hansi94 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei folkes!! Kompisen min fikk for ikke så lenge siden en PC fra skolen som det var Windows 98 på. Pga at USB ikke fungerte, ville han prøve å legge inn XP. Under innstallasjonen kom det feilmeldinger om at dll-filer ikke vil kopiers til PC'en. Da har vi trykket "Hopp over" og håpet at dette gikk bra. MEN DER KOM FEILEN!!! Når maskinen hadde kopiert ferdig de andre filene, skulle dette innstalleres. Da kom denne meldingen: Kritisk feil! De filene som vi hoppet over, trengs. Nå har vi prøvd å innstallere dette på nytt, men finner ikke ut ossen vi skal gjøre det. Har noen tips??? Går det ann å boote fra XP-innstalasjons CD? Er det i det hele tatt mulig å gjennoopprette PC'en? Lenke til kommentar
ElectricPizza Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg vil anta at CD-platen er defekt. Prøv å tørk den av med en myk klut for å fjerne støv og smuss. Det er mulig å boote fra XP-CDen ja, men det spørs om det er mulig på en så gammel maskin. Om ikke det går, er dere nødt til å bruke en oppstartsdiskett for å få det til. Lykke til! PS: Angående USB og Windows 98, vil ikke ting som f.eks. minnepinner gjenkjennes automatisk, da er man nødt til å installere drivere for å få det til å funke. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Typisk feil som skyldes piratkopiert eller dårlig kopiert XP plate. Feilen kan også om det er orginal XP skyldes riper eller skitt på selveste CD platen. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 om du gir opp 98 eller xp har du jo alternative OS'er som passer utmerket til eldre pc'er Lenke til kommentar
hansi94 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 cdplaten er ikke piratkopiert, den er helt original. men hvordan booter jeg fra cden. er det i bios. Maskinen er gammel til informasjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå