skarsk Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Hei, min N95 ble stjålet på Kanariøyene for tre uker siden. Allerede for flere år siden hørte jeg at nyere telefoner gikk å spore pga en 'innebygd' ID. N95 har en unik MAC-adresse. Kan denne brukes? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Ville kanskje ringt Nokia for å spørre om det er mulig å spore opp. Og google er din venn Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Du har nok rett i det, men når jeg tidligere har prøvd å kontakte support, har det tatt noe tid å få svar/kommet fram. Derfor tenkte jeg at noen av ekspertene her inne hadde kunnskaper og erfaring med dette. Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Den kan teoretisk sett spores via IMEI, men dette blir vel kun aktuelt i spesielle tilfeller så vidt meg bekjent. Ikke noe som brukes om du mister eller får frastjålet tlf med andre ord. Skaff deg Phone Guardian på neste tlf så kan du spore den opp selv Lenke til kommentar
Rorleggern Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Hvis du melder den som stjålet, så prøver politiet å spore den opp med IMEI nr, men da må telefonen være på.. Lenke til kommentar
NoKeR Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Hvis du melder den som stjålet, så prøver politiet å spore den opp med IMEI nr, men da må telefonen være på.. Politiet sporer sjeldent telefonene, da dette er en kostbar affære. Men det de som oftest gjør, er å få IMEI-nummeret svartelistet i EIR. Slik at vedkommende som har fått tak på telefonen ikke kan bruke den til stort annet enn klokke Litt mer om emnet finnes her: India Cellular Endret 15. november 2008 av NoKeR Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå