hantimilon Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Har et litt gammelt anlegg Kenwood forsterker Wharfedale Sapphire SP-87. 3-way, 2" + 6" + 6". Dimension: 952mmH x 216mmW x 310mmD Power Handling Watts: 150W Norminal Impedance: 8 ohm Sensitivity: 90dB Nettopp kjøpt meg en sub XTZ 99 W10.16 Har såvidt skrudd på lyden på suben før den begynner å brumme. Må skru den ned til nesten minimum for at den ikke skal gjøre det. Hva kan være galt? Noen tips? Jeg er ingen ekspert så kom gjerne med de enkelste tips om du vet noe som helst Takk på forhånd Endret 12. november 2008 av hantimilon Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Den brummingen du hører, er vel 50Hz støy ifra strømnettet. Har du jording på kontaktene dine? Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Ja har jording på de. Bør jeg ikke ha det? Lyden går jo bort når jeg kobler ut lydledningene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 joda, usikker på om det har noe med saken å gjøre og da er det vel forsterkeren din som sender ut støy av en eller annen grunn. Prøvd subben på en annen forsterker? eventuelt med en annen lydkilde? Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Har ingen andre forsterkere liggende Hvilke andre kilder kan jeg bruke da ? Fikk testet med å bare koble en ipod med audiokabler på den, laget ikke noe støy da :S Kan være forsterkeren er gåen eller noe ? Eller mulig å fikse dette? Endret 12. november 2008 av hantimilon Lenke til kommentar
hantimilon Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Problemet er fikset Fungerte med en ujordet ledning. Takk alle som svarte Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Bra du fikk ordnet det men om det virket med en ujordet kontakt, så burde dere vel sjekke jordingen på den kursen i huset deres? Lenke til kommentar
KongeOdin Skrevet 4. desember 2008 Del Skrevet 4. desember 2008 Dersom tv er koblet til prøv med galvanisk skille i antenneuttaket, det kan være spenningsforskjellen i tvkabelnettets jord og jord i strømnettet som lager støyen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 10. desember 2008 Del Skrevet 10. desember 2008 Et galvanisk skille er uansett noe man bør anskaffe, med tanke på brannfare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå