Gå til innhold

Lasertråden – for oss interesserte

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Gøy å bruke om natta :!: Det kunne jo faktisk vært noe, siden det hadde blitt mindre reflektering, eller blir laserstrålen like mye reflektert uansett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis jeg lyser med laseren inne på rommet mitt, så må jeg bruke brillene, right?

Så hvis en kompis skal prøve å lyse inne med briller, så må jeg gå ut av rommet?

Edit: Med 50mW, ja.

Spørs helt på om du har noe som kan reflektere tilbake (lett å gjøre feil), om veggen er lys (farlig) eller mørk (bedre), og hvor langt du står i fra. Jeg står alltid ca 5 meter fra veggen når jeg bruker den inne (uten sikkerhetsbriller), på tvers av rommet. Så, det spørs. Anbefaller sikkerhetsbriller anyways. Men ikke alltid et must.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Noen som vet hva man bør bruke for å rense linsen på lasere? Virker som det er støv på den jeg har, for har en "stor" grønn ring rundt prikken.

Denne laseren jeg har!

Som TomHel nevnte, kan vel mikrofiberklut være løsningen...kan dessverre ikke gi det et ordentlig svar, har aldri hatt det problemet.

Jo kan sikkert funke med en mikrofiberklut :yes:

Best å være sikker siden linsen er veldig følsom og den koster like mye som 10 DX lasere :ph34r:

Endret av Einar'n
Lenke til kommentar
Nice, Prophet! Synd med kameraet :p

Tror du din er sterkere/bedre enn den jeg får om 4 dager? Min er jo True.

Ja, litt kjipt med det med kameraet, den er mye lysere enn det du ser på videoen.

Hvis din er TRUE, så er den nok ganske lik min. Tenker meg min er rundt 45-50mW. Men bare husk at den er mye lysere enn det du ser på videoen.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Hvilken ville du ha anbefalt mellom: True Green Laser Pen 30mW eller Green Laser Pointer Pen 50mW (Untrue)?

Tja...jeg har bare 50mW untrue, så jeg har ikke 30mW true. Men 30mW true har best feedback, selv om du har større sjanse for å få en laser OVER 30mW når du kjøper 50mW untrue, selv om du ikke har noen garanti.

Til å sprekke ballonger ville jeg gått for 50mW untrue.

Bare for å se beamen på nettene og lyse rundt, 30mW true.

Lykke til uansett, og om det er andre spørsmål bare still i vei.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar
Fant noe interessant, hvordan man kan gjøre om en 5mW laser til ca. 100mW! Dette så jo rimelig enkelt ut og det frister å prøve!

Video: <object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/watch?v=zuW_Oyr2nR4&NR=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/watch?v=zuW_Oyr2nR4&NR=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>

Se filmen hos Youtube

Tja, kjør på. Men må bare si at det er veldig enkelt å gjøre feil (altså å pot modde) det kan gå skikkelig "gærent". Men om du får det til - enjoy! Bare husk at levetiden blir mye lavere.

Endret av The Prophet
Lenke til kommentar

Skal bare lyse rundt om kveldene, såå da går jeg for en True Green Laser Pen 30mW!

Tja.. har 3 spørsmål til hehe.

- Hvor lang tid er levetiden på en True Green Laser Pen 30mW hvis man bruker den sånn ca. 3 timer hver dag?

- Hvor langt kan en True Green Laser Pen 30mW lyse?

- Er det en sjanse for at man får en sterkere eller svakere laser enn det man har bestilt?

Endret av Xlution
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...