Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei. Har en 150mw laser fra dx. Men når jeg lyser på veggen er det mønster rundt prikken. Vil laseren fordele lys istedenfor å gi all kraft til punktet? Takk for svar.

 

2. Noen som vet hva man må gjøre btw, når fjæren i enden av modulen er litt bøyd? Takk for svar?

 

Kan være litt skit på linsen. Jeg tok og rengjorde den med en qtips og den ble mye bedre.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest bruker-141017

Kan også være en drittlaser som det mest sannsynlig er når den er fra DX.

 

Veldig stor sannsynlighet for at du ikke har IR filter på den heller, og da er den beste bruken av lasern å hive den på sjøen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei!

 

Jeg har lyst til å kjøpe en brukbar grønn laser fra DX, til 37 dollar eller under.

Og da helst en "true" laser.

 

Har funnet true grønn laser med 5mw, 10mw, 20mw, 30mw og 100mw.

 

Men hva er forskjell? er det stor forskjell på disse? noen som har erfaringer/anbefalinger?

 

mvh rubbels94

Lenke til kommentar

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

Den laseren er ett veldig godt kjøp. Jeg har hatt min i ca ett halvt år, og den har ikke sviktet meg ennå. Synes meget bra i nattemørket, og er generelt en fryd å leke med.

Lenke til kommentar

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

 

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

Den laseren er ett veldig godt kjøp. Jeg har hatt min i ca ett halvt år, og den har ikke sviktet meg ennå. Synes meget bra i nattemørket, og er generelt en fryd å leke med.

Takk :-) trenger jeg beskyttelses briller hvis jeg skal bruke den?

Lenke til kommentar

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

 

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

Den laseren er ett veldig godt kjøp. Jeg har hatt min i ca ett halvt år, og den har ikke sviktet meg ennå. Synes meget bra i nattemørket, og er generelt en fryd å leke med.

Takk :-) trenger jeg beskyttelses briller hvis jeg skal bruke den?

 

Hvis du har tenkt å se på treffninspunktet på laseren på nært hold så ville jeg anbefalt det. Du kan skade øynene dine om du ser på laserprikken på korte avstander. Om du lyser på objekter langt unna og utendørs (lengre en 10-20m) så skal det gå fint uten. Jeg bruker ikke briller, men jeg er fult klar over farene.

Lenke til kommentar

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

 

200mW Er muligens det beste kjøpet.

Det er effekten du ser på 5mw-200mw. Den på 200mW er mye kraftigere enn dem andre.

Skal sies at den trolig ikke er mer en ca 150mW, men fortsatt veldig billig for 28dollar.

 

Den laseren er ett veldig godt kjøp. Jeg har hatt min i ca ett halvt år, og den har ikke sviktet meg ennå. Synes meget bra i nattemørket, og er generelt en fryd å leke med.

Takk :-) trenger jeg beskyttelses briller hvis jeg skal bruke den?

 

Hvis du har tenkt å se på treffninspunktet på laseren på nært hold så ville jeg anbefalt det. Du kan skade øynene dine om du ser på laserprikken på korte avstander. Om du lyser på objekter langt unna og utendørs (lengre en 10-20m) så skal det gå fint uten. Jeg bruker ikke briller, men jeg er fult klar over farene.

Den er grei... Kanskje jeg hadde greid meg med 5mW. skal bare ha laseren for å ha den :p Lyse på alt mulig... Hva er egentlig forskjellen på fargene?

Lenke til kommentar

Grønn er fargen vi ser lettest. For å produsere forskjellige farger så gir laserene ut lys med forskjellig bølgelengde. Så vidt jeg vet så krever det mye mer energi for å gi en stråle i f.eks blå som er like synlig som en i grønn.

 

Selv en 5mW grønn laser er like godt synelig som en 200mW rød laser i mørket.

Men en rød laser på 200mW brenner bedre enn en grønn laser på 400mW.

Lenke til kommentar

Grønn er fargen vi ser lettest. For å produsere forskjellige farger så gir laserene ut lys med forskjellig bølgelengde. Så vidt jeg vet så krever det mye mer energi for å gi en stråle i f.eks blå som er like synlig som en i grønn.

 

Selv en 5mW grønn laser er like godt synelig som en 200mW rød laser i mørket.

Men en rød laser på 200mW brenner bedre enn en grønn laser på 400mW.

Vet du om blå laser har synlig stråle, jeg er rimelig sikker på at jeg vil ha en laser med synlig stråle...hva tror du om disse?

 

blå:

 

http://www.dealextreme.com/p/focusable-200mw-405nm-burns-match-money-detector-blue-violet-royal-purple-laser-pen-2-cr2-47978

 

http://www.dealextreme.com/p/50mw-405nm-blue-violet-royal-purple-laser-pen-2-aaa-28905

Lenke til kommentar

Den på 200mW har synelig stråle. Men ville ikke ha kjøpt den, den bruker cr2 batterier som er vanskelige og få tak i, og koster normalt minst 50kr stykk her i norge dvs 100kr for batteri nokk til 1 time bruk....

Det er drøyt ja :( Jeg går for en eller annen 5mW laser, så slipper jeg å tenke på eventuelle uhell på øynene :p Hva ville du anbefalt da? grønn eller blå? noen spesifikk laser?

Endret av rubbels94
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...