ΣΙΝΔΡΕ Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Er ikke ofte plasma bedre i forhold til hvor mye penger man punger ut? Den eneste dårlige tingen med plasma er vel at bilde kan "brenne" seg fast etter enn stund hvis tv'en står på med samme bildet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Innbrenning er eit forsvinnande lite problem i dag. Om du skulle være uheldig og brenne inn noko kan eit program normalt fjerne det ganske grei. Berre det å sjå på TV nokre timar kan være nok. Det skal mykje til for å brenne noko inn, men det vil nok og variere med modell og produsent. At Pioneer lager gode plasma-TV-er er det ingen tvil om, men det er eit heilt anna prisområde enn konkurrentane. Du må minst doble prisen for å få ein Pioneer-plasma. Forskjellane er ikkje like store som prisen burde forsvare, difor vil det for dei fleste med grei økonomi være ein idé å kjøpe Panasonic eller LG f.eks. Har du råd til og behov for TV til 30-50 000 kan du godt kjøpe Pioneer. Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 18. november 2008 Del Skrevet 18. november 2008 Retention, eller midlertidige innbrenninger kommer på de fleste plasma skjermer. Det eneste merket som er sjelden rensket for dette er Pioneer. Selv har jeg en PX80 og jeg spiller ganske mye P3 på den. Jeg har fått noen lengre innbrenninger på spill med mye faste bilder og særlig HUD som ikke er gjennomsiktig kan lett gi, retention. Bioshock er et spill som gir litt trøbbel fra tid til annen. Det viktigste er å bytte litt på spillene slik at alle cellene får jobbet og da er det ikke et veldig stort problem, men litt varsom bør man nok være... Jeg kjører også et en egen vaske DVD slik at skjermen får en jevn innbrenning. Det er i hovedsak de første 100 – 200 timene skjermen er i bruk at man skal være litt oppmerksom på det. Cellene bruker ganske lang tid på å brenne seg til. Denne tiden kan begrenses mye hvis man tar i bruk et innbrenningsprogram. Da er skjermen klar på noen timer. Lenke til kommentar
Lstn12 Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Vel, nå er jo ikke plasma en væske da.. Plasma er gass! nærmeste du kommer væske må være LCD, som jo er flytende krystaller. Plasma tv`er er gode de, men sortnivået er ofte litt oppskrytt. Det er ikke så ofte du skjer den forskjellen på tv`ene lenger. ser du f.eks. på Panasonic tv`ene vil mange til og med hevde at det blir grått enn sort. LCD- tv`ene har blitt mye bedre på sortnivå. er stort sett bare pioneer som skiller seg ut her. Synes fler av dere som lurer på å kjøpe dere nytt tv å ta en titt på Sharp sine tv`er. Dette er en produsent som etter min menig lager de villeste LCD-tv`ne. LCD-tv ene til både Pioneer og Loewe (Bang og olufsen konkurent) produseres med paneler fra Sharp. til å med kassa til Pioneer tv er produsert av Sharp. ta en titt på Lc46xl2s. dette er ett 46" full hd tv som er meget godt. på Elkjøp selges den for 17995,- noe som er en kjempe pris i forhold til konkurentene. Hva gjelder Pioneer og deres rykte som verdens beste tv, så er det vert å ta en titt på lc52xs1. dette er en 52" rgb LED LCD skjerm fra Sharp. ett tv som lett overgår Pioneer. Tv er sykt tynt og vilt bra. Dette er et tv som ikke mange forettninger i lande tar inn, men det står en på Elkjøp skøyen. Prisen er satt til 77.000,- og størrelsen er 52". kan også skaffes i 65", men da er prisen 105.000,- Lenke til kommentar
plaank Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Enig! Jeg har også prøvd å få folk til å åpne øynene for SHARP. Deres TV'er er brutale! De er i mine øyne klart best innen LCD. Lenke til kommentar
TottoT Skrevet 9. desember 2008 Del Skrevet 9. desember 2008 Pioneer har mange bra TV'er, hold deg unna Sony hvis du skal ha kvalitet. Selv har jeg en 46W4500 ved siden av meg akkurat nå og bildet er ikke bra i det hele tatt. Den skal byttes i en Pioneer KRP-500, forhåpentligvis før jul. En kamerat av meg har denne TV'en. Nydelig bilde, langt over nivået til Sony. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå