SeaLion Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Tidligere i kveld oppdaget jeg de karakteristiske laserlysrosene på stuevinduet mitt. Et par gutter i 12-15-årsalderen lyste inn i vinduene i området med en rød laserpeker og lo høylydt. De syntes tydeligvis dette var skikkelig moro. Jeg ringte selvsagt straks til politiet og sa fra hva som skjedde. Laserpekere er ikke uskyldig leketøy. Da jeg ropte etter de og opplyste at jeg hadde varslet politiet, forvant de. Endret 5. desember 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
*F* Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 Hva er vitsen med å ringe politiet om du skremmer dem vekk slik at politiet ikke kan pågripe dem? Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 5. desember 2010 Del Skrevet 5. desember 2010 (endret) Politiet kunne ikke rykke ut, alle enhetene var opptatt. Dette var tilbakemeldingen jeg fikk. De var antagelig utkommandert for å fakke en gammel kjenning av politiet som drev villmannskjøring i distriktet: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrondelag/article1559976.ece Endret 5. desember 2010 av SeaLion Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg har også en 200mW men den brenner ikke noen ting. Kanskje lete frem litt stoff om blå 200mW for du kjøper den? regner med du ikke har fokus på laseren din? Har fokus Har prøvd å fokusere den og holde den inni hånden slik at jeg ikke ser lyset, men kjenner ingen varme. Har rød laser. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 mhm, rart, kan fint gjøre det med min 200mW grønne, og tror jeg kunne gjøre det med min gamle 200mW røde, men det husker jeg ikke sikkert, jeg kunne ihvertfal brenne og smelte ting med begge to. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Man kjenner ikke noe på huden av røde lasere, men det brenner fortsatt svarte ting. En 200mW rød skulle ikke ha noe som helst problem med å brenne plast, tenne på fyrstikk etc. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvorfor kjenner jeg ingenting på huden, om den klarer å brenne fyrstikker? Temperaturen må vel uansett komme relativt høyt opp før ting begynner å brenne, Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvis du ikke kjenner noe på huden høres det ikke ut som noen 200mw. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg kjenner min 200mW godt. Det begynner å svi etter bare et par sekunder. Og hva skjer med at denne tråden har byttet trådstarter? Jeg kan sverge på at det var en annen da jeg så den først. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Samme trådstarter som alltid, men nytt navn, sjekk navnehistorikken på profilen. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvis du ikke kjenner noe på huden høres det ikke ut som noen 200mw. Jo, er det. MEN, som jeg har lest på forumet her, så bør jeg handle en laser det står TRUE på hvis jeg vil være garantert den oppgitte effekten. Her har du laseren. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 (endret) < 200mW (200mW eller mer) > 200mW (Max 200mW) (tror det var slik) Uansett, hadde den røde der før som du linket til, den brant godt nok, men kan ikke huske om den varmet huden. Endret 6. desember 2010 av Dj_Evelen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Hvis du ikke kjenner noe på huden høres det ikke ut som noen 200mw. Jo, er det. MEN, som jeg har lest på forumet her, så bør jeg handle en laser det står TRUE på hvis jeg vil være garantert den oppgitte effekten. Her har du laseren. Jeg kan sette et bmw-skilt på en lada og selge den som en bmw, det er fortsatt ingen bmw. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Om jeg drikker et glass cola er det fremdeles en Fanta som ble drukket. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 6. desember 2010 Del Skrevet 6. desember 2010 Jeg kan sette et bmw-skilt på en lada og selge den som en bmw, det er fortsatt ingen bmw. Jasså? Jeg som trodde jeg satt med en tannpirker med lys fra dealextreme. Lenke til kommentar
Grix Skrevet 7. desember 2010 Del Skrevet 7. desember 2010 Hvorfor kjenner jeg ingenting på huden, om den klarer å brenne fyrstikker? Temperaturen må vel uansett komme relativt høyt opp før ting begynner å brenne, Fordi huden reflekterer og sprer det røde lyset. På samme måte som at når du holder en lyspære bak hånden, kan du se det røde skinne gjennom. Jeg har en 200mW rød laser som jeg har målt, kjenner ingenting på huden, men brenner veldig godt andre ting. Grønn og blå etc brenner hud mye bedre enn rød. Lenke til kommentar
qlimaxxx Skrevet 11. desember 2010 Del Skrevet 11. desember 2010 (endret) Hei. Har lyst på en grønn laser som kan tenne på fyrstikker, sprekke ballonger, lyser en søyle i mørket etc... Noen som kan anbefale meg en fra Dealextreme ? Edit: Leif.. Endret 12. desember 2010 av Stafmikser'n Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Kan anbefale denne fra rayfoss ihvertfal: http://www.rayfoss.com/productn.asp?ArticleID=63 Det som er viktig om du skal brenne er at laseren har focus. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 Kan anbefale denne fra rayfoss ihvertfal: http://www.rayfoss.com/productn.asp?ArticleID=63 Det som er viktig om du skal brenne er at laseren har focus. ...og vernebriller! 1 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. desember 2010 Del Skrevet 12. desember 2010 vernebriller hjelper ikke mye, man bør ideelt set ha Laser-briller, men selv ahr jeg lekt MYE uten, er vel bare heldig som ikke har skadet meg enda men Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå