Gå til innhold

Et spørsmål om Play.com


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, kan hende du er heldig og kommer forbi uten at den havner i tollen, men tar hvertfall en uke lenger tid pluss 25%moms hvis den havner der. vil råde til å bestille 2 ganger, fra play er det jo gratis frakt uansett

 

25% av hva må jeg betale 200,-?Eller åpner de pakken og sjekker prisen her i Norge og så legger til 25% av dette?

Lenke til kommentar
Ja, kan hende du er heldig og kommer forbi uten at den havner i tollen, men tar hvertfall en uke lenger tid pluss 25%moms hvis den havner der. vil råde til å bestille 2 ganger, fra play er det jo gratis frakt uansett

 

25% av hva må jeg betale 200,-?Eller åpner de pakken og sjekker prisen her i Norge og så legger til 25% av dette?

25% av oppgitt verdi på pakken.

Så nei, de sjekker ikke med hva den er verdt i norge.

 

Altså 25% av det du betalte.

Endret av Steina
Lenke til kommentar
Ja, kan hende du er heldig og kommer forbi uten at den havner i tollen, men tar hvertfall en uke lenger tid pluss 25%moms hvis den havner der. vil råde til å bestille 2 ganger, fra play er det jo gratis frakt uansett

 

25% av hva må jeg betale 200,-?Eller åpner de pakken og sjekker prisen her i Norge og så legger til 25% av dette?

25% av oppgitt verdi på pakken.

Så nei, de sjekker ikke med hva den er verdt i norge.

 

Vel så de bruker pund ja da blir det ikke all verden og spare i hvertfall hvis man får mva i tillegg... Da blir det faktisk dyrere en å kjøpe i Norge.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Jeg har stort sett bare gode erfaringer med Play.

De er (stort sett) raske, og jeg pleier å få det jeg bestiller etter 3 til 6 arbeidsdager, samt at de (ofte) er rimelige og jeg har handlet mange spill, DVDer (sikkert noen hundre :p) og bøker hos de og vært fornøyd (nesten) hver gang.

Det er bare i det siste jeg har slitt med de, bestilte en film hos de i september som fortsatt ikke har kommet, den er sendt fra Play, men forsvunnet et eller annet sted på veien hit. Personlig skylder jeg på Posten Norge.

Skjønt, mine siste 5 bestillinger har brukt over 2 uker på å komme, det har vært litt frustrerende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg opplever ofte at pakkene kommer spredt over flere dager selv om de ble sendte samme dag, og det er nok enda verre nå som postsystemet i de fleste land er nedlesset med julegaver og sånt.

 

Play.com sender erstatningspakker etter et visst antall dager om de ikke kommer frem, som regel uten problemer. Sjekk support sidene dems.

 

EDIT: Om noen av spillene koster over 200,- vil det ta lengre tid, da posten må tollbehandle dem. Dette medfører at du får brev i posten om å betale mva + fortollingsgebyr.

Endret av Igniztion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...