Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feilmelding ved oppstart

Anbefalte innlegg

Får følgende melding ved oppstart:

"You have not connected the power cable to your video card. Please refer to the "getting started guide" for proper hardware installation."

Nå er jeg ganske sikker på at strømkabelen faktisk er koblet til 3d kortet mitt, og vifta i kortet starter også opp så noe strøm er det vel i det.

PCen min:

Abit AB9 pro

Intel 2,3 Ghz dualcore

ATI radeon x1900xt

2x 1gb kingston ram

600w Bzerk strømforsyning

Trengs mer PC info så skrik ut, er litt usikker på alle detaljene så må isåfall leite litt.

Må nevne at jeg ikke har brukt PCen på lang tid fordi jeg var i militæret... kom hjem på perm en gang så virka plutselig ikke PCen, orka ikke stresse med det da for jeg hadde tross alt laptop, men nå har jeg endelig til dette her da.

Det som er spesielt er at det var en annen melding seinere i oppstarten jeg fikk da, (ca 1 år siden) det var at en komponent i PCen ikke var ordentlig tilkoblet.

Jeg har jo da gått gjennom og sjekket at alt sitter som det skal.

Takker på forhånd for all hjelp!

Endret av Arcava
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får følgende melding ved oppstart:

"You have not connected the power cable to your video card. Please refer to the "getting started guide" for proper hardware installation."

Nå er jeg ganske sikker på at strømkabelen faktisk er koblet til 3d kortet mitt, og vifta i kortet starter også opp så noe strøm er det vel i det.

PCen min:

Abit AB9 pro

Intel 2,3 Ghz dualcore

ATI radeon x1900xt

2x 1gb kingston ram

600w Bzerk strømforsyning

Trengs mer PC info så skrik ut, er litt usikker på alle detaljene så må isåfall leite litt.

Må nevne at jeg ikke har brukt PCen på lang tid fordi jeg var i militæret... kom hjem på perm en gang så virka plutselig ikke PCen, orka ikke stresse med det da for jeg hadde tross alt laptop, men nå har jeg endelig til dette her da.

Det som er spesielt er at det var en annen melding seinere i oppstarten jeg fikk da, (ca 1 år siden) det var at en komponent i PCen ikke var ordentlig tilkoblet.

Jeg har jo da gått gjennom og sjekket at alt sitter som det skal.

Takker på forhånd for all hjelp!

Hei!

Vifta på skjermkortet får strøm vi pci porten, men du må koble til en exstra strøm kabel til kortet om ikke 2 stk.. det er småe 4 pins om jeg ikke husker feill.. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...