Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en glassfigur av et pinnsvin på en ferie en gang for lenge siden, når jeg skinner laseren gjennom den, sprer alle strålene seg utover hele rommet via "piggene" på ryggen til pinnsvinet. Helt genialt. Må ta en video av det en gang

Endret av Grix
Lenke til kommentar
Kjøpte EKTE 30mw grønn.

Var ikke heeelt imponert over futten, men syns den lyste greit nok.

Hadde ventet å se strålen tydeligere.

Spørs om det ikke blir EKTE 100MW grønn eller 200mw RØD laser neste gang.

Hvilken syns dere jeg burde satse på? 100mw EKTE grønn eller 200mw RØD?

Om du skal ha 100mW grønn, ikke kjøp fra DealExtreme. Her eller her.

Eller her for 200mW rød. Prisen ble redusert med $4 på 200mW rød i dag :) Ikke dårlig, kun 286kr for skjønnheten!

Lenke til kommentar
Ser at den røde laseren svir ting når den lyser på det en stund, er det sånn at man kjenner at det svir om man f.eks lyser på sin egen hånd? :p

Hvis du tegner litt svart på hånden din svir det. Hvis du bare lyser helt vanlig kjenner du bare at det er varmt :p

Kjøp dette: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.932

Dette: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2031

Og dette: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529

Så har du batterier for evig tid ;)

Lenke til kommentar

Til dere som har kjøpt en 200mW rød laser:

Vær så inderlig snill å kjøp denne.

La oss gjøre noe: Lukk det ene øyet ditt. Se hvordan synet ditt vil bli. Tenk deg at dette er synet ditt resten av livet fordi du ville bare tenne på noen fyrstikker med en laser. Legger du til 350 kr så kan du leke med den 200mW røde uten å skade øynene dine.

Hva er viktigst - sprekke ballonger, tenne på fyrstikker og brenne forskjellige ting - eller øynene dine? Er øynene dine verdt mer enn 350 kr? Selvfølgelig.

Om du ikke har råd til beskyttelsesbriller nå - gjør deg selv en tjeneste og ikke kjøp en laser som kan skade øynene dine.

Jeg vil IKKE se noen fra denne tråden bli blind.

EDIT: Hvis jeg ser fler og fler kjøper 200mW røde eller andre sterke lasere etter de har sett denne tråden uten å tenke seg om nok til å kjøpe beskyttelsesbriller, vil jeg be en moderator rett og slett slette hele denne tråden.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Til dere som har kjøpt en 200mW rød laser:

Vær så inderlig snill å kjøp denne.

La oss gjøre noe: Lukk det ene øyet ditt. Se hvordan synet ditt vil bli. Tenk deg at dette er synet ditt resten av livet fordi du ville bare tenne på noen fyrstikker med en laser. Legger du til 350 kr så kan du leke med den 200mW røde uten å skade øynene dine.

Hva er viktigst - sprekke ballonger, tenne på fyrstikker og brenne forskjellige ting - eller øynene dine? Er øynene dine verdt mer enn 350 kr? Selvfølgelig.

Om du ikke har råd til beskyttelsesbriller nå - gjør deg selv en tjeneste og ikke kjøp en laser som kan skade øynene dine.

Jeg vil IKKE se noen fra denne tråden bli blind.

EDIT: Hvis jeg ser fler og fler kjøper 200mW røde eller andre sterke lasere etter de har sett denne tråden uten å tenke seg om nok til å kjøpe beskyttelsesbriller, vil jeg be en moderator rett og slett slette hele denne tråden.

Helt enig, det ene øye er mer verdt en noe annet med laseren. En laser kan man kjøpe ny. Et auga, nop. Ingen netthandel og kjøpe nytt som fungerer!

Bruk vett, kjøp briller :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...