Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

System totalkjæsja, feilsøkt mye, hardware ødelagt?

Anbefalte innlegg

Hei..

For et par dager siden så totalkjæsja sysemet mitt så hardt at sikkerhetsmodus ikke en gang fungerte. Jeg burde ha lukta lunta da HDD laga en spesiell knitring, og fekk bluescreen av og til, men det slutta da jeg hadde kjørt igjennom så mye disc scann, defragmentering og alle slike ting jeg vet om.

Men så sa det stopp.

Jeg reise på jobb og tok hdd med og redda alle mine GB jeg ville ha. HDD fungerte helt greit så lenge den ikke boota.

Men når jeg kom heim igjen og skulle formatere fra vista til xp så kom den til 99% og ntkrnlpm.exe ikke kunne bli lagt inn. Jeg prøvde flere cder med både xp og vista med det fungerte bare ikke.

Kansje var HDD gåen?

Mine 2hdd var klin inni hverandre og kansje hadde det blitt for varmt? Men det hadde jo fungert greit siden sommer da jeg bygga pcen.

Så prøvde jeg den andre HDD, nix samme feilen!

Kansje hadde biosen kræsja? Jeg oppdaterte biosen.. nix! (asus P5Q PRO)

Reiste på jobb i håp om at jeg kunne installere OS der og at det da ville fungere.

Ha, det blei bare enda værre, bluescreen når jeg prøver å starte fra DVD. Begge HDD er helt formaterte!

Jeg boota fra en annen HDD, med mine i. Diskene var fine i vista dei.

Siste forsøk på jobben var PXC boot fra nettverket. Den gjekk faktisk inn!

Jeg er IT lærling til info.

Når jeg kom hjem, bluescreen!

:cry:

Hva er galt? Er hovedkortet ødelagt? Rart, fekk oppdatert bios.

Hva skjedde med HDD på jobben? Hadde dei blitt så sure pga. alle mine forsøk?

Specs på pc er vell ikke så viktig? Det er en heftig gamer jeg bygga på sommeren, har fungert greit til nå.

Snart reiser jeg på databukikken: "FIX!" Gidder ikke mer...

Akkurat som andre kommunen sier til meg :p

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned f.eks Ubuntu Live DVD eller CD og test med å boote den fra DVD spilleren din. Du trenger ikke HDDer. Sjekk om du får noen problemer da. Sjekk også: RIP

Ellers ville jeg kjørt memtest86 for å ha sjekket ram-en.

Ellers har du spilt spill med SecuROM ?

Høres dog ut til at du enten har HDD som er ødelagt eller en diskkontroller som har tatt kvelden.

Lenke til kommentar

Hmm jeg skal prøve disse tingene da.

Men er meget skeptisk at det er HDD. Hadde det vært den ene nye, men det er faktsik begge og det er helt likt. Den gamle har funka perfekt siden 2005, og nesten ikke i brukt i det nye systemet.

Diskkontroller kansje? Har vell garanti på hovedkort og alt nytt som jeg kjøpte fra mpx i sommer. Kan jo sende det tilbake på garantien.

SecuROM.. Hmm, jeg har mista mye av interessen i spill, men jeg har testa noen av dei nyeste. Kan SecuROM ødlagt hovedkortet eller noe?

Skulle nesten ønske jeg bare hadde en sånn stor, desktop-bærbar! 20" ikke bærbar bærbar :)

Endret av Liestöl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...