Gå til innhold

Trenger anbefalinger til stillegående pc.

Anbefalte innlegg

Skal gå til innkjøp av ny PC, og har følgende krav:

- Stillegående!

- Skal spille (farcry2, crysis)

- Setter ikke noen max pris, men prøver å holde summen på et fornuftig nivå.

- Trenger ikke mye plass til harddisker da jeg skal skaffe meg en server.

Har sett på følgende komponenter og trenger litt hjelp til å se om dette høres fornuftig ut.

-Kabinett: Antec P182

-Strømforsyning: Zalman ZM-850HP

-Skjermkort: HD4870

1.) Er usikker på strømforsyninga. Har lest tester og den kommer bra ut, men ser svært få erfaringer på den. Noen argumenter for eller mot? Evt bedre alternativer på stillegående PSU? Sist men ikke minst... Denne er noe lengere enn vanelig atx standard tilsier. Vil den passe inn i kabinettet?

2.) Ser det er mange gode tester og erfaringer på P182 kabinettet. Passer de nye lange skjermkortene inn i dette kabinettet? Evt alternativer taes imot, men har nesten bestemt meg. Ønsker ikke at kabinettet skal se ut som et juletre, men så nøytralt som mulig. Og ikke minst stille da.

3.) Tror jeg ønsker å gå for et HD4780 skjermkort, men strenger anbefalinger på et som er stille (evt vifter/ribber til det). Har vurdert vannkjøling, men ønsker helst å slippe dette. Er heller ikke imot et nvidia kort hvis det viser seg som et bedre alternativ med tanke på støy. Kortet bør takle spill i høye oppløsninger (1920x1200). For å holde prisen nede blir det nok ingen crossfire eller SLI, men greit med muligheten hvis budsjett lyst og behov skulle melde seg.

Resten av oppsettet er jeg i tenkeboksen på. Kommer trolig til å gå for et core 2 duo oppsett (LGA775) grunnet pris, selv om tanken på et i7 oppsett frister. Noctua NH-U12P kjøler på CPU da denne for mye positiv omtale. Blir trolig ikke aktuelt med overklokking.

Tar imot kommentarer på både enkeltkomponenter og fulle oppsett med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal gå til innkjøp av ny PC, og har følgende krav:

- Stillegående!

- Skal spille (farcry2, crysis)

- Setter ikke noen max pris, men prøver å holde summen på et fornuftig nivå.

- Trenger ikke mye plass til harddisker da jeg skal skaffe meg en server.

Har sett på følgende komponenter og trenger litt hjelp til å se om dette høres fornuftig ut.

-Kabinett: Antec P182

-Strømforsyning: Zalman ZM-850HP

-Skjermkort: HD4870

1.) Er usikker på strømforsyninga. Har lest tester og den kommer bra ut, men ser svært få erfaringer på den. Noen argumenter for eller mot? Evt bedre alternativer på stillegående PSU? Sist men ikke minst... Denne er noe lengere enn vanelig atx standard tilsier. Vil den passe inn i kabinettet?

2.) Ser det er mange gode tester og erfaringer på P182 kabinettet. Passer de nye lange skjermkortene inn i dette kabinettet? Evt alternativer taes imot, men har nesten bestemt meg. Ønsker ikke at kabinettet skal se ut som et juletre, men så nøytralt som mulig. Og ikke minst stille da.

3.) Tror jeg ønsker å gå for et HD4780 skjermkort, men strenger anbefalinger på et som er stille (evt vifter/ribber til det). Har vurdert vannkjøling, men ønsker helst å slippe dette. Er heller ikke imot et nvidia kort hvis det viser seg som et bedre alternativ med tanke på støy. Kortet bør takle spill i høye oppløsninger (1920x1200). For å holde prisen nede blir det nok ingen crossfire eller SLI, men greit med muligheten hvis budsjett lyst og behov skulle melde seg.

Resten av oppsettet er jeg i tenkeboksen på. Kommer trolig til å gå for et core 2 duo oppsett (LGA775) grunnet pris, selv om tanken på et i7 oppsett frister. Noctua NH-U12P kjøler på CPU da denne for mye positiv omtale. Blir trolig ikke aktuelt med overklokking.

Tar imot kommentarer på både enkeltkomponenter og fulle oppsett med takk.

Hvor stille skal du ha det?

jeg har hørt at zalman psu'ene bruker dårlige kondensatorer og ble frarådet og kjøpe det for en stund tilbake, vet ikke om dette har blitt utbedret eler ikke,

angående oppsett ville jeg nok hatt noe sånn.

asus p5q

intel c2d e8400

4gig ddr2 800MHz ram

samsung f1 500gig hdd

corsair 650w psu

lagde ett oppsett til deg:)

Stille oppsett.

test av kjølernher

Endret av Nokia_dell
Lenke til kommentar

Takk for svar.

Vil ha det veldig stille. Er litt små alergisk mot støy.

Angående zalman psu, så var det noe slikt jeg frykta. Viser det seg at de benytter seg av dårlige komponenter vil jeg jo ikke velge de. Noen som kan bekrefte eller avkrefte? Og trenger da også en anbefaling til et bedre alternativ. Bør være på min 600 w.

Bra den kjøleren til skjermkortet. Har notert meg den.

Et spørsmål til som har dukket opp er hvordan Noctua NH-U12P vil passe inn i P182 kabinettet. Leste en plass at det fort kunne bli trangt. Noen som har erfaringer rundt dette? Og hvordan er stock kjøling på kabinettet? Holder de eller bør man sette inn ekstra vifter? Vil ha færrest mulig pga støy, men vil jo ikke at systemet skal gå varmt heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...