18. februar 2009 (endret) Hercules 500 (550mW average!!!): Herc 500 koster over 4000$. Men så sterk den er! Syntes de prisene er spinnville, 500mw ifra samme fabrikk koster 900 +85 for selve huset og elektronikk(ikke frakt og moms inkl). Dette gjelder den andre også. som er lik din bare i chrome istedenfor svart edit, dette er snakk om branding noe som skjer overalt alt ifra mobiler til ladere. f.eks http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.12618 finnes i ørten tusen forskjellige utgaver med annet navn og pris. og jeg har åpnet opp 2 slike og de er nesten klin like eneste forkjellen er at de dyrer utgavene hadde vifte for å få vekk varmen. Endret 18. februar 2009 av freddy85 Lenke til kommentar
XuserX Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 (endret) Hva kostet laserpekeren hans?Hvis den var dyr, var han heldig som slapp unna. Jeg trur det er sjeldent at tollvesenet gidder å kreve toll på varer som koster under 10.000kr. Alt som er tollpliktig skal i teorien fortolles. Og det er kjipt å måtte betale ekstra for å frigjøre dyre laserpekere. ja den koster ca. 300 kr. http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315 Foresten noen som kan svare meg hva egentlig forskjellen på disse er http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2390 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.1371 Begge står som 50mW Green Laser. Kan se strålene på 5mW Green Laser også i mørke? Endret 19. februar 2009 av XuserX Lenke til kommentar
doclazer Skrevet 19. februar 2009 Del Skrevet 19. februar 2009 Husk: 99% av alle kinesiske leverandører lyver om styrken. Enten måler de peak output, eller så bare lyver de. Den eneste kinesiske leverandøren som har et godt rykte, er "Skylaser". Når det er sagt, må jeg si at "alle" lasere lages jo i Kina. Men kvalitetetssikres av Laserglow, Optotronics ++. Det er snakk om branding, men OGSÅ kvalitetssikting. Det er sjeldent et DX-produkt lever opp til påstått styrke. Men billig er det. "50mW" vs "True 50mW" Jeg syns jeg husker å ha lest at True-versjonen har en bedre pump-diode, og dermed større sannsynlighet for å være like sterk som oppgitt styrke. Flere på laserpointerforums har testet modulene fra o-like. Bare en person (Bill) sa at modulen var godkjent etter test. Konklusjon: Kinesere er billige, og ikke kvalitetssikret. Unntak er Skylaser. Kvalitetssikring koster pæng. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå