Gå til innhold

Spørsmål angående å lage nettbutikk.

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lenge sittet med planer om å starte egen nettbutikk for nedlastbart materiale. Jeg har snakket med leverandører og fått grønt lys til å distribuere div programvare og spill via nett her i Norge. Dette skjer ved at bruker-x registrerer en konto og laster ned det aktuelle produktet. Jeg vil så motta et lite mellomlegg basert på hvor mange salg osv. Min sterke side er markedsføring og salg, men jeg har ikke peiling på å lage nettsider og hvordan det best gjøres. Derfor vil jeg høre litt rundt hva som lønner seg. Jeg lurer på om noen vet om en billig løsning for prosjektet mitt. Planen er å gi oppgaven til et eksternt firma, men hvilket? Ettersom jeg mangler erfaring og kunnskap på området er det vanskelig for meg å ta en god beslutning med tanke på både pris og kvalitet. I utgangspunktet skal jeg starte opp med mindre kapital og redusert risiko, men jeg skal også ha et lite varelaget med fysiske produkter som kan sendes ut. Derfor må jeg også ha muligheten til å drive "vanlig nettbutikk".

1) Hvor dyrt er det å få noen til å lage en slik side? (Kommer ikke til å ha så stor trafikk i startfasen, men siden må være forholdsvis avansert.)

2) Hvordan er det med vedlikehold og oppdatering til en slik side?

Bare å spørre om jeg ikke forklarte godt nok. Takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan vel se på diverse ferdige systemer. Som feks Joomla med de riktige utvidelsene

http://extensions.joomla.org/component/opt...1824/Itemid,35/

Jeg får inntrykk av at programmet skal være lett å bruke, derfor hater å si at jeg ikke engang klarer å installere det. Et problem er f. eks å finne den rette MySQL filen, PHP osv. Og hvordan gjør jeg dette: "copying and pasting (or moving) the files into the root folder (or a sub-folder) of the Web server." Hvordan finner jeg denne mappen?

Ellers takk for et nyttig tips. Sikker på at programmet vil hjelpe meg bare jeg får det installert :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...