Gå til innhold

Radio Norge's Topp 1000!

Chosen_One

Anbefalte innlegg

Bohemian Rhapsody er et musikalsk mesterverk, om man liker låten eller ei.

Måten den blander sjangere på, den episke parten, hele stemningen og oppbyggingen, samt de mange "aktene" som går sømløst... Det er genialitet i praksis.

Samme med November Rain, man kan hate Guns'n'Roses eller stemmen til Axl, men ingen kan hevde at November Rain ikke er fantastisk, legendarisk komponi.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da benytter jeg muligheten til å hevde at den ikke er "fantastisk, legendarisk komponi".

Gjør gjerne det, men du tar feil :)

U see, om det er et fantastisk bra, velkomponert musikkstykke har ingenting med min eller din subjektive mening å gjøre. Den/de er rent teknisk bra laget, satt opp og komponert.

..og at nevnte låter er legendariske kan vi se i listen, de er med der til tross for å være gamle som skogen. Det er vel én av en million låter som klarer det.

Relatert: Listen gjenspeiler hva jeg alltid har sagt, de virkelige gode ballader kommer fra dem som er kjent for alt annet enn ballader :)

Lenke til kommentar
Men hvis jeg godtar dine påstånder om at låte er velkomponert, kan jeg fortsatt hevde at jeg ikke synes den fortjener en plass på lista.

Det kan du, men det er lurt å begrunne påstanden i samme slengen, når du først skal være uenig med noen millioner eller milliarder mennesker.(jeg bruker de store tallene fordi dette er ikke første gang den blir kåret, det har skjedd i utallige kåringer og mange større enn denne) ;)

edit: Du kan egentlig ikke hevde at den ikke fortjener en plass på lista. Men du kan hevde at den ikke hadde fått plass på din personlige liste.

Endret av toth
Lenke til kommentar
Du kan egentlig ikke hevde at den ikke fortjener en plass på lista. Men du kan hevde at den ikke hadde fått plass på din personlige liste.

Det blir bare smør på flesk. Alle skjønner at det er min mening når jeg skriver at den ikke fortjener en plass. Det er forbi man ikke opererer med sannheter når man snakker om noe så subjektivt som kunst. Det gjelder forøvrig det meste. Jeg trenger ikke si "Jeg synes pølsene var gode", det holder med "pølsene var gode".

Poenget med å gå mot November Rain var at fordi "det er så velkomponert etc" ikke nødvendigvis har noe å si. Britney Spears har like mye å gjøre på den lista der som Guns N' Roses.

Lenke til kommentar

En sang som uoffisielt er kåret til århundrets beste sang verden over, en sang som introduserte verden for musikkvideoer og var banebrytende i sin tid: Det er ikke rart at Queen er øverst på den listen, så mye blest som nettopp den sangen har fått. Det er utrolig få sanger i verden som ville forsvart en førsteplass om ikke Bohemian Rhapsody var der. Nå kan dere komme med deres favorittsanger så mye dere vil, men dere vil ikke få store deler av verden til å være enig med dere. For de av dere som ikke liker Queen; Det er synd dere ikke ser kunsten og mesterverket som her er produsert.

Jeg kan ikke komme på en eneste sang som ville vært verdig i å dytte Queen ned på andre plass. Dem av dere som faktisk ble overrasket over førsteplassen velger jeg å kalle uvitende, uten at jeg mener noe som helst vondt med det.

Ellers ser jeg at mitt favorittband, Postgirobygget, er relativt greit plassert på listen med mange sanger. Fullt fortjent. Sanger som "En Solskinnsdag" kan ingen påstå at ligger ufortjent til.

Endret av Insty
Lenke til kommentar

Hvorfor kan ingen motsi det? Hvis jeg ikke mener den fortjener plassen, så sier jeg det så mye jeg vil. Bare fordi "alle" andre liker den, gjør det ikke til en sannhet. I utgangspunktet bryr listen meg fint lite, da det ikke finnes noe fasitsvar angående film/musikk/kunst generelt. Jeg vil bare påpeke at Toxic av Britney like gjerne kunne tatt førsteplassen.

Lenke til kommentar
En sang som uoffisielt er kåret til århundrets beste sang verden over, en sang som introduserte verden for musikkvideoer og var banebrytende i sin tid: Det er ikke rart at Queen er øverst på den listen, så mye blest som nettopp den sangen har fått. Det er utrolig få sanger i verden som ville forsvart en førsteplass om ikke Bohemian Rhapsody var der. Nå kan dere komme med deres favorittsanger så mye dere vil, men dere vil ikke få store deler av verden til å være enig med dere. For de av dere som ikke liker Queen; Det er synd dere ikke ser kunsten og mesterverket som her er produsert.

Jeg kan ikke komme på en eneste sang som ville vært verdig i å dytte Queen ned på andre plass. Dem av dere som faktisk ble overrasket over førsteplassen velger jeg å kalle uvitende, uten at jeg mener noe som helst vondt med det.

Ellers ser jeg at mitt favorittband, Postgirobygget, er relativt greit plassert på listen med mange sanger. Fullt fortjent. Sanger som "En Solskinnsdag" kan ingen påstå at ligger ufortjent til.

Visste du at det finnes noe som heter subjektivitet?

Topp 1000 listen var forresten (nesten uten unntak) like kjedelig som jeg forventet.

Lenke til kommentar

Vet egentlig ikke hvorfor jeg gadd å begynne å kverulere på en såpass intetsigende liste, må være at det er bedre enn å lese pensum :innocent: Det er liste som baserer seg på en gruppe mennesker som tydeligvis hører en del på en viss radiokanal, og den er meget snever i forhold til sjangere. Men sikkert artig lesning for de som engasjerte seg i å lage listen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...