Gå til innhold

iMac til svigermor

ketle

Anbefalte innlegg

Min svigermor har ytret ønske om å kjøpe seg en iMac. Det er 20" som er aktuelle. Det er liten forskjell på de to. 2.4 cpu vs 2.6 cpu og 250gb hardisk vs 320 gb. Den ene har 1 gb ram og den andre 2 gb. Bør man gå for den beste modellen pga 2 gb ram, eller er dette unødvendig på en Mac? Hun skal surfe bruke office og se på bilder. Må man kjøpe office i tillegg eller følger det med MS Works lignende programmer for Mac?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Min svigermor har ytret ønske om å kjøpe seg en iMac. Det er 20" som er aktuelle. Det er liten forskjell på de to. 2.4 cpu vs 2.6 cpu og 250gb hardisk vs 320 gb. Den ene har 1 gb ram og den andre 2 gb. Bør man gå for den beste modellen pga 2 gb ram, eller er dette unødvendig på en Mac? Hun skal surfe bruke office og se på bilder. Må man kjøpe office i tillegg eller følger det med MS Works lignende programmer for Mac?

Sjekk om det kan være aktuelt for henne med en nett mini pc til et par tusen lapper i steden for å bruke mange tusen kroner på mac. Men er mac ønsket så kjøper du den billigste da du kan oppgradere minnet senere.

Lenke til kommentar

ok, takker for svar. Dår ta henne med ned til Elkjøp og få hun til å teste OS'et på Mac'en. Hun påstår at hun har brukt Mac før, men om det er 15 år siden eller 5 år siden vet jeg ikke.

Et alternativ er selvsagt en billig laptop og kjøpe 20" skjerm, mus og tastatur i tillegg. Hun har en 15" laptop nå, men sier at hun vil ha stasjonær. sitat: "Jeg tar jo aldri med meg datamaskinen noe sted uansett"

Endret av ketle
Lenke til kommentar

Siden hun ønsker stasjonær så kan du jo vise henne prisforskjellene mellom for eksempel mac og standard pc, kjører man for eksempel en brukervennlig linux distro med openoffice så er jo pcen latterlig billig og gir svært lite trøbbel så lenge alt fungerer som det skal.

Og for all del, velger du å legge inn vista til henne så fjern UAC med en gang, en vista pc med UAC deaktivert føles langt mer brukervennlig enn en pc med og gir langt mindre frustrasjon til sluttbrukeren.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...