Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du skal ha en laser til "brenning" velger du den første, de to andre har mere synlig stråle og er grønn men pga mindre effekt ikke egnet til brenning i så stor grad.
Jepp, tror han sa at han ville ha en burning laser tidligere i tråden også (hvis du ikke gjorde det, beklager at jeg surrer Grix). Men jeg ville gått for 200mW rød anyday. Jeg elsker den :love:

 

Brente nettopp en fyrstikk på nesten 5 meters avstand! :p

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Da er laseren min i Liege Euro Hub i belgia :D

 

dem jobber faktiskt på helger også i TNT o.o

 

gleder meg så inmari til og få den :p skal kjpe en sånnen dings så jeg kan ta bilder fra minnebrikka til PCEN min =)

 

Time tunnelen jeg laga er med litt fog effect, er instalert i en boks. har vegutakkt kontakt og har en av og på knapp :D

 

*gleder seg inmari*

Lenke til kommentar
Hvordan lager man time tunnel, lapompo?

 

 

Slik som jeg forstod det trenger man en motor eller noe som roterer og feste et speil på det.

 

jeg har laga to forskjellige ettersom jeg ikke veit hve som vil funke eller ikke, den ene jeg har er enkelt bare en 80x80mm datavifte som jeg kobla veggstrøm og en nedbryter som bryter den til 9V, oppå toppen limte jeg et lite speil, da jeg setter det i veggen og det snurrer retter laseren mot og vil få da denne "tunnel" effekten.

 

den andre jeg laga massakrerte jeg en av mine gamle CD-Spillere, tok ut motoren, festa den til batteri og en av og på knapp, laga det inni en liten boks så det ser litt finere ut og limte et speil på tuppen av den pinnen som roterer og får speilet til og snurre, man trenger egentligt ikke en av og på knapp men er greit og ha slik at man ikke brenner ut batteriene osv med en gang.

 

så lag en enkel krets der du har en motor som får speilet til og snurre, sikt laser mot speilet når det snurrer og voila, det skal egentlig være alt ettersom jeg forstod det når jeg leste on how to make :p

 

obs tho bruk briller, vet aldri hvor laseren skyter helt når man treffer speilet hehe

Lenke til kommentar

Ok da sitter jeg med min splitter nye Aries-75 I handa. den kom akkurat på likt som med beskytelsesbrillene mine =D

 

Da er det bare middag først så RETT ned i butikken for og kjpe batteri :p

 

Brillene som kom var også skikkelig proffe :D alt i kvalitets etui, og laseren i en egen solid koffert!

 

Laserglow og NOVAlasers kan ialelfall jeg anbefalle nå =DDDDD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...