Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tja, kanskje jeg skulle hatt det. Ikke at jeg skal se på laseren uansett men...

Var det ingen som sa i tråden at rød laser ikke spydde ut ir?

Røde lasere produserer ikke IR nei, men det har ingenting å si. En 200mW rød laser vil steke øynene dine hvis du får refleksjoner (som du får når du sprekker ballonger og tenner på fyrsikker) eller når du lyser på vegger rett og slett. Selv om den ikke produserer IR betyr det ikke at den er trygg å bruke.

Beskyttende briller er obligatorisk til 200mW rød. Når du får din røde 200mW, legg den vekk til du får beskyttende briller. Vanskelig, men verdt det. Du bør ikke ta sjanser med en slik sterk laser.

Lurer på en ting med laseren min, hvis jeg lyser inne nå, så er det ikke bare dotn men masse grønt svake greier rundt dotten. Var ikke det før. What's the problem?

Lensen er skitten :)

Lenke til kommentar

Alright, skal kjøpe en ny laser snart og jeg lurer på hva slags. Har lyst på grønn som er veldig sterk og kan brenne ting, men jeg har også lyst på en rød 200mW eller litt sterkere! Men jeg har jo grønn fra før, så blir liksom litt av det samme, bare det er uten å brenne ting. Men synligere grønn beam er jo deilig!

Vet ikke enda. Hvilken laser annbefales til ca 1000 kr ? Skal ikke inneholde IR som stråler og må være true hvis grønn.

Lenke til kommentar

Okey, takk. Tror neste blir 200mW rød.

Litt skuffende, fikk meg endelig litt ballonger, blåste opp 3stk og prøvde i vei å sprekke med rommet bekk mørkt og brillene på. Prøvde forskjellige distanser, holdt den inne i 15 sekunder, men ingen sprekk. True 50mW kan ikke sprekke en ballong, litt teit. Jaja, strålen er konge, så det holder vel. 200mW rød, her kommer jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...