Gå til innhold

Radio Norge's Topp 1000!

Chosen_One

Anbefalte innlegg

Fortjent siger til Queen! Var den eg i utgangspunktet trudde kom til å stikke av med sigeren også. Er faktisk overraska over kor mykje anna bra det er, som andre har sagt: mykje gløymd musikk frå 70- og 80-talet blant anna. Høyrde blant anna ein song av Def Leppard, dei er jo knallbra!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fortjent siger til Queen! Var den eg i utgangspunktet trudde kom til å stikke av med sigeren også. Er faktisk overraska over kor mykje anna bra det er, som andre har sagt: mykje gløymd musikk frå 70- og 80-talet blant anna. Høyrde blant anna ein song av Def Leppard, dei er jo knallbra!

Ah, def leppard er nydelig. Favoritten: Poor some sugar on me

Fantastisk låt

Lenke til kommentar

Enig med Pootie.

Det er snakk om beste sanger, sanger som blir husket i 50 år, og som så og si alle kjenner på første riffet. Det er kjennetegn på en bra og populær sang.

Nevn en hip-hop-låt som vil bli husket 50 år etter sin "fødsel"? Okei, kanskje

2pac - Changes eller California Love. Utover det er det ingen eminemer som fortjener noen plass på lista der.

Lenke til kommentar

Det hadde ikke gjort noen skade, årsaken er at du og de fleste andre som liker hip-hop ikke har lastet opp en topp-10-liste.

Topp-1000-listen er ikke noe redaksjonen i kanalen har satt sammen, men de 1000 mest populære sangene fra listene det norske folk har lastet opp.

Listen viser hva radio norges lyttere liker, og de fleste liker tydeligvis disse sangene bedre enn hip-hop.

Lenke til kommentar
På tide å komme seg ut av den ignorante bobla si? Jeg mener å huske at jeg så både Kurt Nilsen, Nelly Furtado og Åge Aleksandersen på lista der. Hvilken skade hadde det gjort å ha 2-3 hiphop-låter på en liste over de 1000 beste låtene?

Hadde ikke gjort noen skade som helst.

Listen hadde visstnok fått inn over 20.000 personers bidrag, så den må sies å være meget representativ for det norske folk.

Ergo er grunnen til at det ikke er hip-hop der så enkel at det norske folk mener ingen hip-hop-låter er blandt de 1000 beste låtene gjennom tidene.

:)

Lenke til kommentar
Enig med Pootie.

Det er snakk om beste sanger, sanger som blir husket i 50 år, og som så og si alle kjenner på første riffet. Det er kjennetegn på en bra og populær sang.

Nevn en hip-hop-låt som vil bli husket 50 år etter sin "fødsel"? Okei, kanskje

2pac - Changes eller California Love. Utover det er det ingen eminemer som fortjener noen plass på lista der.

Naughty By Nature - hip hop hooray

Run DMC - My adidas

Public Enemy - 911 is a joke

Sugarhill gang - Apache

Jeg tror faktisk det er en mengde hip hop låter som har større plass i "folkesjela" enn f.eks:

965 - ANASTACIA - LEFT OUTSIDE ALONE

958 - JOHNNY HATES JAZZ - SHATTERED DREAMS

855 - SIMPLE MINDS - PROMISED YOU A MIRACLE

760 - ALEJANDRO FUENTES - HELL IF I

598 - KURT NILSEN/VENKE KNUTSON - WHEN THE STARS GO BLUE

567 - MOBY- PORCELAIN

etc

Listen gjenspeiler kun de menneskene som har sendt inn. (inkludert meg selv)

Lenke til kommentar
For all del, jeg har ikke noe akutt behov for å ha hiphop på den lista. Det er vel også svært sjeldent at hiphop får noe særlig oppmerksomhet på radio, så man kan ikke forvente all verden. Jeg synes allikevel det er rart at det norske folk har greid å komponere en liste med 1000 låter uten å inkludere hiphop.

Det norske folk liker ikke hiphop så bra da!

Mulig de som liker hiphop ikke stemte også :)

Lenke til kommentar
Listen gjenspeiler kun de menneskene som har sendt inn. (inkludert meg selv)

Et åpent utvalg på 20.000 av 4-5 millioner er mer enn representativt i statistisk øyemed.

Dersom disse menneskene hadde vært tilfeldig utvalgt hadde det vært en god statistisk sample. Ettersom de ikke er det, er det ikke det. Dette gir et overblikk over 20000 mennesker som a) lytter til radio norge, b) lytter til radio norge nok til at de har fått med seg dette, c) lytter til radio norge nok til at de bryr seg om å påvirke hvilken musikk som spilles der.

Lenke til kommentar

Og et stort utvalg går under ditt alternativ b.

I bil på vei til jobb, på bussen, whatever.

For min egen del hører jeg radio norge med et halvt øre 5-10 min daglig, mens jeg er i dusjen om morgenen.

Jeg fikk det med meg på denne lille tida, jeg vil tro det er et meget variert spekter som har hørt om denne listen, ikke bare via radio, men også jungeltelegraf/muntlig/internett/kjedemail.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...