Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD rom stoppet plutselig å fungere i Vista?

Anbefalte innlegg

Installerte Vista Home Premium 64-bit. Installerte diverse drivere og programmer: avast, Catalysator 8.10, Mozilla Firefox, Java, Adobe Flashplayer, MSN og VLC. Glemte å installere driveren for lyd til hovedkortet så puttet driver cden inn igjen, men plutselig ville den ikke starte opp. Finner heller ingen dvd rom under "My Computer" eller "Device Manager". Hjelp?

EDIT: Glemte å nevne at det er en IDE dvd brenner, om det skulle ha noe å si...

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan legge til at jeg har kjørt XP 64-bit på samme maskin i to uker før jeg installerte Vista i dag, og har aldri opplevd det samme problemet. Googlet i litt over en time nå, og det viser seg at jeg slett ikke er alene, det er mange som opplever det samme problemet! Virker som om det er feil med selve Vista, og denne kom med en oppdatering. Her var det en som løste ved problemet ved å la Vista gå i "Sleep" modus. Det funket for flere, men altså ikke for meg. Windows har også kommet med en løsning som har fungert for en del, der du går inn i Registry Editor og sletter UpperFilter og LowerFilter under {4D36E965-E325-11­CE-BFC1-08002BE10318}. Jeg har verken Upper- eller LowerFilter i likhet med mange andre. Han som fant løsningen med "Sleep" moduset gjorde det i januar 2007, og hvis du leser nedover kommentarene ser du at folk opplever problemet stadig, og mange finner ikke en løsning på problemet akkurat som meg. Må jeg virkelig kjøpe en ny DVD RW?

*BUMP*

Endret av Alpha_Male
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...