The Stig Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Heisann. Jeg prøver for tiden å sette opp TVersity på serveren min, slik at jeg kan se filmer fra PS3-en. Inntil nå har det vært laptopen som har fått æren pga HDMI-utgang, men i det siste har dette vært nokså upraktisk. Jeg har satt opp TVersity med utgangspunkt i denne guiden. Dessverre viser det seg at filer som er i "mkv"-formatet ikke vil spilles av - filene merkes av PS3-en som MPEG-1 filer, og ved forsøk på avspilling får jeg beskjeden "The data is corrupted". Etter litt Googling fant jeg fram et program som skulle løse dette ved å omgjøre filtypen, men selv da leses filene av som MPEG-1, og er korrupte. Ergo har jeg konkludert med at det må være noe feil med oppsettet mitt. Er det noen her som har erfaring med oppsett, alternativt kan fortelle meg hvordan det er satt opp hos deg? Takker for svar. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Feilavlesing kommer du til å få. Men å få tversity til å transkode en mkvfil skal gå bra, for ps3 støtter ikke avspilling av .mkv. Følgte aldri noen guide. Virket bare etter jeg hadde installert alt. Men derimot fikk jeg aldri lyden til å funke. Selv ikke om jeg følgte aldri så mange guider, dessuten så lider kvailteten av bilde sterkt når en holder på med dette. Beklager at jeg ikke har noe handfast å komme med. Eneste rådet jeg kan gi er å laste ned mkvtovob (ps3 støtter .vob) som konverterer filene. Eller gjøre som jeg gjorde å kjøpe en tvix så slipper en å tenke på noe. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Hva mener du med feilavlesing? Det er mange som uten problem kan spille av mkv-filer på PS3-en, så det er fult mulig. Jeg har som jeg skriver dessverre allerede prøvd mkvtovob, men med akkurat samme resultatet - ergo må det være noe feil med hvordan kodekene gir beskjed til TVersity at filene skal spilles av. Lenke til kommentar
JarlDR Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Som du sier tyder det på at du mangler riktige kodeker. Spiller selv av .mkv med HD oppløsning via tversity. Og lyd og bildet er helt knall hos meg. Eneste jeg har er div kodeker og at jeg har tversity til å transkode automatisk. Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hmmm, hos meg ble helte blidet blast når jeg transkodet igjennom tversity vs. streame .vob igjennom tversity. Det jeg mente med feilavlesningen var at om filer merkes mpeg-1 på ps3en, selv om de er et annet format osv, så har det iallefall hos meg gått fint å spille de av. Men nå som JarlDR har ett fungerende oppsett så tenker jeg han er av god assistanse Lenke til kommentar
innard Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Kaprer TrådeN. -------------- Noen som har fått til å spille av FLAC gjennom TVSTY? Får kun PCM format gjennom transcoding, uten lyd. Filene spilles fint av på pcen. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Prøver du å spille av FLAC-filene på en PS3 eller på en PC igjennom Tversity? Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 14. november 2008 Del Skrevet 14. november 2008 Jeg har som jeg skriver dessverre allerede prøvd mkvtovob, men med akkurat samme resultatet - ergo må det være noe feil med hvordan kodekene gir beskjed til TVersity at filene skal spilles av. Det er vel egentlig ikke codec'ene som styrer TVersity, det er TVersity selv som bestemmer om filen skal transkodes eller ikke. Jeg tror jeg kanskje har slått av alt som heter transkoding i min TVersity. Det som er interessant for meg å se er enten i Xvid eller x264/Vob. Du kan jo prøve å legge alle filene som du har konvertert med mkv2vob i egen katalog og share den katalogen med "no transcoding". Hvis de ikke virker da så er jeg litt "lost" på svar. Lenke til kommentar
cossiest Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Går det og spille av mkv via tversity mot ps3? Må man ha en annen codex? har kjørt uppdate på tversity uten at det hjalp... Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 (endret) og har som jeg skriver dessverre allerede prøvd mkvtovob, etter at du har brukt mkv2vob kan du overføre filen til ps3en og spille av fra disk.. da funker det hvertfall utmerket, da slipper du at tversity eller kodeker på pcen din lager krøll Endret 30. november 2008 av Fenixen Lenke til kommentar
cossiest Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 hvordan får man de over til ps3? Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 trykker trekant.. velger "kopier" eller "kopier flere" øverst om du skal kopiere mer enn en film. Lenke til kommentar
cossiest Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 takker fikk streame di via tversity hvir jeg brukte mkv2vob Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 2. desember 2008 Del Skrevet 2. desember 2008 Går det og spille av mkv via tversity mot ps3? Må man ha en annen codex? har kjørt uppdate på tversity uten at det hjalp... Ja, det skal gå ann. Men det kan jo være verdt å lese *alt* som står under "Additional Notes" her: http://tversity.com/download/ (Matroska == MKV) Lenke til kommentar
thorvald30 Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 trykker trekant.. velger "kopier" eller "kopier flere" øverst om du skal kopiere mer enn en film. Skal legge inn filer på PS3 fra Pc. Bruekr Tversity, men får opp feilmeldinger etter kun kort tid, og kopieringen avbrytes. Bruker trådløs mellom pc og router, og mellom router og PS3. Tenkte jeg kunne strekke en nettverkskabel mellom pc og ps3, men jeg får det ikke til da heller......... JÆLP! Noen gode forslag til hvordan jeg skal klare å legge over filer fra Pc til PS3 på en lettvindt måte? Lenke til kommentar
Plast Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 MKV er vel stort sett et HD format med enten 720p eller 1080p...? Dette vil bli svært tunge filer å transkode med tversity om du ikke har en rask cpu da. Vil heller anbefale å konvertere fra MKV til et format som ps3 støtter. Eller kjøpe en Popcornhour T110 Lenke til kommentar
Fenixen Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 trykker trekant.. velger "kopier" eller "kopier flere" øverst om du skal kopiere mer enn en film. Skal legge inn filer på PS3 fra Pc. Bruekr Tversity, men får opp feilmeldinger etter kun kort tid, og kopieringen avbrytes. Bruker trådløs mellom pc og router, og mellom router og PS3. Tenkte jeg kunne strekke en nettverkskabel mellom pc og ps3, men jeg får det ikke til da heller... bruke kabel fra pc til router, og fra router til ps3 så er problemet løst skal du se.. Du kan og bruke eksterne harddisker, men det er jo jævla tungvindt.. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 3. desember 2008 Del Skrevet 3. desember 2008 Som du sier tyder det på at du mangler riktige kodeker. Spiller selv av .mkv med HD oppløsning via tversity. Og lyd og bildet er helt knall hos meg. Eneste jeg har er div kodeker og at jeg har tversity til å transkode automatisk. Hvor mye CPU kraft opplever du med streaming av MKV filer der kodeks ikke er støttet i overhodet og du overfører i HD kvalitet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå