jonas37 Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 (endret) Sliter med ett, for meg, vrient problem som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg kjører Vista Home Premium 64-bit, har 2 hardisker, og har hatt nada problemer før for en måned siden da problemene begynte å melde seg: Boot: Av og til , sånn ca hver tredje gang, finner ikke BIOSen noen hdd overhodet, og stopper med Boot Failure. Andre ganger finner den c: og starter Vista, og alt fungerer greit, men jeg får ikke frem den andre hdd. Og så, den siste varianten, den finner begge i BIOS, og jeg får opp begge i Vista, men da faller alltid den andre hdd ut etter noe oppetid. Beklager at dette blir veldig teit forklart, men jeg er helt noob og ingen it-mann. I tillegg kræsjer Vista med ujevne mellomrom, feilmeldingene i loggen spenner fra det ene til det andre uten at jeg ser noen sammenheng. Jeg har reinstallert en Vista rent (fordi jeg tok backup på alle dataene siden jeg fryktet det var hdd som sang på siste verset), jeg har oppdatert alt av drivere, BIOS, chipset. Jeg har byttet ATA kabler, og jeg har koblet hdd nr 2 til annen kontakt, jeg har kjørt virussjekk (eset og trend housecall), antispyware ... Support (Mamoz) er ikke spesielt ivrige i å hjelpe meg, så derfor spør jeg her: Er det noen som har en ide? Da er det offisiellt. Jeg er en idiot. Jeg hadde sjekket og dobbeltsjekket alle strømkabler utenom kontakten på selve hovedkortet... og akkurat DEN satt pittelitt løst. Tjobing. Endret 12. november 2008 av jonas37 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2008 Del Skrevet 12. november 2008 Minner litt om et problem jeg hadde for et pår år siden. Da var det Molex strømkontakt til diskene som var synderen, kunne provosere feilen ved å rikke litt på kablene. Kunne også høre på lyden fra diskene at det var noe muffens. Lenke til kommentar
jonas37 Skrevet 12. november 2008 Forfatter Del Skrevet 12. november 2008 Takk for svar og en god teori. Men strømkablene virker gode, jeg har "provosert dem" litt og ingenting skjer. Det er i det hele tatt dårlig med ulyd i kabinettet i det hele tatt, det eneste er kanskje at PSU vifta brummer litt dypere enn før problemene startet, det virker ihvertfall sånn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå