Gå til innhold

elkjøp mobiler uten abonnement=ikke låst?

treant

Anbefalte innlegg

Sikkert et veldig dumt spørsmål, men på elkjøp sine nettsider så står det:

-kjøp mobiler uten abonnement

og

-kjøp mobiler med abonnement telonlåst til telenor

Dette betyr om jeg kjøper en telefon uten abonnement fra elkjøp sine nettsider, så er det uten telefonlåst til telenor? Og hvis den er det, kan jeg da kreve å få telefonlås-koden da? Siden elkjøp ikke på noen måter har informert om det på forhånd...

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar, for hos shitty spaceworld og telekiosken så var telefonen låst til telenor selv om jeg spurte etter uten abonnement... ...

takk for svar, for hos shitty spaceworld og telekiosken så var telefonen låst til telenor selv om jeg spurte etter uten abonnement... ...

Lenke til kommentar

Du kan fint kjøpe ein telefon uten abo, der telefonen likevel er låst. Det at ikkje einkvar telenor-forhandler har inne samtlige sine telefonar i open tilstand, der desse ofte har høgre kostnad for butikken, det er vel ikkje å forvente?

Lenke til kommentar

Operatørlås er en fysisk sperre på telefonen uavhengig av om du kjøper tlf med eller uten abo. Elkjøp har ikke ulåste telefoner liggende som de går inn og låser hvis du kjøper den med abonnement. Låsen ligger i telefonen uansett, eller så gjør den ikke det. Forskjellen på en låst og en ulåst telefon vil du mest sannsynlig merke på prisen. Telenorlåst = Telenosubsidiert!

Lenke til kommentar

Grunnen til at enkelte operatører har gått inn og lagt på et gebyr til selger ved salg av låse telefoner uten abonnement er fordi ordningen med ulåste telefoner i perioder ble utnyttet. Mange kjøpte låste telefoner uten abonnement, og fikk så låst disse opp. Mange ble også fraktet ut av landet etter at de var låst opp.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte E66 over disk hos Elkjøp, uten abonnement.

På esken var det et klistremerke der det sto den ble solgt med valgfritt abn. fra Telenor/djuce, men den er ikke tjeneste eller operatørlåst.

Det eneste "spesielle" med tlf er vel at den hadde forhåndsistallert mms/wap oppsett for telenor + noe de kaller ENTRY meny, men den ser jeg bare dersom jeg putter inn et telenor SIM-kort tror jeg.

Jeg satt inn et gammelt Chess SIM, og det funket fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...