kjello Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hadde følgende siuasjon i helgen: Maskinen ble startet opp på normal måte, og alt virket. Etter en liten tids fravær, kom jeg tilbake og fant den "død". Da jeg forsøkte å restarte, gikk viftene opp i full speed uten å roe seg ned slik de pleier, men ingenting mer skjedde. Ved nærmere undersøkelse, fant jeg at begge harddiskene også forsøkte å starte. Jeg demonterte RAM-brikkene for å undersøke om jeg fikk pipe-signaler. Da dette ikke skjedde, antok jeg at HK hadde tatt kvelden. I dag monterte jeg nytt HK. Viftene startet, og roet umiddelbart ned. Og HD forsøkte å starte. Men det var alt! Fortsatt ingen signaler mot skjerm. Jeg har sjekket all kabling 2 ganger. (demontert og montert) Har også demontert og montert CPU. Alle tilleggskort er ute. Like svart. Fortsatt ingen pip dersom RAM-brikkene fjernes. Makinen er en enkel kontorutgave. Asus HK med Intel 775 socket Nå er jeg tom for gode ideer. Anyone? Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Halla! har selv vert borti MYE rare greier når det gjelder bygging av data. hadde prøft med et annet skjermkort, eller testet ditt skjermkort i en annen maskin. muli at resetting av hovedkort kan hjelpe. test en annen skjerm. hehe, da er det vel ikkje så mangen andre muligheter. For starter maskinen opp betyr det at cpu sitter som den skal og fungerer. hadde det vert noe kluss der ville ikkje du hatt noen tegn til liv i maskinen. Lenke til kommentar
kjello Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Takk for svar. Annet skjermkort - HK har et innebygget kort. Har ikke plugget inn det andre. Annen Skjerm - Prøvd. Samme resultat. (Svart) Resette HK - Ikke prøvd. Det er som sagt nytt av dagen i dag, så trodde ikke det skulle være nødvendig. Skal teste. CPU - Du skriver: "hadde det vert noe kluss der ville ikkje du hatt noen tegn til liv i maskinen." Hmm. Må innrømme at jeg heller i retning av at CPU er død. Har ingen annen å gjøre forsøk med, desverre. Tenkte at jeg skulle a med HD på jobb i morgen, og prøve den på en annen maskin. Bare for å være helt sikker, mener jeg........ Endret 12. november 2008 av kjello Lenke til kommentar
kjello Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Resatte HK. (batteri ut, bytte plass på jumper) Ingen bedring...... Lenke til kommentar
auto82 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 resettingen funket ikkje og ingen endring. batteriet skal ikkje være nødvendig å ta ut. innebygget skjermkort:/, om du har et eksta så får du prøve å sitte det i maskinen, og så inn i bios og deaktiverer det integrerte skjermkortet. men om det bare er en svart skjerm så kan jo det bli litt vanskelig. minner litt om mine tidligere overklokkings dager. maskinen låste seg, neste gang maskinen startet på nytt var det bare svart skjerm.. leste på et eller annt forum da, at man kunne holde inne "home" tasten for å tilbakestille overklokkinen. det funket den gang. men det var på en gammel pentium 3. kan ikkje utelukke at cpuèn har strøke med. men mine erfaringer har vert det som stod i tidligere post. problemet kan også ligge på hovedkortet. har det lynt i området så er vel hovedkortet og eventuellt cpu det første som ryker. får beklage at eg ikkje kan hjelpe deg så mye, dette er ting som du sikkert har testet tidligere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå