treant Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Sikkert et veldig dumt spørsmål, men på elkjøp sine nettsider så står det: -kjøp mobiler uten abonnement og -kjøp mobiler med abonnement telonlåst til telenor Dette betyr om jeg kjøper en telefon uten abonnement fra elkjøp sine nettsider, så er det uten telefonlåst til telenor? Og hvis den er det, kan jeg da kreve å få telefonlås-koden da? Siden elkjøp ikke på noen måter har informert om det på forhånd... takker for svar Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Den skal være ulåst hvis den selges uten abonnement, ja. Lenke til kommentar
treant Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 takk for svar, for hos shitty spaceworld og telekiosken så var telefonen låst til telenor selv om jeg spurte etter uten abonnement... ... takk for svar, for hos shitty spaceworld og telekiosken så var telefonen låst til telenor selv om jeg spurte etter uten abonnement... ... Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 De fleste telefonene på Telekiosken er Telenor-låste siden de stort sett selges med abonnement. Mange selgere sier ikke noe om det heller, så det er greit å spørre for sikkerhets skyld, uansett hvor man handler. Lenke til kommentar
Ovindahl Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Om telefonen er uten abbonnement eller uten operatørlås er helt uavhengig av hverandre, så en telefon uten abbonnement kan godt være operatørlåst og omvendt. Dette er også vanlighvis de fleste telefoner i fysiske butikker. Lenke til kommentar
Unin Skrevet 20. november 2008 Del Skrevet 20. november 2008 takk for svar, for hos shitty spaceworld og telekiosken så var telefonen låst til telenor selv om jeg spurte etter uten abonnement... ... Du kan fint kjøpe ein telefon uten abo, der telefonen likevel er låst. Det at ikkje einkvar telenor-forhandler har inne samtlige sine telefonar i open tilstand, der desse ofte har høgre kostnad for butikken, det er vel ikkje å forvente? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 22. november 2008 Del Skrevet 22. november 2008 Enkelte operatører ilegger selger et gebyr om han selger en mobil med lås uten abonnement. Dette fordi det skal være et abonnement knyttet til mobilen. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 23. november 2008 Del Skrevet 23. november 2008 Operatørlås er en fysisk sperre på telefonen uavhengig av om du kjøper tlf med eller uten abo. Elkjøp har ikke ulåste telefoner liggende som de går inn og låser hvis du kjøper den med abonnement. Låsen ligger i telefonen uansett, eller så gjør den ikke det. Forskjellen på en låst og en ulåst telefon vil du mest sannsynlig merke på prisen. Telenorlåst = Telenosubsidiert! Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Grunnen til at enkelte operatører har gått inn og lagt på et gebyr til selger ved salg av låse telefoner uten abonnement er fordi ordningen med ulåste telefoner i perioder ble utnyttet. Mange kjøpte låste telefoner uten abonnement, og fikk så låst disse opp. Mange ble også fraktet ut av landet etter at de var låst opp. Lenke til kommentar
KHE Skrevet 24. november 2008 Del Skrevet 24. november 2008 Jeg kjøpte E66 over disk hos Elkjøp, uten abonnement. På esken var det et klistremerke der det sto den ble solgt med valgfritt abn. fra Telenor/djuce, men den er ikke tjeneste eller operatørlåst. Det eneste "spesielle" med tlf er vel at den hadde forhåndsistallert mms/wap oppsett for telenor + noe de kaller ENTRY meny, men den ser jeg bare dersom jeg putter inn et telenor SIM-kort tror jeg. Jeg satt inn et gammelt Chess SIM, og det funket fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå