Gå til innhold

14 dagers angrerett på mobilabonnement

Anbefalte innlegg

Hei!

De ringte fra Ucan2 her om dagen når jeg var på vei fra skolen, hørte på hva slags tilbud de hadde og alt det der. Var på utkikk etter nytt abonnement, så jeg takket like så greit ja.

Nå i ettertid har jeg funnet ut at jeg ville spart mye på å heller ha et gratisabonnement, der jeg bare betaler for det jeg bruker.

Konvolutten fra NetCom kom idag, og der lå en et sånn ark med "Du har 14 dagers ubetinget angrerett".

Er det bare å fylle ut den, så slipper jeg dette abonnementet?

Sim kortet starter ikke å virke før 24.11, om det har noe å si :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

De ringte fra Ucan2 her om dagen når jeg var på vei fra skolen, hørte på hva slags tilbud de hadde og alt det der. Var på utkikk etter nytt abonnement, så jeg takket like så greit ja.

Nå i ettertid har jeg funnet ut at jeg ville spart mye på å heller ha et gratisabonnement, der jeg bare betaler for det jeg bruker.

Konvolutten fra NetCom kom idag, og der lå en et sånn ark med "Du har 14 dagers ubetinget angrerett".

Er det bare å fylle ut den, så slipper jeg dette abonnementet?

Sim kortet starter ikke å virke før 24.11, om det har noe å si :)

Helt korrekt.

Lenke til kommentar
Når det står "Du har 14 dagers ubetinget angrerett" så betyr det nettopp det ja. :)

Hehe, regnet nesten med det, men hørtes litt for enkelt ut nesten ;)

Er det bare å fylle ut det lille skjemaet her, skjema A?

Navn, adresse, telefonnr, e-post, underskift og dato? Ingenting om selve kjøpet?

Lenke til kommentar

Det er ikke noe skriftlighetskrav, nei, en kan melde fra om bruk av angrefrist over telefon. Ved større kjøp ville jeg nok ha foretrukket angrerettsskjema for senere dokumentasjon, men her tipper jeg at trådstarter får beskjed om å kaste brev og SIM-kort ved å slå på tråden til Netcom. Det burde gå kjapt og greit.

Lenke til kommentar
Det er ikke noe skriftlighetskrav, nei, en kan melde fra om bruk av angrefrist over telefon. Ved større kjøp ville jeg nok ha foretrukket angrerettsskjema for senere dokumentasjon, men her tipper jeg at trådstarter får beskjed om å kaste brev og SIM-kort ved å slå på tråden til Netcom. Det burde gå kjapt og greit.

Legger bare SIM-kortet og resten jeg fikk hos Netcom i konvolutten som lå i brevet og sender det tilbake sammen med angreskjemaet.

Lenke til kommentar
12 dager unna portering ville jeg nok tatt kontakt med Ucan2 i tillegg til å sende inn skjemaet. Be de om å stanse porteringen fordi du ønsker å benytte deg av angreretten og si at skjema vil sendes umiddelbart.

Enig! Viktig faktor her at:

Kunde: bruker tid på å bestemme seg - fylle ut/sende skjema

Posten: Postgang!

Operatøren: Behandlingstid (rundt høytidene og feriene øker denne!)

Portering: Tidsfrister i NRDB (er minimumsfrist 30 min før porteringstidspunkt, men er du riktig uheldig at operatøren blir for sein til å stoppe portering, betyr at du kan måtte vente i 7 arbeidsdager før du er portert tilbake..)

Send angreskjema på mail, og/eller ring - min anbefaling!

Lenke til kommentar

Ja. Hvis du ikke kjenner til siden fra før av, så anbefaler jeg deg å ta en titt på www.telepriser.no. Der bør du se på de siste regningene dine for å legge inn et så nøyaktig forbruk som mulig, for operatørene har flere abonnement er tilpasset for å bli veldig billig akkurat med de tre forhåndssatte forbruksmønsterene som er lagt inn der - og de er ikke nødvendigvis billigst for deg.

Lenke til kommentar

Nå blir det farlig off topic her. Men hvis du vil bruke Tele 2, så passer nok Sheriff deg bedre. (Deres Uno-abonnement er også billig, men har minimumsfakturering på 100 kroner, så da er det ikke aktuelt med et lavt forbruk.) Eventuelt OneCall Faktura, som har minuttpris på 0 de første to timene du ringer pr måned, og 90 gratis SMS.

Som sagt, jeg ville ha brukt Telepriser.no aktivt - Champion er ikke billig! Betaler du 75-100 kr/mnd med Champion, så koster det gjerne 0-20 kroner med andre abonnement (inkludert andre alternativ hos Tele 2). Det blir fort 600-1200 kroner spart i året.

Lenke til kommentar

Jeg syns det blir feil å legge inn nåværende forbruk på telepriser.no for å finne det beste abonnementet. Hvorfor? Fordi bruken gjerne i stor grad påvirkes av prisingen for abonnementet man har.

Et eksempel på dette er datatrafikk. Mange har liten eller ingen datatrafikk, noe som i stor grad skyldes hvor dyrt det er. Likevel vil mange ikke komme unna å bruke telefonen stadig mer til datatrafikk fremover - tjenester blir flere og bedre, nettverket blir raskere, samt både nettlesere og telefoner utvikles.

Betaler man i dag shitloads pr MB sier det seg selv at man ikke bruker det mye. Men har man f.eks. en datapakke fra OneCall med 50 MB for 50 kr, vil man sannsynligvis også bruke langt mer datatrafikk. Samlet blir kanskje telefonregningen litt høyere, men man har også langt større glede av telefonen.

Selv betaler jeg ca 140 kr for ubegrenset datatrafikk og jeg er faktisk ikke sikker på om det ikke hadde vært billigere å betale pr MB. Men jeg ser en stor verdi i det å faktisk kunne bruke telefonen til internett uten at det på noen som helst grad påvirker telefonregningen. Det er jeg naturligvis også villig til å betale for.

Hva man bruker en mobiltelefon til, påvirkes i stor grad av kostnadene. Endrer man abonnement, endrer man også bruken sin etterhvert. SMS har f.eks. blitt ganske uintressant for meg etter at jeg flyttet til USA, fordi jeg nå må betale også for å motta meldinger. Til gjengjeld har jeg ingen ekstra kostnader ved bruk av MSN, Skype, e-mail etc.

Lenke til kommentar
Jeg syns det blir feil å legge inn nåværende forbruk på telepriser.no for å finne det beste abonnementet. Hvorfor? Fordi bruken gjerne i stor grad påvirkes av prisingen for abonnementet man har.

*

Så hvilke måter kan man finne riktig abonnement på da? Man legger jo inn det man ønsker og bruker, ikke nødvendigvis akkurat det man bruker i dag, og Så finner man abonnementet som er best egnet for seg, nei?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...