knutaj Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det burde da være full mulig å få en viss formening om hvilket abonnement man burde velge uten telepriser.no? Skal man på død og liv bruke siden, bør man leke seg en del med ulike valg for å se hva det gjør med prisene. I tillegg burde man vel også se på annet enn pris. Hvilket nettverk som benyttes, mulighet til å få subsidiert telefon mot binding etc. I tillegg kommer diverse tjenester som Venner/Familie etc. Telepriser.no er grei å bruke for de som overhodet ikke har oversikt, men vær forberedt på at det ikke alltid kommer opp med det tilbudet som vil være det beste valget for en som søker. For å ta et eksempel; jeg bruker telefonen mye, men bare til ringing. Jeg ønsker å holde utgiftene i sjakk, så jeg prøver også å begrense ringingen. Likevel ender jeg opp med 600 minutter i måneden. Et søk gir da Talkmore en sjetteplass og koster ca 15% mer enn det billigste alternativet. Hva søket ikke sier noe om, er at med Talkmore kan jeg faktisk ringe 3000 minutter i måneden for den prisen som oppgis. Da burde vel Talkmore være et langt bedre valg? Allerede ved 1650 minutter har Talkmore halv pris sammenlignet med abonnementet som var billigst når jeg søkte på 600 minutter. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Det burde da være full mulig å få en viss formening om hvilket abonnement man burde velge uten telepriser.no? Skal man på død og liv bruke siden, bør man leke seg en del med ulike valg for å se hva det gjør med prisene. Det er sant, man burde ikke altid bare taste inn forbruket sitt, og så kommer drømme abonnementet opp. Men telePRISER er vel kun en hjelpene kalkulator for å sammenligne priser. Syntes bare det ble litt feil og si at det blir feil og bruke telepriser.no, da har man for høye forventninger av siden. Selv ser jeg altid på tjenester og stabilitet før pris, men syntes siden er et fint hjelpemiddel for det. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Nå blir det farlig off topic her. Men hvis du vil bruke Tele 2, så passer nok Sheriff deg bedre. (Deres Uno-abonnement er også billig, men har minimumsfakturering på 100 kroner, så da er det ikke aktuelt med et lavt forbruk.) Eventuelt OneCall Faktura, som har minuttpris på 0 de første to timene du ringer pr måned, og 90 gratis SMS. Som sagt, jeg ville ha brukt Telepriser.no aktivt - Champion er ikke billig! Betaler du 75-100 kr/mnd med Champion, så koster det gjerne 0-20 kroner med andre abonnement (inkludert andre alternativ hos Tele 2). Det blir fort 600-1200 kroner spart i året. Er ikke så farlig, topic er avklart nå Men angåenda abonnement, så veit jeg ikke hvor lurt det er med et som har minimumsfakturering. Jeg bruker som sagt telefonen ganske lite. Ringer kanskje rundt 20 min i måneden og sender maks 25-30 meldinger. Har Wifi på mobilen, så bruker ikke penger på WAP. Med Sheriff, hvis jeg har skjønt det riktig, så betaler jeg 175 kr i måneden. Men jeg vil aldri eller sjelden bruke et så "høyt" beløp. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 *Med Sheriff, hvis jeg har skjønt det riktig, så betaler jeg 175 kr i måneden. Men jeg vil aldri eller sjelden bruke et så "høyt" beløp. Nei. Med Sheriff får du 175 kr gratis og ringe for i månden. Holder du deg under dette får du ingen regning. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 16. november 2008 Forfatter Del Skrevet 16. november 2008 *Med Sheriff, hvis jeg har skjønt det riktig, så betaler jeg 175 kr i måneden. Men jeg vil aldri eller sjelden bruke et så "høyt" beløp. Nei. Med Sheriff får du 175 kr gratis og ringe for i månden. Holder du deg under dette får du ingen regning. Aaa, I see! Da går jeg vel for det da. Takker Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 PS! Eg vil tru at papirfaktura på slike "billegabonnement" kostar 30-40 kr. (Stemmer ikkje det?) Så hugs å hake av for efaktura/e-postfaktura når du bestiller, eller evt. på "Mine Sider". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå