Gjest Selvskader(1) Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Vil gjerne få komme med noen tanker omkring selvskading, det hjelper å få ting ut tror jeg. Jeg sliter psykisk for tiden, kan begynne å gråte av ingenting, ol. (Gråter aldri offentlig). Utad er jeg egentlig en ganske så vennlig, gutt som smiler og ler mye. Når jeg kommer hjem blir jeg deppa (ikke pga at jeg kommer hjem, men pga at da kan jeg uttrykke følelser uten at noen er rundt meg.) I dag kom jeg hjem, begynte å krangle med mor, som igjen ikke hører en dritt av det jeg sier, og gir meg dårlig samvittighet fordi hun er gravid. Deretter ender jeg opp nede på rommet mitt med låst dør, der jeg finner frem kniven og kutter 11 lange striper i venstre arm, rett nedenfor albuen! Så tenkte jeg i etterkant, "hva faen feiler det meg, hvorfor gjorde jeg det?". (Dette var altså første gang jeg har gjort noe sånnt.) Men samtidig var det utrolig deilig, og jeg roet meg ned før jeg kom inn her og skrev denne posten. Lette litt rundt på forumet, og jeg tror det kan være noe i det denne personen sier: Det er jo ikke så veldig skadelig å kutte seg selv, med mindre man prøver på selvmord, det er da ikke ofte tilfelle at det selvmord de går for. De som kutter seg gjør det ofte for at smerten skaper en spesiell følelse, og for å utrykke at de har det vondt psykisk. Takk for alle innspill som måtte komme. (Om alder skulle ha noe å tilsi, så er jeg 18 år gammel). Lenke til kommentar
Petter Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Grunnen til at det føles beroligene når du kutter deg selv er pga, når kroppen blør eller at du har smerte utløser kroppen endorfiner, noe som gjør at du føler deg roligere og "lettere" i hode.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Alikevel vil jeg ikke anbefale å kutte deg selv. Du må huske på at arr ikke forsvinner. Du kan jo ta laserbehandling, men det er DYRT. Da snakker jeg opp imot 8-10,000 kroner for et par små arr. Prøv og gjør noe annet, evt. være kontrollert på og ikke skjære deg selv, uansett hvor stor fristelsen er. Lenke til kommentar
goneandaway Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Jeg får behandling for arrene gratis jeg Venter bare på å få komme inn nå... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg får behandling for arrene gratis jeg Venter bare på å få komme inn nå... Hvordan får du det til da? Gratis av staten, eller gratis som i gratis av foreldre? Lenke til kommentar
Q-melk2 Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Hvor gammel bør en være før en begynner med selvskading? Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 13. november 2008 Del Skrevet 13. november 2008 Jeg stenger denne tråden midlertidig til de thar kommet noen avklaring om slike tråder på forumet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg