Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Paulus, Salmens Bok Og Job

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et par spørsmål om Paulus, salmenes bok og job

jeg lurer på hvorfor paulus er så viktig i kristendommen jeg skjønner ikke det som står i krl boken vår :(

hvorfor job er viktig

og hva salmenes bok er

håper dere kan hjelpe meg, skal sikke rundt på nettet nå ;D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saulus ble oppdratt som jøde og fikk utdanning i religion og som teltmaker. Han var motstandere av kristne og forfulgte kristne og kristne ledere. En dag han skulle inn til damaskus ble han blind og hadde plutselig en samtale med Jesus. Samtalen var slik: «Saul! Saul! Hvorfor forfølger du meg?» Han sa: «Hvem er du, Herre?» Og han svarte: «Jeg er Jesus, han som du forfølger. Men stå opp og gå inn i byen, så skal det bli deg sagt hva du har å gjøre!» Etter dette byttet han navn til Paulus etter å ha blitt døpt og begynte å forkynne om Kristendommen, noe han i utgangspunktet var i mot.

Salmenes bok er en samling av poetiske tekster og er i bibelen. Salmene du synger i kirken står skrevet der.

Det siste spørsmålet ditt skjønner jeg ikke hvorfor du har fått i lekse. Det er så subjektive svar på det som det kan få blitt (altså, ingen fasit). Men jeg ville skrevet at jobb er bunn og grunn viktig for å få samfunnet til å gå rundt.

Også et lite tips, hvis du ikke ikke skjønner KRL boka, så gjør et søk på nettet, det tar ikke lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...