Kentinho Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei! De ringte fra Ucan2 her om dagen når jeg var på vei fra skolen, hørte på hva slags tilbud de hadde og alt det der. Var på utkikk etter nytt abonnement, så jeg takket like så greit ja. Nå i ettertid har jeg funnet ut at jeg ville spart mye på å heller ha et gratisabonnement, der jeg bare betaler for det jeg bruker. Konvolutten fra NetCom kom idag, og der lå en et sånn ark med "Du har 14 dagers ubetinget angrerett". Er det bare å fylle ut den, så slipper jeg dette abonnementet? Sim kortet starter ikke å virke før 24.11, om det har noe å si Lenke til kommentar
Hefla Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei! De ringte fra Ucan2 her om dagen når jeg var på vei fra skolen, hørte på hva slags tilbud de hadde og alt det der. Var på utkikk etter nytt abonnement, så jeg takket like så greit ja. Nå i ettertid har jeg funnet ut at jeg ville spart mye på å heller ha et gratisabonnement, der jeg bare betaler for det jeg bruker. Konvolutten fra NetCom kom idag, og der lå en et sånn ark med "Du har 14 dagers ubetinget angrerett". Er det bare å fylle ut den, så slipper jeg dette abonnementet? Sim kortet starter ikke å virke før 24.11, om det har noe å si Helt korrekt. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Når det står "Du har 14 dagers ubetinget angrerett" så betyr det nettopp det ja. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Når det står "Du har 14 dagers ubetinget angrerett" så betyr det nettopp det ja. Hehe, regnet nesten med det, men hørtes litt for enkelt ut nesten Er det bare å fylle ut det lille skjemaet her, skjema A? Navn, adresse, telefonnr, e-post, underskift og dato? Ingenting om selve kjøpet? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Informasjonen om selve kjøpet skal være ferdig utfylt fra Netcom/ucan2 på skjemaet du har blitt tilsendt. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 12 dager unna portering ville jeg nok tatt kontakt med Ucan2 i tillegg til å sende inn skjemaet. Be de om å stanse porteringen fordi du ønsker å benytte deg av angreretten og si at skjema vil sendes umiddelbart. Lenke til kommentar
tytn2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Alt kjøp utenom fast utsalgsted, altså butikk, har forbruker krav på 14 dagers angrefrist. Og får du ikke tilsendt angrefrist skjema har man krav på 3 mnd angrefrist...... Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Burde det ikkje halde med ein e-post/evt. telefon til kundesørvis der ein seier at ein brukar angreretten, og nemner referansenummer osv. frå skjemaet? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Det er ikke noe skriftlighetskrav, nei, en kan melde fra om bruk av angrefrist over telefon. Ved større kjøp ville jeg nok ha foretrukket angrerettsskjema for senere dokumentasjon, men her tipper jeg at trådstarter får beskjed om å kaste brev og SIM-kort ved å slå på tråden til Netcom. Det burde gå kjapt og greit. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Det er ikke noe skriftlighetskrav, nei, en kan melde fra om bruk av angrefrist over telefon. Ved større kjøp ville jeg nok ha foretrukket angrerettsskjema for senere dokumentasjon, men her tipper jeg at trådstarter får beskjed om å kaste brev og SIM-kort ved å slå på tråden til Netcom. Det burde gå kjapt og greit. Legger bare SIM-kortet og resten jeg fikk hos Netcom i konvolutten som lå i brevet og sender det tilbake sammen med angreskjemaet. Lenke til kommentar
havardsa Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Vil sterkt anbefale deg å ta en telefon avtale i tilegg. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Men ring til Netcom (05050), og ikke Ucan2. De er noen av de sleipeste selgerene du finner - så best å snakke med noen fornuftige Netcom-folk istedet. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Fikk svar på mail idag om at porteringen var stoppet Sendte dem mail om at jeg ville ha den stoppet og at angrerettsskjema var underveis. Lenke til kommentar
L0deRunner Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 12 dager unna portering ville jeg nok tatt kontakt med Ucan2 i tillegg til å sende inn skjemaet. Be de om å stanse porteringen fordi du ønsker å benytte deg av angreretten og si at skjema vil sendes umiddelbart. Enig! Viktig faktor her at: Kunde: bruker tid på å bestemme seg - fylle ut/sende skjema Posten: Postgang! Operatøren: Behandlingstid (rundt høytidene og feriene øker denne!) Portering: Tidsfrister i NRDB (er minimumsfrist 30 min før porteringstidspunkt, men er du riktig uheldig at operatøren blir for sein til å stoppe portering, betyr at du kan måtte vente i 7 arbeidsdager før du er portert tilbake..) Send angreskjema på mail, og/eller ring - min anbefaling! Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 14. november 2008 Forfatter Del Skrevet 14. november 2008 Har tatt kontakt med dem via mail, så porteringen er stoppet. Angreskjemaet sendte jeg idag. Fortsetter jeg nå med det abonnmentet jeg har nå/før jeg ble enige med Ucan2? Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Ja. Hvis du ikke kjenner til siden fra før av, så anbefaler jeg deg å ta en titt på www.telepriser.no. Der bør du se på de siste regningene dine for å legge inn et så nøyaktig forbruk som mulig, for operatørene har flere abonnement er tilpasset for å bli veldig billig akkurat med de tre forhåndssatte forbruksmønsterene som er lagt inn der - og de er ikke nødvendigvis billigst for deg. Lenke til kommentar
Kentinho Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 Har tenkt å gå for Tele2 Champion. Ringer ikke mye, så da er det greit å bare betale for det jeg bruker. Blir neppe mer enn 75-100 kr måneden uansett. Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Nå blir det farlig off topic her. Men hvis du vil bruke Tele 2, så passer nok Sheriff deg bedre. (Deres Uno-abonnement er også billig, men har minimumsfakturering på 100 kroner, så da er det ikke aktuelt med et lavt forbruk.) Eventuelt OneCall Faktura, som har minuttpris på 0 de første to timene du ringer pr måned, og 90 gratis SMS. Som sagt, jeg ville ha brukt Telepriser.no aktivt - Champion er ikke billig! Betaler du 75-100 kr/mnd med Champion, så koster det gjerne 0-20 kroner med andre abonnement (inkludert andre alternativ hos Tele 2). Det blir fort 600-1200 kroner spart i året. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg syns det blir feil å legge inn nåværende forbruk på telepriser.no for å finne det beste abonnementet. Hvorfor? Fordi bruken gjerne i stor grad påvirkes av prisingen for abonnementet man har. Et eksempel på dette er datatrafikk. Mange har liten eller ingen datatrafikk, noe som i stor grad skyldes hvor dyrt det er. Likevel vil mange ikke komme unna å bruke telefonen stadig mer til datatrafikk fremover - tjenester blir flere og bedre, nettverket blir raskere, samt både nettlesere og telefoner utvikles. Betaler man i dag shitloads pr MB sier det seg selv at man ikke bruker det mye. Men har man f.eks. en datapakke fra OneCall med 50 MB for 50 kr, vil man sannsynligvis også bruke langt mer datatrafikk. Samlet blir kanskje telefonregningen litt høyere, men man har også langt større glede av telefonen. Selv betaler jeg ca 140 kr for ubegrenset datatrafikk og jeg er faktisk ikke sikker på om det ikke hadde vært billigere å betale pr MB. Men jeg ser en stor verdi i det å faktisk kunne bruke telefonen til internett uten at det på noen som helst grad påvirker telefonregningen. Det er jeg naturligvis også villig til å betale for. Hva man bruker en mobiltelefon til, påvirkes i stor grad av kostnadene. Endrer man abonnement, endrer man også bruken sin etterhvert. SMS har f.eks. blitt ganske uintressant for meg etter at jeg flyttet til USA, fordi jeg nå må betale også for å motta meldinger. Til gjengjeld har jeg ingen ekstra kostnader ved bruk av MSN, Skype, e-mail etc. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Jeg syns det blir feil å legge inn nåværende forbruk på telepriser.no for å finne det beste abonnementet. Hvorfor? Fordi bruken gjerne i stor grad påvirkes av prisingen for abonnementet man har.* Så hvilke måter kan man finne riktig abonnement på da? Man legger jo inn det man ønsker og bruker, ikke nødvendigvis akkurat det man bruker i dag, og Så finner man abonnementet som er best egnet for seg, nei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå