Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I need help. Jeg bestiller 4 stk. 30mw lasere nå. Har kanskje tenkt å betale for frakt. Men så ser jeg dette:

Do not use EMS shipping if your country does not allow importing green lasers, or if you're unsure of whether your country allows these kinds of products. We will not be responsible for losses due to customs confiscation.

Er det fare for at det blir konfiskert, eller at de åpner pakken og jeg må betale gebyr?

Lenke til kommentar

Har hørt fler ganger at EMS shipping tar lengre tid enn Airmail. Hadde jeg vært deg, hadde jeg kontaktet DX og bedt de shippet det som Airmail, og markert som gift ($0.01).

Mye mindre sjanse for at den blir åpnet, og tror ikke du må betale noe ekstra, jeg har kjøpt ting over 200 kr over internett men må ikke ha betalet noe ekstra. Men jeg vet ikke helt, kanskje du må punge ut en hundrings eller to om du er uheldig...

Men den blir ikke konfiskert. Her i Norge kan du kjøpe inntil 500mW uten å komme i problemer (ganske sikker på det, alt over må du kontakte Strålevernet eller noe slikt).

4 stk. 30mW lasere er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Neida de tar den ikke. Men verdien på pakken står.

Vet ikke hva Norsk Strålevern sier. Men du får da inn laserne.

Muligens blir pakkene sendt enkelvist. Skjedde med mitt dirkesett og 30mW True Green som jeg gav brodern i julegave...

Edit: Ingenting i denne posten angår The Prophet. Unntatt det jeg skrev her.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2
jeg har lyst på en sånn laser men vet ikke hvilken

tenkte litt på denne http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11315

er denne en sterk en eller en helt normal.

Den er ut ifra det jeg har fått vite ganske sterk. Den klarer og penetrere ballonger, samt sette fyr på fyrstikk (og evt. sigaretter?)

Husk vernebriller forresten, er veldig lett og bli blind/få øyeskader.

Edit: Holdt på og skrive innlegg da de to over mitt ble postet, beklager :)

Endret av Slettet-1ZSK0pUMX2
Lenke til kommentar
Det er en High-Power 200mW Red Laser, altså en veldig farlig og sterk laser. Kan blinde øy(et/nene) d(itt/ine) veldig enkelt, så isåfall skaff deg dette, de brillene har jeg og de funker perfekt.

ok, jeg har ikke lyst til og bli blind men vet du om en billig men bra laser(helst rød)? :)

Den 200mW røde som du linket til er billig og bra. Men det eneste er at du må punge ut med noen hundre kroner for beskyttende briller. Men skal du ha en sterk rød laser, så må du tenke sikkerhet. Øynene dine er mer verdt enn 300 kr, hva?

Spørs hva du mener med "bra" rød laser. Sprekke ballonger? Tenne på fyrstikker? Penetrere svart plastikk? Alt det og mer kan den 200mW røde, men skal du lyse rundt og se strålen, så anbefaller jeg denne, billig grønn laser.

Forresten, grønne lasere ser du 2-3x bedre enn røde lasere.

Lenke til kommentar

Jeg har denne:

http://www.lightshop.mystore.no/ds_product...;products_id=91

(har den på 200mw)

Har også en 200mw "penn" som er kjøpt på dealextreme men disse kan ikke samenlignes!!

Betalte 2500 men er ikke så ille mener jeg, har sett slike andre plasser til nesten 8000.

Den dyre har en tykkere og mere fokusert stråle enn "penna". Når jeg skal sprenge en ballong på 3-4 meter går det nesten med en gang i motsetning til 200mw "penna" som tar litt lengre tid.

Min tenner fyrstikker og, det klarer ikke den 200mw fra dealextreme.

Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg en 400mw så jeg kan tenne sigaretter :D

Endret av prozeed
Lenke til kommentar
Jeg har denne:

http://www.lightshop.mystore.no/ds_product...;products_id=91

(har den på 200mw)

Har også en 200mw "penn" som er kjøpt på dealextreme men disse kan ikke samenlignes!!

Betalte 2500 men er ikke så ille mener jeg, har sett slike andre plasser til nesten 8000.

Den dyre har en tykkere og mere fokusert stråle enn "penna". Når jeg skal sprenge en ballong på 3-4 meter går det nesten med en gang i motsetning til 200mw "penna" som tar litt lengre tid.

Min tenner fyrstikker og, det klarer ikke den 200mw fra dealextreme.

Lurer på om jeg ikke skal kjøpe meg en 400mw så jeg kan tenne sigaretter :D

Den fra DX tenner fyrstikker, jo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...