BIG1 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Tja, kanskje jeg skulle hatt det. Ikke at jeg skal se på laseren uansett men... Var det ingen som sa i tråden at rød laser ikke spydde ut ir? Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Lurer på en ting med laseren min, hvis jeg lyser inne nå, så er det ikke bare dotn men masse grønt svake greier rundt dotten. Var ikke det før. What's the problem? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Tja, kanskje jeg skulle hatt det. Ikke at jeg skal se på laseren uansett men... Var det ingen som sa i tråden at rød laser ikke spydde ut ir? Røde lasere produserer ikke IR nei, men det har ingenting å si. En 200mW rød laser vil steke øynene dine hvis du får refleksjoner (som du får når du sprekker ballonger og tenner på fyrsikker) eller når du lyser på vegger rett og slett. Selv om den ikke produserer IR betyr det ikke at den er trygg å bruke. Beskyttende briller er obligatorisk til 200mW rød. Når du får din røde 200mW, legg den vekk til du får beskyttende briller. Vanskelig, men verdt det. Du bør ikke ta sjanser med en slik sterk laser. Lurer på en ting med laseren min, hvis jeg lyser inne nå, så er det ikke bare dotn men masse grønt svake greier rundt dotten. Var ikke det før. What's the problem? Lensen er skitten Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Å.. Samme problem på min. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Min og Lenke til kommentar
Unlimited LTD Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvordan renser du den da? Med Q-tips? Du kommer jo ikke til uten noe liknende? Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Ikke bruk q-tips. Det riper opp lensen. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Den fimer er litt dum syns jeg. Må jeg plutselig kjøpe en spesiel linse renser og? Og hva er den feite greia han har? Må da finnes enklere måte. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Aner ikke noen annen måte jeg, men dere har vel en slik stor oransj sak? Lenke til kommentar
Grix Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Her er den "svære greien" han har: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2217 Edit: Fant det andre og: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8676 Edit2: Dette skal visstnok være bra for å reingjøre linser og: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.8247 Haha, masse linker her Endret 4. januar 2009 av Grix Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Genialt, takk Grix. Skal kjøpe det når jeg kjøper den 200mW røde. Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Holder det ikke bare med en sånn en du postet i siste link? Lenke til kommentar
Gjest medlem7055 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har ikke lest hele tråden,men for de av dere som har lyst å lage deres egen laser, sjekk http://wiki.4hv.org/index.php/Nitrogen_TEA_laser Lenke til kommentar
Grix Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) . Endret 5. januar 2009 av Grix Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Alright, skal kjøpe en ny laser snart og jeg lurer på hva slags. Har lyst på grønn som er veldig sterk og kan brenne ting, men jeg har også lyst på en rød 200mW eller litt sterkere! Men jeg har jo grønn fra før, så blir liksom litt av det samme, bare det er uten å brenne ting. Men synligere grønn beam er jo deilig! Vet ikke enda. Hvilken laser annbefales til ca 1000 kr ? Skal ikke inneholde IR som stråler og må være true hvis grønn. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Du kan ta en titt på www.novalasers.com eller www.dragonlasers.com hvis du vil ha grønne lasere. De har noen på under 1000,- der. Husk briller da. Skal du ha en "burner" men også billig, går du får 200mW rød dilda på DealExtreme. Husk briller til denne også Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg har briller til grønn da, hvis de funker? Edit: Lyser 200mW Rød liker mye som min grønn 50mW i mørket? Endret 5. januar 2009 av Pentumsmart Lenke til kommentar
username882 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har briller til grønn da, hvis de funker? Edit: Lyser 200mW Rød liker mye som min grønn 50mW i mørket? Grønne briller funker til grønne lasere. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Jeg har briller til grønn da, hvis de funker? Edit: Lyser 200mW Rød liker mye som min grønn 50mW i mørket? 50mW lyser mer hvis det virkelig er 50mW ( ) Jeg anbefaler deg til å se her hvis du skal kjøpe ny laser: (Viser hvor mye du får for pengene) http://www.laserpointerforums.com/forums/Y...?num=1226828268 Endret 5. januar 2009 av Grix Lenke til kommentar
Pentumsmart Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Okey, takk. Tror neste blir 200mW rød. Litt skuffende, fikk meg endelig litt ballonger, blåste opp 3stk og prøvde i vei å sprekke med rommet bekk mørkt og brillene på. Prøvde forskjellige distanser, holdt den inne i 15 sekunder, men ingen sprekk. True 50mW kan ikke sprekke en ballong, litt teit. Jaja, strålen er konge, så det holder vel. 200mW rød, her kommer jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå