Gå til innhold

HTC S740, Nokia E71, eller andre alternativer.

ferrek

Anbefalte innlegg

Hallo!

Jeg har lyst på ny telefon (igjen), men denne gangen ønsker jeg ikke noe helt standard som er likt alt annet. Derfor har jeg sett på de to telefonene som er i emnetittelen, men er åpen for andre forslag. Kan slenge inn malen, kanskje noen har forslag som jeg ikke har tenkt på.

Funksjoner:

-Kalender: Ja.

-GPRS: Ja.

-Email klient: Ikke nødvendig.

Form:

-Format: Ikke så viktig.

-Vekt: Ikke viktig.

-Sprut/støtsikker: Neitakk.

Skjerm:

Fargeskjerm

-Størrelse på skjerm: Litt stor er en fordel, da den vil bli brukt noe til internett. Noen Touch HD-skjerm trenger jeg ikke.

-Touchscreen: Kun i kombinasjon med fysiske taster.

Pris:

Ikke over 4000,-.

Diverse:

-Merke: Nokia primært, men som dere ser vurderer jeg også WM.

-Kamera: Ja, men ingen høye krav.

-Videokamera: Uviktig.

-Symbian: Ja, enten Symbian eller WM.

-Infrarød port: Trenger ikke det.

-Blåtann (Bluetooth): Ja.

-Minne: Nok til i allefall 200 bilder på telefonen.

-Minnekort?: Ja.

-MP3: Ja.

-Triband: Ja.

-UMTS/3G: Ja.

-Wlan: Ja.

-GPS: Ingen nødvendighet.

- Instant Messenger [Tjenester alá MSN etc.]: Nei.

-Radio: Nei.

-Bruksområder: De tre tingene jeg bruker telefon til er: ringing, mye sms og kalender. Også artig å legge inn div programmer, men ingen nødvendighet.

Siden jeg skriver mye sms må jeg ha fysiske taster, men har lyst til å prøve qwerty. Hvilken av disse to vil være best å skrive med? Har prøvd E71 litt og likte den godt.

Bare kom med andre alternativer og synspunkter. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde gått for E71 da. Det største argumentet mot E71 generelt er de små tastene. Hvis du har forsøkt dem og liker dem, så hadde jeg ikke vært i tvil. Spesielt på grunn av mye bedre batteritid, og den har også bedre kamera.

E71 har 50% større batteri. S740 er 63% tykkere (men den er jo også vesentlig smalere enn E71). Byggekvaliteten på E71 er herlig, og med den mørke varianten (ikke den fæle Amobil bruker som hovedbilde i prisguiden), så ser den veldig bra ut óg. S740 ser også mye bedre ut enn S730, som jeg har sett på og testet en del. Nå mener jeg ikke at design er den avgjørende faktoren, selv om det for mange påvirker valget.

Lenke til kommentar

Det lureste valget vil nok være E71 ser jeg ja. Om jeg liker mørk eller lys utgave best er jeg derimot usikker på. At design ikke er en avgjørende faktor er jeg enig i, men det teller myye!

Tror S740 blir for tykk og tungvint for meg. Tror jeg avventer med kjøp til etter jul (veldig ulikt meg), kan hende det kommer noe artig innen den tid. Er litt spent på Tube, selv om jeg primært ikke ønsker touch.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det lureste valget vil nok være E71 ser jeg ja. Om jeg liker mørk eller lys utgave best er jeg derimot usikker på. At design ikke er en avgjørende faktor er jeg enig i, men det teller myye!

Tror S740 blir for tykk og tungvint for meg. Tror jeg avventer med kjøp til etter jul (veldig ulikt meg), kan hende det kommer noe artig innen den tid. Er litt spent på Tube, selv om jeg primært ikke ønsker touch.

Og da ble det S740 på meg! :D

Jeg angrer ikke et sekund. Den har alt jeg trenger og WM 6.1 er ekstremt lett å bruke (min første wm-mobil)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...