Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Haha, lapompo, lyst på 125mw allerede?

 

Ja men vil aller helst ha en "stasionær"

 

har alltid vært facinert av lasere.

 

Dette med og kunne lage "lasershow" med en scanner galvo og andre ting vil være aller best :D

 

er også derfor jeg har lyst på en RGB Laser System ^^

 

+ grønn er min yndlingsfareg så for og svi fyrstikker uten forstørelsesglass så går jeg nok for kraftigere grønne lasere. blir kanskje noe fra dragonlasers men 1000$ blirr litt i dyreste klasse for en håndholdt syns jeg :p da kjøper jeg heller en "stationær" hehe.

 

PS: Til deg som nevnte toll. jeg fikk min laser fra laserglow og briller fra NOVAlasers, kom med TNT (liker TNT så som så, om man ikke purrer kan det ta tid før det kommer) med det gikk rett igjennom: Canada -> England -> Belgia -> Sola Flyplass sim terminal -> Døra mi :p

 

får se om det kommer slik neste gang også når jeg skal bestille noen Defraction Gratings og Krystaller ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja men det er jo svin dyrt hvis jeg skal kjøpe 2 plus frakt og toll, jeg har bestemt meg å kjøpe en ihvertfall men hvilken kan funke på begge evt. hvilken stopper de sterke strålene.

 

http://www.dragonlasers.com/catalog/Laser-...-p-1-c-296.html

hvilken bør jeg velge da.

Først, er det mulig om jeg får vite alderen din? :) Lurer bare.

Du må ikke betale toll når du kjøper fra Dragonlasers. Jeg måtte iallefall ikke det.

Lasere har førskjellige bølgelengder, og du trenger forskjellige briller som stopper bølgelengden å penetrere brillene. Da blir du ikke blind om et uhell skulle skje. Derfor trenger du forskjellige briller for grønne og røde.

 

eg e 20 år.. men 800 kr blir mye får 2 briller synes jeg, så derfor ser jeg etter en av de som kan ivertfal beskytte litt av begge.

 

forsten er det ikke noe toll på laser som er over 200kr?

Endret av XuserX
Lenke til kommentar
ja men det er jo svin dyrt hvis jeg skal kjøpe 2 plus frakt og toll, jeg har bestemt meg å kjøpe en ihvertfall men hvilken kan funke på begge evt. hvilken stopper de sterke strålene.

 

http://www.dragonlasers.com/catalog/Laser-...-p-1-c-296.html

hvilken bør jeg velge da.

Først, er det mulig om jeg får vite alderen din? :) Lurer bare.

Du må ikke betale toll når du kjøper fra Dragonlasers. Jeg måtte iallefall ikke det.

Lasere har førskjellige bølgelengder, og du trenger forskjellige briller som stopper bølgelengden å penetrere brillene. Da blir du ikke blind om et uhell skulle skje. Derfor trenger du forskjellige briller for grønne og røde.

 

eg e 20 år.. men 800 kr blir mye får 2 briller synes jeg, så derfor ser jeg etter en av de som kan ivertfal beskytte litt av begge.

 

forsten er det ikke noe toll på laser som er over 200kr?

 

Toll er so som so. er 25% av alt iallefall hva jeg fikk vite :p får posten snusen på det. toll pay. får IKKE posten snusen i det, ikke toll

 

men tror det kommer an på hvem som frakter det. TNT = ikke toll i 90% av tilfellene.

 

det jeg kom på som jeg skal gjøre fra nå av er og få pakkene sendt direkte til dit jeg jobber :p Bedrift til bedrift. easy peasy cheap and squasy :D og mye raskere :p

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar

OK fant ut en kul så si gratis effect som faktiskt var enormt rå og bare sitte og glo på.

 

du trenger:

 

1x laser som er ok kraftig, helst klare og "varme" ting på 1-2 meters avstand.

1x Coop Mega plastikk bærepose (har ikke testa andre poser enda)

1x Tripod, eller annen form for stativ eller støtte som får laseren til og ligge helt stille.

1x litt oppvarmet rom, kaldt rom funker ikke så bra.

 

go det du gjør først er og ta posen, sleng den fra deg der det er en vegg, hvit vegg er best men alt funker.

 

legg den slik at den "heller" litt mot veggen, det som du skal gjør e er og lyse laseren mot siden som peker mot veggen slik at den reflekterer fra posen og opp på veggen.

 

ta da laseren og set den på tripoden eller med støtte slik at den kan ligge og lyse på sia som reflekterer opp mot veggen. pass på at laseren treffer det mørke grønne området på posen også.

 

len deg tilbake og ha en kul trip :p

 

hvorfor det sjer vet jeg ikke, men tror det er partiklene i posen som blir "omdana" pga varmen til laseren og det gjør at refleksjonen endres hele tiden som et levende smokey bilde, nå er jeg en ikke røyker (lasere får meg nesten til og vende om) men med litt røy i lufta i tillegg får ma effekten i luften også ikke bare i veggen der den treffer =)

 

hint: jo varmere det er jo mer vil den bevege seg.

hint2: vis du har en rimelig sterk laser, må du nok endre litt hvor stråla treffer posen ettersom den etter hvert vil smelte hul i posen, min aries-75 gjorde faktiskt det på 2 meter avstand ganske raskt :p

 

så enjoy ^^ si gjerne om dere får det til! :D

 

det jge også tror kan være bra er om man skjærer ut en firkant av posen som man strekker ut over en oppbrukt dorull og taper fast, og da lar posen være "speilet".

 

og husk, du trenger ikke bevege laseren eller posen for at det skal bevege seg :3

Lenke til kommentar
Ahh, digger slike effekter. Takk for at du skrev det :D

 

Du fikk det til? =)

 

rart alt man kan finne ut når man legger laseren fra seg i 2 sec xD

 

kunne du ikke legge ut video slik at vi kan se på d.

 

Har dessverre ikke viedo kamera atm :p men når jeg får det tilbake rundt den syvende mars skal du være sikker på at det kommer til og bli lagt ut en del videoer og slik om efekter og hvordan jeg lager dem =)

 

men fikk ordna slik at jeg har noen bilder tatt med mobil kamera så er ikke verdens beste kvalitet :p

 

http://i41.tinypic.com/2zpttud.jpg

 

http://i41.tinypic.com/x585u8.jpg

 

http://i40.tinypic.com/2qxqk47.jpg

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg har en Prometheus 475 (også kjent som RPL 475).

Manufacturer: Viasho.

 

Gjennomsnittelig output power er over 475 mw :)

 

Bragder:

- Tenner på fyrstikker fra andre siden av stua.

- Jeg har svidd navnet mitt på treskapet mitt :)

- En flue irriterte meg. Jeg one-shot'a den i lufta :)

 

 

 

post-185055-1234820114_thumb.jpg

post-185055-1234820127_thumb.jpg

post-185055-1234820133_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Er det sant at man kan bli blind hvis man får "strålen" i øyet?

 

ja. selv om den bare streifer, så kan det være mer en nok for og permanent skade synet ditt uten beskytelse.

 

vis du ser på bildene jeg posta så ser det ut som om noen rabla med kulepen ca midt på bilde, det er jeg som klarte ødelege kameraet fordi jeg lyste rett inn i det med min lasere, som også er forhondsvis "svak"

Lenke til kommentar

Den lappen viser en graf -> Output power over tid.

Gjennomsnittlig output power var 478,2 mW.

Mest sannsynlig Norges sterkeste håndholdte laserpeker av den grønne typen (532nm).

 

mW = milliwatt = 0,001 Watt

MW = megawatt= 1000 Watt

 

Vedrørende flue-episoden:

Jeg må bare påpeke at jeg ikke pleier å sikte på levende skapninger.

Fluen var unntaket som bekrefter regelen.

Og den gav opphav til en irriterende lyd når den fløy. BzzzzZZzzzZZ BzzzZZZzz.

Til mitt forsvar gav jeg fluen valget ved å åpne viduet på fullt gap.

Either you escape or you get one shot killed

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...