Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Hvorfor er de blå laserne så dyre. Kan man for eksempel bruke en 400 mw blå laser på samme måte som en 30 mw grønn laser?

Blå lasere er dyre fordi det er så kompleks teknologi i dem, og det er vanskelig å masseprodusere dem.

Blå lasere er ikke bedre enn grønne, og er derfor bare verdt pengene hvis du vil ha noe som absolutt ingen andre har.

Hvis du vil ha en blå, kan du spare masse penger på å lage dem selv:

OBS: kipkay sine videoer er ikke veldig professionelle, og laseren vil bli av dårlig kvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et spørsmål, hvis jeg skal f. eks svi ting eller brenne noe, tenne på, etc, da må jeg jo holde knappen ganske lenge inne... Er det ikke sånn at du ikke burde holde den inne i 10 sekunder maks? Tør liksom ikke ta sjansen på det og har lyst til å svi papir eller noe lingnende!

Om du skal svi eller brenne ting, trenger du vanligvis mer enn 50mW. Men du kan teste å bruke et forstørrelsesglass og finne focus pointet (der dotten er minst), der gir den mest kraft.

Vanligvis er det rundt 60 sek på, 10 sek av som er anbefalt, men er ikke sikker. 50mW er nok litt lite til å brenne papir og lignende, men du kan prøve å tegne er svart punkt på papiret (svart blir raskere varmt enn hvitt), og bruke et forstørrelsesglass til å fokusere strålen

Mhm :)

Har bestilt en 150mW fra dealextreme nå:D

Ha det morsomt med den, og vær forsiktig. Ville ha kjøpt et IR filter og beskyttende briller om jeg hadde vært deg, men antageligvis ville kraften på laseren sunket drastisk, eller en god del.

Jeg syns forresten å kjøpe briller var rett og slett bortkastet penger! Jeg kan lyse strålen 2 meter fra veggen jeg uten og merke noe som helst!

Det som også er kjipt med brillene er at man mister jo hele effekten med strålen. Ser bare en svaaak dot som er rød aktig. 400 spenn er den ikke verdt.

Som Grix sa...det er som kondomer ja.

Bare for å ta et eksempel:

Jeg brukte min 50mW til å sprekke ballonger, og jeg greide faktisk å reflektere strålen til det venstre øyet mitt. Uten beskyttelsesglasser. Når den reflekterer gjennom en svart ballong er den ikke på langt så nær sterk som om jeg hadde fått refleksjonen fra et speil, men jeg fikk et svart punkt på øyet når jeg så i noen sekunder (fikk refleksjonen i ca 0.3 sekunder tenker jeg meg). Men dette er forsvunnet helt og jeg ser helt perfekt igjen, tar bare noen minutter så er det gåent.

Dette er et eksempel på en gang jeg hadde uflaks men på samme side veldig flaks. Hadde dette skjedd med en 200mW rød dilda fra DealExtreme hadde jeg fått mye større konsekvenser av å ikke bruke beskyttende briller. Jeg bruker alltid briller til min røde 100mW, dropper det på den grønne 50mW noen ganger (ser gjennom mobilkameraet i steden, men fortsatt ikke sikkert nok) men egentlig så burde jeg bruke briller til alt som kan skade øynene...må bli flinkere jeg :)

Du vet ikke hvor enkelt laseren kan reflektere. Jeg har hatt mine i flere måneder og jeg har hatt nesten-katastrofale experiences (husker ikke det norske ordet). Better be safe than sorry, og den kloke mann lærer fra andres feil :)

Jeg syns forresten å kjøpe briller var rett og slett bortkastet penger! Jeg kan lyse strålen 2 meter fra veggen jeg uten og merke noe som helst!

Det som også er kjipt med brillene er at man mister jo hele effekten med strålen. Ser bare en svaaak dot som er rød aktig. 400 spenn er den ikke verdt.

Det er som kondomer vettu. Sikrere, men tar vekk alt som er gøy

btw, fant denne videoen på utube, ser kongegøy ut,

Jepp, helt sant...

Den videoen ser jammen tøff ut. Hadde vært artig med en sånn en.

--

Da er det snart min tur å kjøpe en 200mW rød dilda (rart navn) fra DealExtreme. :)

Lenke til kommentar

Jeg har fryktelig lyst på en rød 200mW. Siden jeg også syns det er drit kult å se rød stråle! Jeg fikk med en laser på airsoftn min. Lasersikte og den er faen meg bra og! For å være sånn "barne" laser. Man kan til og med se strålen noen ganger når det er extra mørkt ute. Og det var bare noe som fulgte med.

Vel, må ut å kjøpe batterier og lader til laseren. Dårlig batteri nå! :)

Lenke til kommentar
Jeg har fryktelig lyst på en rød 200mW. Siden jeg også syns det er drit kult å se rød stråle! Jeg fikk med en laser på airsoftn min. Lasersikte og den er faen meg bra og! For å være sånn "barne" laser. Man kan til og med se strålen noen ganger når det er extra mørkt ute. Og det var bare noe som fulgte med.

Vel, må ut å kjøpe batterier og lader til laseren. Dårlig batteri nå! :)

Kjøp oppladbare! :D

Og du ha safety glasses til 200mW om du ikke har et brennende ønske om å bli blind

Lenke til kommentar
Hvorfor er de blå laserne så dyre. Kan man for eksempel bruke en 400 mw blå laser på samme måte som en 30 mw grønn laser?

Blå lasere er dyre fordi det er så kompleks teknologi i dem, og det er vanskelig å masseprodusere dem.

Blå lasere er ikke bedre enn grønne, og er derfor bare verdt pengene hvis du vil ha noe som absolutt ingen andre har.

Hvis du vil ha en blå, kan du spare masse penger på å lage dem selv:

OBS: kipkay sine videoer er ikke veldig professionelle, og laseren vil bli av dårlig kvalitet.

Ok, skjønner. Stilig den laseren der. Vil nok ikke ofre min PS3 for en slik laser hehe, men den var stilig :)

Lenke til kommentar
Fy på hukommelsen din!

50mW, grønn.

Den er så konge! Takk for at du lagde tråden :D

:) Vær forsiktig. Den er artig å leke med :D

Fy på hukommelsen din!

50mW, grønn.

Den er så konge! Takk for at du lagde tråden :D

Fra? Sprenger ballonger?

Den kan sprenge ballonger ja. Tar vanligvis ca 1-2 sekunder med min 50mW.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

err... Lasere fra dealextreme er ikke akkurat kvalitet, de har ikke engang IR-filter så du ødelegger øynene dine når du bruker de mere kraftigere versjonene av de grønne laserne de selger der.

Wicked lasers er en bra side da, det kan være at de sender ut noen lasere som er litt underpowered men de holder iallefall og har IR-filtere i seg. Jeg veit de er dyre men jeg tror det er verdt pengene.

Edit: du har heller ikke nevnt www.techlasers.com før hadde 750Mw handholdte lasere der

Endret av Gramex
Lenke til kommentar
err... Lasere fra dealextreme er ikke akkurat kvalitet, de har ikke engang IR-filter så du ødelegger øynene dine når du bruker de mere kraftigere versjonene av de grønne laserne de selger der.

Wicked lasers er en bra side da, det kan være at de sender ut noen lasere som er litt underpowered men de holder iallefall og har IR-filtere i seg. Jeg veit de er dyre men jeg tror det er verdt pengene.

DealExtreme sine lasere er ikke topp kvalitet, men har hatt mine i flere måneder og de er like fine nå som når de kom på døra.

Er det EN laserbutikk jeg ALDRI skal kjøpe fra er det WickedLasers. Aldri om de får noe penger fra meg. Makan til drittside skal man lete lenge etter. Bare for å ta et eksempel:

e62hoh.jpg

Her ser du et tilbud om å kjøpe wicked lasere for over $1000 så får du en Sonar burner. Greit nok, høres fint ut. Men - hva? Sonar Burneren som man får gratis koster $2000. Ja, det dobbelte! Så det betyr at kjøper du lasere for $1000 så får du de tilbake. Det viser jo en ting - at de har råd til å gi bort så mye. Innmaten til Sonar Burner kan lages for rundt $60. Kan gjøre det selv jeg, men dette viser jo bare at de kan gi bort uten å tape noe. Makan til svindlere. Techlasers og Wickedlasers er bak de samme folka forresten.

Gode butikker: Dragonlasers, Laserglow, Novalasers.

End of story :)

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Gode butikker: Dragonlasers, Laserglow, Novalasers.

End of story :)

Optotronics skal visstnok være veldig bra òg. Og skylasers.net har de billigste "skikkelige" laserene, f.eks 80mW (average, med IR-filter) grønn til 150$

Jepp. Jeg tenkte på Optotronics også. Men jeg glemte navnet (greier aldri å skrive det ordentlig) så jeg lot det være.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...