Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Og også, beskytter de mot IR stråling? (de øverste)

fordi jeg tror ikke jeg kjøper en 100mW som slipper ut 60mW IR hvis brillene ikke beskytter mot IR

Nei, de beskytter ikke mot IR. Men jeg har lest en review at en av laserne som en fyr fikk slapp ut hele 60mW IR, det betyr ikke at du får en slik laser. Kan hende du at du er heldig og får en som slipper ut bare 10mW.

For sterke grønne lasere fraråder jeg dere å kjøpe fra DealExtreme, kjøp heller fra en av de sidene jeg har lagt ut link til i førstepost. Mye mer sikkert og bedre kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Og også, beskytter de mot IR stråling? (de øverste)

fordi jeg tror ikke jeg kjøper en 100mW som slipper ut 60mW IR hvis brillene ikke beskytter mot IR

Nei, de beskytter ikke mot IR. Men jeg har lest en review at en av laserne som en fyr fikk slapp ut hele 60mW IR, det betyr ikke at du får en slik laser. Kan hende du at du er heldig og får en som slipper ut bare 10mW.

For sterke grønne lasere fraråder jeg dere å kjøpe fra DealExtreme, kjøp heller fra en av de sidene jeg har lagt ut link til i førstepost. Mye mer sikkert og bedre kvalitet.

hmmm kanskje jeg velger 50mW isteden eller 30mW. Hva anbefaler du?

Er ikke helt laser-frelst enda

Lenke til kommentar
hmmm kanskje jeg velger 50mW isteden eller 30mW. Hva anbefaler du?

Er ikke helt laser-frelst enda

50mW kan sprekke ballonger uten forstørrelsesglass, ikke noe mer.

30mW kan sprekke ballonger med forstørrelsesglass, ikke noe mer.

De er så og si like sterke når man ser på dem utendørs.

True 30mW > 50mW :)

Takker for svar

Er de så kraftige at du må ha på briller når du driver på med dem inne?

Må du ha på briller ute? :O

Hvor langt går strålen?

Lenke til kommentar

Du må ikke ha briller for å bare bruke den innendørs, men vær obs på at det gjør vondt for øynene dine om du lyser på en hvit vegg. Vær obs på refleksjoner, osv.

Hvis du skal sprekke ballonger, smelte ting m.m. så anbefaller jeg beskyttelsesbriller ja.

Behøver ikke å ha briller ute, men igjen, vær obs på refleksjoner.

Som sagt på DX siden, den kan lyse 2km. Ca.

Lenke til kommentar
Hmm jeg er litt i tvil på om jeg skal kjøpe laser...

Kan noen gi meg en del gode grunner til å kjøpe?

GODE grunner er egentlig få eneste jeg kommer på er astronomi (slik som megselv) er akkurat som og peke på stjernene, andre gode grunner er det ikke utenom "kule" Grunner.

tror oftest dem som bare kjøper lasere for "kule" grunner er de som peker på fly og ødelegger for mengden oftest :p

Lenke til kommentar
Nei, har ikke funnet noen billigere sider. Slike laserbriller er meget dyre men 300 kr er øynene dine mer verdt.

Dragonlasers har de billigste beskyttelsesbrillene.

Men jeg har både rød laser 200 mw og en grønn 50 mw må jeg kjøpe to forkjellige eller er det nok med den eine.

Lenke til kommentar
Går det an og bruke sveisebriller til beskyttelse eller funker disse like bra som solbriller ?

Verken Sveisebriller eller solbriller vil beskyte noe spes. Bølgelengdene på laser er annerledes en fra sola så solbriller ryker der, sveisebriller stopper ikke strålinga tror jeg bare alt lyset?

Uansett så er briller som spesifisert laget til laserbruk best, de som ikke makter kjøpe det for og beskytte seg burde heller ikke kjøpe laser :p

Nei, har ikke funnet noen billigere sider. Slike laserbriller er meget dyre men 300 kr er øynene dine mer verdt.

Men jeg har både rød laser 200 mw og en grønn 50 mw må jeg kjøpe to forkjellige eller er det nok med den eine.

Rød og grønn kombi finnes ikke afaik.

så du må nok ha en for grønn og en for rød ja. me vær obs på at Bølgelengden på brillene er som på laseren slik at du ikke kjøper briller som stopper rød nM men ikke stoppper den nM som er på din laser.

PS: egentlig til alle som tenker på og kjøpe laser, med mindre du ikke "gidder" legge ut penger for beskytelses briller ikke kjøp. vis du syns det er dyrt med si 100$ er du kanskje ikke over 18 og burde iallefall ikke engang tenke på og kjøpe en laser. det er ikke leketøy, langt der ifra, laseren fra omar på gatehjørnet 17.mai er heller noe en da burde aime for siden den vel lyser en 100 meter thats it :p

Endret av Lapompo
Lenke til kommentar
Går det an og bruke sveisebriller til beskyttelse eller funker disse like bra som solbriller ?

Verken Sveisebriller eller solbriller vil beskyte noe spes. Bølgelengdene på laser er annerledes en fra sola så solbriller ryker der, sveisebriller stopper ikke strålinga tror jeg bare alt lyset?

Uansett så er briller som spesifisert laget til laserbruk best, de som ikke makter kjøpe det for og beskytte seg burde heller ikke kjøpe laser :p

Rød og grønn kombi finnes ikke afaik.

så du må nok ha en for grønn og en for rød ja. me vær obs på at Bølgelengden på brillene er som på laseren slik at du ikke kjøper briller som stopper rød nM men ikke stoppper den nM som er på din laser.

PS: egentlig til alle som tenker på og kjøpe laser, med mindre du ikke "gidder" legge ut penger for beskytelses briller ikke kjøp. vis du syns det er dyrt med si 100$ er du kanskje ikke over 18 og burde iallefall ikke engang tenke på og kjøpe en laser. det er ikke leketøy, langt der ifra, laseren fra omar på gatehjørnet 17.mai er heller noe en da burde aime for siden den vel lyser en 100 meter thats it :p

ja men det er jo svin dyrt hvis jeg skal kjøpe 2 plus frakt og toll, jeg har bestemt meg å kjøpe en ihvertfall men hvilken kan funke på begge evt. hvilken stopper de sterke strålene.

http://www.dragonlasers.com/catalog/Laser-...-p-1-c-296.html

hvilken bør jeg velge da.

Lenke til kommentar
ja men det er jo svin dyrt hvis jeg skal kjøpe 2 plus frakt og toll, jeg har bestemt meg å kjøpe en ihvertfall men hvilken kan funke på begge evt. hvilken stopper de sterke strålene.

http://www.dragonlasers.com/catalog/Laser-...-p-1-c-296.html

hvilken bør jeg velge da.

Først, er det mulig om jeg får vite alderen din? :) Lurer bare.

Du må ikke betale toll når du kjøper fra Dragonlasers. Jeg måtte iallefall ikke det.

Lasere har førskjellige bølgelengder, og du trenger forskjellige briller som stopper bølgelengden å penetrere brillene. Da blir du ikke blind om et uhell skulle skje. Derfor trenger du forskjellige briller for grønne og røde.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...