Gå til innhold

Gaming stasjoner 15-17k


Anbefalte innlegg

Etter mye om og men, returer og skuffelser over prisøkninger tenkte jeg å kjøpe denne pcen iløpet av uka. På dn.no var det en artikkel om hvordan krona kommer til å svekke seg videre, så jeg tenkte at det er bedre å kjøpe nå før prisene stiger ENDA mer.

 

Ville bare høre med dere en aller siste gang om oppsettet, er livredd på å kjøpe noe som er på trynet.

 

Antec Nine Hundred sort miditower

Hadde denne på pcen jeg returnerte, og var ganske fornøyd.

 

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS

Kan alltid kjøpe en SATA supply senere hvis mer trengs.

 

Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2

Lest mye bra om dette hovedkortet, men vet at hvis jeg skal kjøre crossfireX i framtiden kan det bli bottleneck, så da kjøper jeg heller en ny GPU.

 

Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4gb

Lest mye bra om denne rammen også. Dyr, men god?

 

Intel Core™ 2 Duo E8600 3,33GHz

Jaja, mange sier kanskje at jeg skal ta E8500 istedet ettersom den er billigere, men har bestemt meg for denne. Hadde Q6700 på den forige som var en skuffelse.

 

Samsung SpinPoint F1 750GB SATA2

Mere nok for meg. Skal kanskje partisjonere den for bedre ytelse, eller er dette unødvendig?

Sapphire Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5

Et kort jeg er sterkt kritisk til. Hadde Club3D versjonen på den returnerte, og var en del tull, men jeg prøver igjen.

 

Logitech G5 Laser Mouse 2007

 

Samsung 22" Wide Syncmaster T220

 

 

Burde jeg bare knalle til, eller vente å se?

 

Noen bottlenecks osv?

 

(Kjøling er tatt hånd om)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette vil jo øke prisen med en god del, og budsjettet mitt har allerede sprengt alle grenser. =/

 

Edit: Sjekka litt på DDR3 HK og ram.

 

Blir cirka samme prisen men det blir jo da det billigste DDR3 hovedkortet noe som sikkert ikke er av det beste kvalitet. Vet heller ikke om de er noen gode klokkere.

Endret av Mhz
Lenke til kommentar

Hva i allverden har 64bit med skjermkort å gjøre?

 

"PC for fremtiden" .. et HD4870 holder lenge, og det er bedre å kjøpe et greit skjermkort i dag, og så spare penger til å bytte ut til et nyere og raskere skjermkort senere enn å bare kjøpe "the last and greatest" nå, som uansett er overkill til tusen i dagens spill - og avleggs om et års tid likevel.

 

For info så er DDR2/DDR3 ram 64bit, alle nyere intel og amd cpuer er 64bit.. så hva prøver du å oppnå med 64bits-referansen? troller du?

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Alle moderne maskiner støtter 64bit OS, dette er ikke et tema lenger, og har ikke vært det på flere år.

 

Mange av de nyere spillene nyttiggjør seg faktisk ikke noe særlig av mer enn 2GB ram til selve spillet, men det kan lønne seg å ha 3GB+ i en 32bit maskin bare for å faktisk ha "mer enn nok" så man slipper swapping og lugging.

 

I det øyeblikk spillene krever mer enn 2-3GB ram, så vil de nok bli kodet og lansert for 64bit OS, og da vil det også være vanlig med godt over 4GB ram, det er hvertfall min teori. Sånn som det er i dag så kodes de fleste spillene for 32bit, og er da gjerne kodet slik at de ikke skal måtte bruke noe særlig mer enn 2-3GB.

Endret av Wibla
Lenke til kommentar

Ja, skal bestille 4gb selvfølgelig, og har allerede 64bit OS liggende.

 

Robert.. er helt uforsvarlig å si at 4870x2 er overkill på 1600x1000, for hvis man ser på benchmarks yter 4870x2 FORTSATT mye bedre, plus at det er fremtidsrettet. Er lei av at folk konstant påpeker det, fordi det er jo ikke sant. 4870x2 kan jo ikke kjøre crysis og stalker glatt engang, har prøvd det før.

 

Men, en ting jeg lurer på. Er forskjellen mellom E8400 og E8600 KUN klokkhastighet og multiplier? E8600 har 10 og E8400 har 9 sant? Med 1066mhz ram vil det jo da være mer fornuftig å overklokke en E8400 opptil 4ghz eller litt over?

Endret av Mhz
Lenke til kommentar

Nå er jo Crysis og Stalker ekstreme tilfeller, og de nyere dx10-grafikkmotorene klarer å vri ut mer ytelse og samtidig like god(?) bildekvalitet av samme skjermkorta...

 

Forskjellen mellom E8600 og E8400 er kun multiplier. Og det er definitivt en god plan å kjøpe en E8400 og klokke denne litt.

Lenke til kommentar
Så med HK på 1600 max FSB samt 1066mhz ram, hvor høyt kan jeg klokke en E8400 uten tanke på stabilitet og temperaturer?

 

temperaturmessig sett bør alt kunne gå fint så lenge du holder deg under 70' C

 

Var ikke det jeg spurte om. Hvor høyt kan den klokkes?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...