Gå til innhold

Gaming stasjoner 15-17k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Zarfax: E0 stepping for bedre overclock.

 

Bestemt meg for 1200, selvom den er sykt tung og stor :O

 

Men det er flere ting som irriterer meg over denne pcen.. For det første kjører hovedkortet P5Q deluxe kun på 1x16 som gir dårlig ytelse hvis jeg vil kjøre crossfireX i framtia... Hovedkortet er derimot bra til overclocking.

 

Strømforsyningen er på kun 750w, som også begrenser oppgraderinger.. Vet jo at man kan kjøpe SATA strømforsyninger, men fortsatt så holder hovedkortet meg tilbake.

 

Føler liksom jeg kjøper en PC som har lite oppgraderingspotensiale uten å måtte kjøpe nye deler som koster tusenlapper. Samtidig kan jeg ikke kjøpe dyrere nå pga budsjett. Vanskelig den her ass.

 

Det frister faktisk med å kjøpe et i7 setup med en 260 core 216, men det blir jo også litt feil... lavere grafikk ytelse enn jeg vil ha.

 

Hmm.

Lenke til kommentar
Tror du er en sånn som aldri blir fornøyd jeg... P45 har PCI-E 2.0, dvs at selv om det er 8 lanes per kort om du kjører to kort så er det likevel tilsvarende 16 lanes med PCI-E 1.0, dvs mer enn nok båndbredde.

 

Det er snakk om mye penger her, derfor jeg er nøye.

Lenke til kommentar
Det er snakk om mye penger her, derfor jeg er nøye.

 

Mhz, ikke la deg bli tråkket på. Jeg er helt enig med deg: det er mye penger og du vil sjekke at du ikke gjør noe dårlig kjøp. Dette kan du bare finne ut av ved å ta deg god tid til å studere produktet og spørre om hjelp.

Jeg er også en sånn type som deg, BLIR fornøyd, men vil ikke kjøpe noe til 17.000 og så en uke senere kommer det et skjermkort til halve prisen eller lignenden

Lenke til kommentar

Det kommer alltid noe nytt, om man bare sitter og venter på det 'neste som er bra' så får man aldri kjøpt...

 

Jeg ville ikke bekymret meg for PCI-E lanes og slikt i dag, men om du er nervøs for det kan du jo vurdere et hovedkort med X48/X38 chipset, disse har full pupp til begge pci-e 2.0 16x slotene.

 

 

Har vel vært såpass lenge i gamet at jeg ikke prøver å lese meg trøtt på specs utover det jeg anser som viktig, derfor et lite hjertesukk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...