Anders Moen Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei hei Må innrømme at jeg ikke har drevet aktivt med HTML og CSS og slikt i det siste, og det merker jeg godt nå som jeg i gang med en side som jeg har litt problemer med.. I Opera ser menyen slik ut, som den skal: mens i IE, ser den slik ut: HTML <ul id="topmenu"> <li class="menu"><a href="index.html" id="sel">Hjem</a></li> <li class="menu"><a href="index.html">Om oss</a></li> <li class="menu"><a href="index.html">Tjenester</a></li> <li class="menu"><a href="index.html">Kontakt</a></li> </ul> CSS .menu a { color: #FFF; background: #777; padding: 5px; float: left; text-decoration: none; padding-left: 10px; padding-right: 10px; } Ikke mobb meg pga koden da, for det er lenge sida sist jeg gjorde dette Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Trenger vel ikke en klasse på hver li. Har du float: left; display: inline; for li-ene? Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Ja, nå funka det. Har float: left, ja, og hadde prøvd display: inline uten resultat. Men så kom jeg plutselig på at display: inline ikke skal være på den med a, så la til dette i CSS: li.menu { display: inline; } så nå funker det. Tusen takk!! Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg ville heller ha skrevet CSS-koden slik (i stedet for å klassifisere hvert li-element i HTML-koden som tidligere nevnt): ul#topmenu li { display: inline; } Lenke til kommentar
Anders Moen Skrevet 13. november 2008 Forfatter Del Skrevet 13. november 2008 Ja, kanskje det.. er forsovet det samme, for jeg driver bare med et par utkast til en side for øyeblikket, så får heller fikse opp litt i koden etterhvert. Ikke tror jeg at det er denne versjonen jeg kommer til å bruke uansett heller så Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå